Μετά από ουκ ολίγα δημοσιεύματά μας (το κυριότερο και λεπτομερέστερο εδώ), μετά από διάφορες άχρωμες ή ακόμη και… εγκωμιαστικές αναφορές τοπικών μέσων χωρίς να αναφέρεται το ντροπιαστικό ιστορικό αυτού του ζητήματος, αναδημοσιεύουμε (αυτούσιο) σχετικό ρεπορτάζ της Μαριάννας Ξανθοπούλου στο "Εμπρός", με τον παραπάνω τίτλο:

Για τον Οκτώβρη αναβάλλεται (και πάλι) η δημοπράτηση του κάθετου άξονα της Ξάνθης

Ο πρόεδρος της Εγνατίας δήλωσε άγνοια για την έκδοση της απόφασης απαλλοτριώσεων!

Ερωτήματα για τη στάση του. Ο Ζαγναφέρης χτύπησε το χέρι στο τραπέζι. Οι Βούλγαροι θα έχουν έτοιμο το 2019 τον Μεθοριακό σταθμό στο Ρουντουζέμ

Δεν έχει τέλος ο εμπαιγμός από την Εγνατία ΑΕ προς την τοπική κοινωνία και τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες του νομού μας. Σήμερα 15 Σεπτεμβρίου θα έπρεπε να γίνει η δημοπράτηση του α΄ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», σύμφωνα με τον πρόεδρό της κ. Αντωνούδη, όπως ο ίδιος είχε προσδιορίσει και έγραφε σχετικά το «Ε» την Τετάρτη, 23 Αυγούστου.

Για τον Οκτώβρη αναβάλλεται (και πάλι) η δημοπράτηση του κάθετου άξονα της Ξάνθης

Ωστόσο η δημοπράτηση όχι μόνο δεν πρόκειται να γίνει σήμερα αλλά ο κ. Αντωνούδης μιλώντας στο «Ε» την μετέθεσε στα μέσα Οκτώβρη με την δικαιολογία ότι: «Αναμένουμε στις 20 – 22 Σεπτεμβρίου την απόφαση κήρυξη των απαλλοτριώσεων! Έχουμε έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης και θα δημοπρατήσουμε στα μέσα Οκτωβρίου». Να σημειώσουμε ότι από τον Μάρτιο του 2017 ο πρόεδρος της Εγνατίας μεταθέτει συνεχώς την ημερομηνία δημοπράτησης προβάλλοντας διαφορές δικαιολογίες με τελευταίες: «Υπάρχουν δύο προαπαιτούμενα για τη δημοπράτηση. Η ειδική τεχνική έγκριση που έπρεπε να υπογράψει ο υπουργός κ. Σπίρτζης την υπέγραψε και τέλος την απόφαση κήρυξης των απαλλοτριώσεων. Αυτή την αναμένουμε στις 20 – 22 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια περί τα μέσα Οκτωβρίου θα δημοπρατήσουμε. Έχουμε έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης», κατέληξε ο κ. Αντωνούδης.

Ο πρόεδρος της Εγνατίας δήλωσε άγνοια για την έκδοση της απόφασης απαλλοτριώσεων! Ερωτήματα για τη στάση του

Εκτός από την νέα αναβολή που θέτει εκ νέου ζήτημα αναξιοπιστίας τίθεται και ένα ζήτημα παραπλάνησης είτε χωρίς είτε με σκοπιμότητα, καθώς ο κ. Αντωνούδης δήλωσε πλήρη άγνοια όταν του αναφέραμε ότι έχει εκδοθεί η απόφαση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (αρ. πρωτ. Φ009140Α1/οικ.66/09.01.2017) η οποία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ 8/27- 01 – 201 (Τ.Α.Α.&Π.Θ.) με την οποία «κηρύχθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων συνολικού εμβαδού 356.967,97 για την κατασκευή του υποτμήματος «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Στην απόφαση αναφέρεται το ρεπορτάζ του «Ε», της 23/8/2017, σύμφωνα με την οποία απαλλοτριώνονται 98 ιδιοκτησίες και ότι η απόφαση εισήχθη για συζήτηση στο Μονομελές Εφετείο Θράκης. Να σημειώσουμε επίσης ότι δεν είναι απαραίτητο να έχει εκδοθεί η απόφαση του Εφετείου για να γίνει η δημοπράτηση αρκεί μόνο να εισαχθεί ο φάκελος κι αυτό έχει γίνει από τον προηγούμενο μήνα. Και το ερώτημα που τίθεται είναι: Πως είναι δυνατόν να μην κοινοποιήθηκε στον πρόεδρο της Εγνατίας η έκδοση της απόφασης απαλλοτρίωσης από τον υπουργό και ότι δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ και ότι έχει εισαχθεί και στο Εφετείο όταν αποτελεί αυτό προαπαιτούμενο για να γίνει η δημοπράτηση; Αν μεν δεν έλαβε ενημέρωση αυτό αποτελεί ατόπημα εκ μέρους των υπηρεσιών και αν έλαβε τότε η στάση του αποτελεί απόπειρα παραπλάνησης του Τύπου που επίσης είναι ατόπημα για τον ίδιο.

Ζαγναφέρης …μαινόμενος

Σύμφωνα με πληροφορίες μας ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Κ. Ζαγναφέρης επισκέφτηκε χθες τα γράφει της Εγνατίας στην Θεσσαλονίκη και είχε συνάντηση με τον κ. Αντωνούδη. Όπως μάθαμε η συζήτηση ήταν σε έντονο τόνο και ό κ. Ζαγναφέρης με οξείς χαρακτηρισμούς έθεσε επιτακτικά την απαίτηση να σταματήσει ο εμπαιγμός της Εγνατίας και να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της αναφορικά με την δημοπράτηση του κάθετου άξονα της Ξάνθης.

Οι Βούλγαροι θα έχουν έτοιμο το 2019 τον Μεθοριακό σταθμό στο Ρουντοζέμ

Να σημειώσουμε πως στις 15 Ιουλίου 2016 έχει υπογραφεί η συμφωνία με τον περιφερειάρχης του Σμόλυαν για την κατασκευή Μεθοριακού σταθμού στο Ρουντοζέμ με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ως το 2019. Δηλαδή οι Βούλγαροι που έχουν έτοιμο τον δρόμο κατασκευάζουν και τις εγκαταστάσεις του σταθμού ενώ απ’ την πλευρά μας δεν έχει δημοπρατηθεί ούτε το πρώτο υποτμήμα του δρόμου!