Μετά τον υποθαλάσσιο αυτοκινητόδρομο που ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης (εδώ), ένα νέο εντυπωσιακό κατασκευαστικό έργο έρχεται να προστεθεί σύντομα στην τουρκική μεγαλούπολη, ενώ άλλο ένα ξεκινά τη λειτουργία του λίγο βορειότερα.

Το πρώτο έργο είναι η υποθαλάσσια σήραγγα πεζών -η πρώτη που ενώνει δύο ηπείρους- που αρχίζει να σχεδιάζεται μέσα στον Μάρτιο και αναμένεται να παραδοθεί σε 600 ημέρες. Θεωρείται πολύ πιθανό ότι στο έργο θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, καθώς το όριο συμπίπτει με το τέλος της τρίτης θητείας του δημάρχου της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τοπμπάς.

Ο δήμαρχος που το έχει χαρακτηρίσει “τρελό σχέδιο”, βλέπει το συγκεκριμένο έργο έως την τελευταία σημαντική σφραγίδα που θα αφήσει στην Πόλη. Το τούνελ θα βρίσκεται 46 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Βοσπόρου, θα εκτείνεται σε δύο χιλιόμετρα και θα είναι δύο επιπέδων. Το επάνω θα απευθύνεται σε πεζούς και ποδηλάτες και το κάτω σε αμαξίδια και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Η διάμετρος της σήραγγας θα είναι μεταξύ δώδεκα και δεκαπέντε μέτρων. Οι εργασίες κατασκευής θα έχουν ως αποτέλεσμα να διακοπούν από τον προσεχή Ιούλιο τα δρομολόγια από το πορθμείο του Καμπατάς, που θα αποτελεί και την ευρωπαϊκή είσοδο της σήραγγας.

Η ανακοίνωση του νέου έργου έρχεται λίγες ημέρες μετά από την ανακοίνωση για τη δημιουργία τεχνιτών νησιών, αλλά και την έναρξη λειτουργίας του πλωτού αεροδρομίου Ορντού-Γκιρέσουν (φωτο) στη Μαύρη Θάλασσα. Σχεδιασμένο με βάση τεχνικές που εφαρμόστηκαν στο Ντουμπάι, το υπερσύγχρονο αεροδρόμιο βρίσκεται σε τεχνητό νησί που κατασκευάστηκε γι' αυτό τον λόγο! 35 εκατομμύρια τόνοι πέτρας κάλυψαν μια έκταση 1,8 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων μέσα στη θάλασσα, το σύνολο της κατασκευής κόστισε 130 εκατομμύρια δολάρια και διαθέτει αεροδιάδρομο μήκους τριών χιλιομέτρων και πλάτους 45 μέτρων. Μάλιστα, ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες πτήσεις προς Γερμανία.

(με πληροφορίες από "Hürriyet", T.R.T. και news247)