Από τη Δευτέρα 26 Ιουνίου μέχρι και την Πέμπτη 27 Ιουλίου θα λειτουργήσουν καλοκαιρινά τμήματα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών 6-12 ετών στην καπναποθήκη «Π» του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ποικίλες θεματικές ενότητες που θα υλοποιηθούν από καταρτισμένους εκπαιδευτές με εμπειρία στον χώρο και αγάπη για το αντικείμενό τους. Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν πολύτιμες γνώσεις και να περάσουν τον χρόνο τους ευχάριστα και δημιουργικά. Νέες γνώσεις, ομαδικότητα, αυτενέργεια, ανακαλυπτική μάθηση, δημιουργικότητα και ψυχαγωγία, είναι μερικοί από τους τομείς που δόθηκε έμφαση κατά τον σχεδιασμό των δράσεων.
Σκοπός εργαστηρίων
Δεν είναι η επιστροφή στα θρανία, αλλά τα παιδιά να απασχοληθούν με ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες, λαμβάνοντας παράλληλα πολύτιμες γνώσεις. Κάθε δράση είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύονται η αυτενέργεια, το ομαδικό πνεύμα και η δημιουργικότητα.
Διάρκεια
Από τη Δευτέρα 26 Ιουνίου μέχρι και την Πέμπτη 27 Ιουλίου στην καπναποθήκη «Π». Έναρξη 10.00 και πέρας 13.00 κάθε ημέρα. Διάρκεια: πέντε εβδομάδες.
Οργάνωση
Θα οργανωθούν δυο εργαστήρια για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, ένα για παιδιά 6-9 ετών και ένα για παιδιά 10-12 ετών. Σε κάθε γονέα θα χορηγηθεί από το Ι.Θ.Τ.Π. φυλλάδιο με το πρόγραμμα και οδηγίες.
Δεν είναι δυνατή η παρακολούθηση του προγράμματος για λιγότερο από τρεις εβδομάδες. Για μία ή δύο εβδομάδες δεν θα γίνονται εγγραφές.
Συμμετοχή
Σε κάθε εργαστήρι θα ενταχθούν το λιγότερο οκτώ και το περισσότερο δεκαπέντε παιδιά.
Η υλοποίηση κάθε εργαστηρίου θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των συμμετοχών. Σε περίπτωση που υπάρξουν περισσότερες εγγραφές από τις διατιθέμενες θέσεις, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Πρόγραμμα
- Τμήμα 6-9 ετών: Δημιουργική απασχόληση (ψυχοκινητικά παιχνίδια, εικαστικές τέχνες, θεατρικό παιχνίδι, μουσική, χορός). Fun in english (παιχνίδια εξοικείωσης με την αγγλική γλώσσα)
- Τμήμα 10-12 ετών: Το παιχνίδι και το παραμύθι μου (θεατρικό εργαστήρι). Ζωγραφίζω το καλοκαίρι μου (εργαστήρι ζωγραφικής). Τα παραμύθια του Καραγκιόζη και η ζωή της σκιάς. Τα δικά μου, τα δικά σου, τα δικά μας δικαιώματα. Το μωσαϊκό της φύσης και των παραμυθιών. Fun in English (δραστηριότητες εξοικείωσης με την αγγλική γλώσσα). Ταξιδεύοντας στη Βρετανία – Τα τέσσερα βασίλεια. Σαίξπηρ για παιδιά. Οι μελισσούλες έφτασαν στην Ξάνθη. Welcome to Xanthi (τουριστικός οδηγός για την Ξάνθη στα αγγλικά).
Εκπαιδευτές
- Σοφία Μπακάλογλου: Η Σοφία είναι απόφοιτη του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγικη της Ένταξης” του ΔΠΘ. Από το 2005 έως και σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός σε ιδιωτικά και δημόσια νηπιαγωγεία. Έχει συνεργαστεί με το ΙΘΤΠ ως υπεύθυνη του τμήματος δημιουργικής απασχόλησης, ως διδάσκουσα εκπαιδευτικός στα θερινά εκπαιδευτικά εργαστήρια, ως διδάσκουσα εκπαιδευτικός σε μαθητές Δημοτικής εκπαίδευσης, σε Κοινωνικό Φροντιστήριο μειονοτικής περιοχής της Ξάνθης.
- Χασάν Μπουγιουκλού: Ο Χασάν είναι Πτυχιούχος Παιδαγωγικής Ακαδημίας και Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ., κάτοχος ενσωματωμένου μεταπτυχιακού με ειδίκευση στη παιδαγωγική του θεάτρου. Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συνεργάζεται με το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης & Παράδοσης στα πλαίσια εργαστηρίων θεατρικής αγωγής. Είναι ραδιοφωνικός παραγωγός εκπομπής με θέμα τη μουσική και τον πολιτισμό της Θράκης και έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή θεατρικών έργων, λογοτεχνικών κειμένων, παιδικών παραμυθιών και σεναρίων για κινηματογραφικές παραγωγές.
- Λίνα Πετρά: Η Λίνα είναι πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Από το 2010 μέχρι και σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός στο μάθημα των Εικαστικών σε δημοτικά σχολεία. Έχει συνεργαστεί με το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης για τρία χρόνια ως εκπαιδευτικός διδάσκοντας ζωγραφική και εικαστικά στο τμήμα για παιδιά δημοτικού.
