Για έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών στα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης κάνει λόγο ο γερμανικός τύπος, αφού η κυβέρνηση δεν υλοποίησε την υπόσχεση για καταπολέμηση της διαφθοράς. Για τη γενικότερη κατάσταση των Μ.Μ.Ε. στην Ελλάδα και την έλλειψη εμπιστοσύνης στην κλασσική μορφή ενημέρωσης των Ελλήνων, δημοσιεύει άρθρο η εβδομαδιαία εφημερίδα "Die Zeit" στη διαδικτυακή έκδοσή της.

Δύσπιστοι οι Έλληνες όσο και οι Τούρκοι

«Σε διαδηλώσεις στην Ελλάδα ανήκει και ένα σύνθημα που έχει καθιερωθεί πλέον στο στόμα των διαδηλωτών, "Αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι"» θυμίζει η γερμανίδα αρθρογράφος. «Το σλόγκαν δεν είναι καινούργιο, ήδη πριν από την κρίση -ιδιαίτερα στους αριστερούς κύκλους- είχε παγιωθεί στη συνθηματολογία. Αλλά από τότε που η χώρα βρίσκεται υπό ευρωπαϊκή διαχείριση της πτώχευσής της, οι δημοσιογράφοι κυρίως στα παραδοσιακά media, θεωρούνται πρόθυμοι συνένοχοι των αυστηρών δανειστών. Ο πρωθυπουργός Τσίπρας ναι μεν υποσχέθηκε όταν ανέλαβε την εξουσία ότι θα χτυπήσει τη διαφθορά και την κακοδιαχείριση σε αυτό τον τομέα, όμως δύο χρόνια αργότερα δεν υπάρχει κάτι απτό».

Η αρθρογράφος παραθέτει ευρήματα του Ινστιτούτου "Reuters" ανάμεσα σε 36 χώρες, τα οποία αποτυπώνουν τη δυσπιστία των Ελλήνων απέναντι στα Μ.Μ.Ε., στον ίδιο βαθμό που έχει καταγραφεί και στην Τουρκία. «Οι μεγαλύτεροι ενημερωτικοί κολοσσοί ανήκουν σε ισχυρά οικονομικά αφεντικά, που εκτός από την κύρια απασχόλησή τους έχουν έναν όμιλο ενημέρωσης, συχνά και μια ποδοσφαιρική ομάδα… Η κατηγορία που τους αποδίδεται είναι ότι χρησιμοποιούν τα ενημερωτικά μέσα για να χειραγωγήσουν την πολιτική προς το συμφέρον τους και να διευκολύνουν τον προσπορισμό οφέλους».

Δεν επαρκούν νέες ειδησεογραφικές πλατφόρμες

Το δημοσίευμα αναφέρεται διεξοδικά στην περίπτωση και τα πεπραγμένα Μαρινάκη, αλλά και στην περιπέτεια με την άδοξη κατάληξη της υπόθεσης αδειοδότησης των καναλιών που υποτίθεται ότι σκοπούσε στο να κόψει τον δεσμό ανάμεσα στα οικονομικά συμφέροντα και την πολιτική.

«Ο σκεπτικισμός απέναντι στα κλασσικά media στην Ελλάδα ώθησε σχετικά νωρίς στην δημιουργία μιας ισχυρής ομάδας blogger, που προηγήθηκε της online ειδησεογραφικής ενημέρωσης, πολύ πιο πριν και από τη δημοσιονομική κρίση» σημειώνει η γερμανίδα δημοσιογράφος, προσθέτοντας ότι ακριβώς λόγω κρίσης δεν μπορεί να ζήσει ένας δημοσιογράφος ειδησεογραφικών portal με τριακόσια ευρώ μηνιαίο μισθό. «Ακόμη κι αν ξεπηδούν νέες και πολλά υποσχόμενες νέες μορφές διαδικτυακής ενημέρωσης, η μιντιακή πρόσληψη στην Ελλάδα συνεχίζει να διέρχεται βαθιά κρίση, όπως και ολόκληρη η χώρα».