Μπαράζ ανατιμήσεων για ακόμη ένα μήνα στα προϊόντα διατροφής δείχνουν τα στοιχεία της ΕλΣτατ για τον Μάιο, επιβεβαιώνοντας την εικόνα που βλέπουν οι καταναλωτές καθημερινά στα ράφια και στη συνέχεια στο ταμείο των super markets τους τελευταίους μήνες.
Το «καλάθι» του νοικοκυριού που γεμίζει πλέον με απολύτως απαραίτητα, όπως φαίνεται και από τον όγκο πωλήσεων των αλυσίδων που είναι μειωμένος σύμφωνα με στελέχη του κλάδου κατά 8% τον Απρίλιο, γίνεται όλο και πιο ακριβό.
Σύμφωνα με την ΕλΣτατ, στην κατηγορία “διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά” ο δείκτης τιμών καταναλωτή ανέβηκε κατά 12,1% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με την κατηγορία “έλαια και λίπη” να οδηγεί την «κούρσα» με αυξήσεις τιμών κατά 23,2% και να ακολουθούν “γαλακτοκομικά και αυγά” με άνοδο 14,1%, “ψωμί και δημητριακά” με 13,4% και “κρέατα” με αύξηση κατά 13,8%.
Μόλις σε ένα μήνα (Απρίλιος-Μάιος) τα παγωτά αυξήθηκαν κατά 6,2%, η κατηγορία “σάλτσες-καρυκεύματα” κατά 5,6 %, τα κρασιά κατά 5,2%, το νωπό γάλα με μειωμένα λιπαρά κατά 4,9%, τα νωπά φρούτα 4,7% και τα αυγά κατά 4%. Τα πουλερικά αυξήθηκαν κατά 2,4%, τα αλλαντικά 2,7%, το χοιρινό 2,8%, ενώ τα τυριά κατά 2,4% σε σχέση με τον Απρίλιο.