Κινητοποίηση στην Ξάνθη για την ειδική αγωγή διοργανώνουν εκπαιδευτικοί φορείς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το πρωί (11.00) του Σαββάτου 17 Ιουνίου στην κεντρική πλατεία της πόλης.

Το διεκδικητικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή που πρότεινε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στη γενική συνέλευση του κλάδου:

  • Άμεση στήριξη των δομών ειδικής αγωγής. Να λειτουργήσουν χωρίς καμία περικοπή όλα τα αναγκαία τμήματα ένταξης. Στην παράλληλη στήριξη να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο για ΕΑΕ από 2008 ως σήμερα (ν.3699/2008, ν.3848/2010, ν.4115/2013, ν.4403/2016, ν. 4415/2016, ν.4452/2017) αλλά και η Υ.Α. του Απρίλη του 2017 για το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών στην Ε.Α.Ε.
  • Να καταργηθεί (άρθρο 48 ν.4415/2016) η δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου στην ειδική αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη ειδική αγωγή. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες
  • Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της ειδικής αγωγής. Τα χρήματα του Ε.Σ.Π.Α. να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των Μ.Κ.Ο., των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας
  • Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών γενικής και ειδικής αγωγής, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες και ίδρυση νέων Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δημιουργία νέων δημόσιων δομών σε υγεία – πρόνοια – Ε.Α.Ε. με δωρεάν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με βάση τις ανάγκες και 100% κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό
  • Σε κάθε σχολείο να λειτουργούν όσα τμήματα ένταξης είναι αναγκαία και να καλύπτονται όλες οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της ειδικής αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες
  • Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της ειδικής αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά
  • Κανένα παιδί με ειδικές ανάγκες έξω από τη δημόσια εκπαίδευση, με εντελώς δωρεάν όλες τις θεραπείες που χρειάζεται. Κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες να φοιτά υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη
  • Μαζικές προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ε.Α.Ε. για τη στήριξη όλων των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Να σταματήσει η περιπλάνηση και η ομηρία των χιλιάδων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που εργάζονται εδώ και δεκαέξι χρόνια σαν αναπληρωτές.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Όχι στις εργασιακές σχέσεις λάστιχο. Αυτή είναι η ελάχιστη παιδαγωγική προϋπόθεση ώστε να μπορεί ο ειδικός παιδαγωγός και το βοηθητικό προσωπικό να διαμορφώσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές
  • Άμεση αποπληρωμή από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.-Ε.Φ.Κ.Α. των οφειλών στις οικογένειες των ΑμΕΑ και στους αυτοαπασχολούμενους του χώρου.

 

Mustafa