- Νατάσα Μιχαηλίδου: Η Νατάσα είναι αρχαιολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσειολογία και διαθέτει άδεια ξεναγού από το Υπουργείο Τουρισμού. Έχει πολυετή εμπειρία στη σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Συνεργάζεται με το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης για τους μικρούς αρχαιολόγους της Θράκης και το Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά” στο πλαίσιο προγραμμάτων πολιτιστικής τεχνολογίας.
- Κατερίνα Γαμβρέλη: Η Κατερίνα είναι πτυχιούχος του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Θ και παρακολουθεί μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Από το 2016 μέχρι σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός σε δημοτικά σχολεία. Έχει συνεργαστεί με το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης & Παράδοσης, για τρία χρόνια, ως εκπαιδευτικός στα Κοινωνικά Φροντιστήρια μειονοτικών περιοχών της Ξάνθης, ως υπεύθυνη εργαστηρίου ρομποτικής και από το 2017 μέχρι σήμερα συμμετέχει στα Καλοκαιρινά Τμήματα του Ιδρύματος με δράσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών.
- Σμαράγδα Καρασιμοπούλου: Η Σμαράγδα ξεκίνησε ως οικονομολόγος, αλλά σύντομα την κέρδισε η εκπαίδευση, την οποία υπηρετεί ως δασκάλα τα τελευταία 18 χρόνια. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στην «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» με κατεύθυνση στην «Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση» και έχει πτυχίο στο πεδίο της «Συμβουλευτικής στην Εκπαίδευση». Εργάζεται αρκετά χρόνια σε μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης υλοποιώντας δράσεις με έμφαση τα παραμύθια, την αγωγή υγείας και την εικαστική έκφραση. Συνεργάζεται με τα παιδικά χωριά SOS όπου προσφέρει εθελοντική εργασία. Έχει γράψει άρθρα για τις κοινωνικές δεξιότητες και την ανάγκη διδασκαλίας τους στα παιδιά που είναι δίγλωσσα και ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (αθίγγανοι, μειονότητες), αλλά και αρκετά παραμύθια, που έχουν δημοσιευτεί στο διαδικτυακό περιοδικό «Το παραμύθι». Είναι εκπαιδεύτρια Συναισθηματικής Αγωγής και Παραδοσιακής Ζωής στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Συνεργάζεται με το Λύκειο Ελληνίδων Δράμας στο πεδίο των λαϊκών παραμυθιών και είναι μέλος της ομάδας αφήγησης λαϊκών παραμυθιών «Παραμυθοθράκες». Αφηγείται παραμύθια εθελοντικά σε κάθε ευκαιρία, σε συλλόγους, σε γηροκομεία, σε σχολεία, σε γιορτές και πανηγύρια για να ζήσουν οι δάσκαλοι καλά κι οι μαθητές μας καλύτερα!
- Μαρία Μπάρλα: Η Μαρία Μπάρλα γεννήθηκε, μεγάλωσε και κατοικεί στην Ξάνθη. Σπούδασε Αγγλική φιλολογία στην Βρετανία και τα τελευταία 10 χρόνια εργάζεται ως καθηγήτρια Αγγλικών. Έχει εργαστεί με παιδιά, εφήβους και ενήλικες τόσο στην πόλη της Ξάνθης, όσο και στην Βρετανία.
- Μαγδαληνή Βράνια: Η Μάγδα Βράνια, έχει σπουδάσει συντήρηση έργων τέχνης με εξειδίκευση στο ξυλόγλυπτο και την φορητή εικόνα του αντίστοιχου τμήματος του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης. Είναι πτυχιούχος Multimedia Studies ενώ παράλληλα διδάσκει αγγλικά σε παιδιά και ενήλικες για πάνω από 20 χρόνια στην πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και της Ξάνθης. Έχει εργαστεί σε φροντιστήρια της Ξάνθης ενώ το τελευταίο διάστημα είναι συνεργάτης του Anatolia College της Θεσσαλονίκης.
Σχεδιασμός & συντονισμός προγράμματος: Ραλού Βλαχοπούλου
- Η Ραλού Βλαχοπούλου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ. Δραστηριοποιείται στον χώρο της εκπαίδευσης από το 2010. Από το 2016 έως σήμερα συνεργάζεται με το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης & Παράδοσης ως υπεύθυνη Καλοκαιρινών Τμημάτων και Κοινωνικών Φροντιστηρίων σε μειονοτικές περιοχές της Ξάνθης. Σχεδιάζει και υλοποιεί διαθεματικά προγράμματα που ενισχύουν την ελληνική γλώσσα, την επαφή με τη φύση και τον πολιτισμό. Είναι συνιδρύτρια της χαρτογραφικής εταιρίας ROUTE, αντικείμενο της οποίας είναι η δημιουργία δικτύων πεζοπορικών διαδρομών και θεματικών χαρτών στα πλαίσια της ανάπτυξης του οικοτουρισμού. Είναι ιδρυτικό μέλος του παραθαλάσσιου αγώνα δρόμου WAVE running, σκοπός του οποίου είναι η ανάδειξη και προστασία του φυσικού και πολιτισμικού πλούτου του Δέλτα Νέστου. Αρθρογραφεί στοblog My-ROUTE και στη Huffington Post Greece.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τη γραμματεία του Ι.Θ.Τ.Π. Δευτέρα ως Παρασκευή στα τηλέφωνα 25410 292820 (09.30-13.30) και 25410 26635 (17.30-21.00).