INDEXANTHI.GR
Τουρκία

Κωνσταντινούπολη: Ο παράδεισος των ferry boats

Λένε ότι η Κωνσταντινούπολη είναι ο παράδεισος των ferry boats και δεν έχουν άδικο: 300.000 άνθρωποι πηγαίνουν κάθε μέρα στη δουλειά τους δια θαλάσσης. Περισσότερα από εκατό δρομολόγια πλοίων και θαλάσσιων λεωφορείων μεταφέρουν 2.100 επιβάτες ανά ταξίδι, με πολλές γραμμές να εξυπηρετούνται από οκτώ αναχωρήσεις την ώρα. Η εταιρεία θαλασσίων λεωφορείων της Κωνσταντινούπολης (I.D.O.), η μεγαλύτερη εταιρεία θαλάσσιων μεταφορών στον κόσμο, μετέφερε 47.000.000 επιβάτες στην πόλη το περασμένο έτος.

Αλλά στον υπόλοιπο κόσμο, η μεταφορά με πλοίο ως σοβαρή εναλλακτική λύση μετακίνησης έχει συχνά χλευαστεί. Οι επικριτές ισχυρίζονται ότι είναι πολύ αργή και δαπανηρή, μπορεί να φτάσει μόνο σε επιλεγμένα μέρη της πόλης και δεν μπορεί να ανταγωνιστεί άλλα συστήματα μαζικής μεταφοράς όπως τα τρένα του μετρό ή ακόμη και τα λεωφορεία. Μεταξύ των επικρίσεων που ακούγονται στη Νέα Υόρκη, ας πούμε, είναι ότι οι τιμές είναι πάρα πολύ ακριβές, οι χειμώνες πάρα πολύ κρύοι και τα πορθμεία πολύ βραδυκίνητα.

Τον Φεβρουάριο, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μπιλ ντε Μπλάζιο ανακοίνωσε ότι μια νέα υπηρεσία ferry boats θα αρχίσει να λειτουργεί στην πόλη το 2017. Η Νέα Υόρκη είναι «η απόλυτη παράκτια πόλη» είπε ο δήμαρχος, που σχεδιάζει να δαπανήσει 55 εκατομμύρια δολάρια για υπηρεσίες που θα συνδέουν το Μπρούκλιν, το Μανχάταν και το Κουίνς με ferry boats. Στο Λονδίνο, ο στόχος είναι η μεταφορά 12 εκατομμυρίων επιβατών στον Τάμεση μέχρι το 2020.

Τα ferry boats της Κωνσταντινούπολης παραμένουν δημοφιλή επειδή είναι πολύ καλά συνδεδεμένα με άλλα συστήματα μεταφοράς. Στο Καντίκιοϊ, μια ζωντανή συνοικία στην ασιατική ακτή της Κωνσταντινούπολης, μόλις είκοσι βήματα χωρίζουν τους σταθμούς των ferry boats από την είσοδο μιας γραμμής του μετρό, που με δεκαέξι στάσεις εκτείνεται προς τα νότια όρια της πόλης. Και σε απόσταση δύο λεπτών με τα πόδια υπάρχει ένας μεγάλος τερματικός σταθμός λεωφορείων. Επιπλέον, η Κωνσταντινούπολη έχει μια σειρά από φυσικά πλεονεκτήματα τα οποία δεν διαθέτουν άλλες πόλεις. Οι δημοφιλείς διαδρομές με δημοτικά πλοία χρονολογούνται από το 1853, δηλαδή 120 χρόνια προτού χτιστεί η πρώτη γέφυρα του Βοσπόρου – ο μόνος εναλλακτικός τρόπος για να διασχίσεις την Πόλη. Οι συνταξιούχοι ταξιδεύουν δωρεάν στις δημόσιες συγκοινωνίες της Κωνσταντινούπολης, και οι ντόπιοι λένε ότι τα ferry boats είναι η σύνδεση με την ιστορική ψυχή της πόλης.

Κι όμως, όσο ρομαντικές και χαλαρωτικές και αν είναι οι διαδρομές με ferry boats, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τη σύγχρονη τεχνολογία: η γραμμή του μετρό στον Μαρμαρά -που εγκαινιάστηκε πρόσφατα- μεταφέρει επιβάτες κάτω από τα στενά του Βοσπόρου μέσα σε μόλις τέσσερα λεπτά.

πηγή: Βήμα

 

Σχετικά άρθρα

Νέα καταστολή της ελευθερίας του λόγου στην Τουρκία με μπλοκάρισμα της Wikipedia

Super User

Χιλιάδες Αφγανοί κινδυνεύουν στην Τουρκία από ένα ανελέητο κύμα απελάσεων

Super User

Ο πληθωρισμός χτυπά “κόκκινο” στην Τουρκία

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies