INDEXANTHI.GR
Παιδεία

Κλειστά και τα δημόσια Ι.Ε.Κ.

Τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης δημιουργήθηκαν για να απορροφήσουν τους κραδασμούς από τον αποκλεισμό χιλιάδων νέων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω της καρμανιόλας των πανελλαδικών εξετάσεων. Ουσιαστικός λόγος δημιουργίας τους δεν υπήρχε, αφού τη μορφωτική πλευρά και την πλευρά της κατάρτισης κάλυπταν τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., ενώ και το επίπεδο ανάπτυξης του ελληνικού καπιταλισμού δεν απαιτούσε πρόσθετη κατώτερη βαθμίδα κατάρτισης (εδώ δεν δικαιολογεί την ύπαρξη των Τ.Ε.Ι., με αντίστοιχες ειδικότητες με αυτές των πανεπιστημίων, πόσω μάλλον των Ι.Ε.Κ.).

Οι νέοι που προσφεύγουν στα δημόσια Ι.Ε.Κ., προερχόμενοι κατά κανόνα από φτωχά λαϊκά στρώματα, οδηγούνται εκεί για να αποκτήσουν κάποια στοιχειώδη εφόδια που ελπίζουν ότι θα τους βοηθήσουν στην επαγγελματική αποκατάσταση, είτε για να πάρουν αναβολή από το στρατό (οι άρρενες). Οι υστερήσεις (οικονομικές κυρίως) του κράτους στην κάλυψη των αναγκών, οδήγησαν τους ιδιώτες καπιταλιστές που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης, να επενδύσουν στον χώρο αποκομίζοντας κέρδη με την επιβολή διδάκτρων, που σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ τσουχτερά.

Τα τελευταία χρόνια που γιγαντώθηκε η ανεργία και ειδικά αυτή των πτυχιούχων, εκατοντάδες νέοι απόφοιτοι Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή ακόμη και φοιτητές, κατέφυγαν στα Ι.Ε.Κ. για να αποκτήσουν «προσόντα» και «ειδικότητες» που πιστεύουν μέσα στην απελπισία τους ότι έχουν ζήτηση στην αγορά εργασίας. Η οικονομική κρίση και το μαχαίρι που επέβαλαν στις κοινωνικές δαπάνες ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, οδήγησαν τις διαδοχικές μνημονιακές κυβερνήσεις σε μεγάλη περικοπή δαπανών, σε σημείο που δημιούργησαν εκρηκτική κατάσταση σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Τα δημόσια σχολεία έχουν χιλιάδες κενά, πολλά εκ των οποίων δεν θα καλυφθούν ούτε ως το τέλος της σχολικής χρονιάς και τα πανεπιστήμια έχουν απευθύνει απανωτές εκκλήσεις, γιατί έχουν περιέλθει σε οικονομική ασφυξία. Δεν θα έμεναν, λοιπόν, απέξω απ’ τον χορό των περικοπών τα δημόσια Ι.Ε.Κ. (που επιπλέον φιλοξενούν παιδιά στην πλειονότητά τους «ενός κατώτερου θεού»).

Έτσι, ενώ τα δημόσια Ι.Ε.Κ. θα έπρεπε να αρχίσουν να λειτουργούν από την 1η Οκτώβρη, ένα και πλέον μήνα μετά παραμένουν ακόμη κλειστά.

Παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης που μίλησαν στην εφημερίδα «Έθνος», ανέφεραν ότι «μέχρι στιγμής δεν έχουν προσληφθεί οι περίπου 7.000-8.000 εκπαιδευτές που πρέπει να διδάξουν τους μαθητές των Ι.Ε.Κ., αφού δεν εξασφαλίστηκαν έγκαιρα τα 30.000.000 ευρώ που απαιτούνται για τα λειτουργικά έξοδα των Ι.Ε.Κ., καθώς δεν έχουν πληρωθεί και τα δεδουλευμένα του προηγούμενου εξαμήνου». Απελπισμένοι και οι εκπαιδευτικοί δημοσίων Ι.Ε.Κ. έστειλαν επιστολή στον υπουργό Παιδείας, ζητώντας να μπει τέρμα στην αγωνία των παιδιών και των οικογενειών τους, αλλά και των ιδίων που περιμένουν επίσης να εργαστούν.

Το υπουργείο Παιδείας με δελτίο τύπου που εξέδωσε στις 10 του Νοέμβρη, απέδωσε την πρωτοφανή καθυστέρηση στην μελέτη από πλευράς του και «σε συνεργασία με τους διευθυντές των Δ. Ι. Ε. Κ.» του προσδιορισμού «των πραγματικών αναγκών κατάρτισης των τοπικών κοινωνιών»,ώστε να υπάρξει «εξορθολογισμός των προτάσεων νέων ειδικοτήτων». Η δε καθυστέρηση στην «προκήρυξη για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποψηφίους εκπαιδευτές» οφείλεται τόσο στις «απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης του αναγκαίου -για τη λειτουργία των Δ.Ι.Ε.Κ.- έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού», όσο και στις «ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό τις επιπλέον πιστώσεις για την κάλυψη του χρηματοπιστωτικού κενού του τρέχοντος έτους». Τέλος, το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι «η έναρξη του τρέχοντος εξαμήνου σπουδών θα πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό και σε κάθε περίπτωση εντός του Νοεμβρίου».

Τα παραπάνω και ειδικά οι αναφορές στον προσδιοριμό «των πραγματικών αναγκών των τοπικών κοινωνιών» και στην αναγκαιότητα του «εξορθολογισμού των νέων ειδικοτήτων», προϊδεάζουν για νέες περικοπές στις δομές λειτουργίας των δημοσίων Ι.Ε.Κ., άρα και του εκπαιδευτικού και μαθητικού δυναμικού τους. Γιατί στην Ελλάδα της ισχυρής καπιταλιστικής κρίσης που έχει ξεπαστρέψει και πλήθος μικρών καπιταλιστικών επιχειρήσεων τινάζοντας την ανεργία στα ύψη, είναι γελοίο να γίνονται αναφορές στις «πραγματικές ανάγκες» και στον «εξορθολογισμό».

πηγή: Κόντρα

 

Σχετικά άρθρα

Εκδήλωση για την ημέρα κατά της βίας στο σχολείο

Super User

Το Κοινωνικό Κέντρο – Στέκι Μεταναστών στηρίζει το σχολείο “Οδυσσέας”

Super User

Ακραίος ρατσιστικός λόγος και απαράδεκτη αντικοινωνική συμπεριφορά

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies