Πανδημία και οικονομική στενότητα επιδρούν σημαντικά στο φετινό καλοκαίρι, με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος να καταγράφει σε μελέτη του (που υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) τα ακόλουθα εξαγόμενα:
- το 14% των καταναλωτών εκτιμά ότι θα κάνει διακοπές όπως κάθε χρόνο
- το 18% θεωρεί ότι θα κάνει διακοπές αλλά πιο περιορισμένα
- το 44% θεωρεί βέβαιο ότι δεν θα κάνει καθόλου διακοπές φέτος
- το 24% δεν γνωρίζει αν θα κάνει διακοπές.
Αλλαγές και στις καταναλωτικές συνήθειες
Αλλαγές επέφερε η πανδημία και στα καταναλωτικά κριτήρια για την αγορά προϊόντων. Ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει προϊόντα με βασικό κριτήριο τα χρήματα που δίνει, ενώ μόλις το 23% δηλώνει ότι βασικό κριτήριο είναι η ποιότητα. Το 10% των καταναλωτών αγοράζει με κριτήριο την υγιεινή και την ασφάλεια, ενώ το 6% θέτει ως προτεραιότητα την άνεση και την ευκολία κατά την αγορά προϊόντων.
Εκτός από τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές που αποτελούσαν βασικά κριτήρια επιλογής καταστημάτων για τους καταναλωτές, η καθαριότητα και η ευγένεια του προσωπικού παίζουν πλέον βασικό ρόλο. Την επιλογή τους διαμορφώνουν επίσης η τήρηση του προβλεπόμενου αριθμού ατόμων μέσα στο κατάστημα και η απολύμανση των χώρων. Τέλος, από τη μελέτη προκύπτει ότι το 46% κάνει βιαστικά τις αγορές του για να φύγει από το κατάστημα, ώστε να μην εκτεθεί σε κίνδυνο περισσότερο από όσο χρειάζεται.