Η κρίση και η πανδημία δεν ήταν δυνατό να αφήσουν ανεπηρέαστο και τον κλάδο της διαφήμισης, στον οποίο κυριαρχούν σκεπτικισμός και σχετική αβεβαιότητα για το τι μέλλει γενέσθαι στη νέα περίοδο, μετά το καλοκαίρι.
Ωστόσο, από τα τελευταία στοιχεία (αφορούν στο 2018, καθώς αυτά του 2019 θα κοινοποιηθούν το φθινόπωρο), καταγράφονται τα ακόλουθα εντυπωσιακά όσον αφορά στον κύκλο εργασιών των πέντε πρώτων διαφημιστικών εταιρειών:
- “Bold Ogilvy“:100.000 ευρώ (+7%)
- “MMS“:200.000 (+47,51%)
- “Spot Thomson“:400.000 (+1,71%)
- “McCann Erikson“:500.000 (+7,61%)
- “The Newton‘s Laboratory“: 5.400.000 (-2,51%).
Με τις τέσσερις πρώτες εταιρείες να καταγράφουν άνοδο, αλλά με την αλλαγή του τοπίου λόγω της πανδημίας, οι διαφημιστικές περιμένουν εναγωνίως τη διαμόρφωση του νέου σκηνικού. Το indeXanthi.gr συνομίλησε με την Ειρήνη Μπούχλια, αντιπρόεδρο της δεύτερης ως προς τον κύκλο εργασιών αλλά καταγράφουσας εκπληκτική άνοδο 47,51%, “MMS”. Μιας εταιρείας που δεν εξειδικεύεται σε περιορισμένους τομείς, αλλά έχει ένα ευρύ πελατολόγιο που περιλαμβάνει αυτοκίνητα, τρόφιμα, φάρμακα, ρούχα, ξενοδοχεία κ.α.
“Η αγορά διαμορφώνεται αρνητικά καθώς έχει σταματήσει το 80% της διαφήμισης και πλέον δουλεύει το διαδίκτυο, που όμως –όσο κι αν όλα προσπαθούν να γίνουν διαδικτυακά- δεν βοηθάει σε όλους και σε όλα” λέει η κα Μπούχλια, προσθέτοντας: “Υπάρχει μια κάπως άσχημη ψυχολογία και έχουν μειωθεί τα ποσά που δίνονται για διαφήμιση, καθώς οι περισσότεροι αγωνιούν για άλλα και μοιραία αφήνουν πίσω το διαφημιστικό κομμάτι. Και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς, γιατί να διαφημιστούν όταν δεν ξέρουν τι γίνεται αύριο;“.
Αναφέροντας το κεφαλαιώδες πεδίο του τουρισμού από το οποίο κόβεται μεγάλο κομμάτι της “πίτας”, η συνομιλήτριά μας προσθέτει και την ακύρωση όλων των εκθέσεων, ωστόσο κλείνει εκτιμώντας ότι το κλίμα δεν είναι μη αναστρέψιμο και λέγοντας ότι “αναμένονται διαφοροποιήσεις ενώ υπάρχει και μια συγκρατημένη αισιοδοξία για τη νέα περίοδο από τον Σεπτέμβριο και μετά“.