INDEXANTHI.GR
Παιδεία

Συναντήσεις της Δ.Ο.Ε. με γενικό γραμματέα και υπουργό Παιδείας

Συναντήσεις με τον γενικό γραμματέα κ. Αγγελόπουλο και τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου πραγματοποίησε το διοικητικό συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. μετά από αίτημά του, θέτοντας το σύνολο των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Η συνάντηση με τον γενικό γραμματέα

Στη συνάντηση με τον γενικό γραμματέα -που προηγήθηκε χρονικά- τέθηκαν και απαντήθηκαν τα ακόλουθα:

  • Τα μέτρα για τη στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων των περιοχών που δοκιμάστηκαν από την πύρινη καταστροφή της 23ης Ιουλίου. Ο γενικός γραμματέας είπε ότι συγκεκριμένα σχολεία θα ενταχθούν από τον Σεπτέμβριο σε Ζ.Ε.Π. και με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί η παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ενώ έχει ήδη συμφωνηθεί η συνεργασία με τη “Μέριμνα” για την ολόπλευρη στήριξη όλων όσων ήρθαν αντιμέτωποι με την πύρινη κόλαση. Θα υπάρξει επίσης μέριμνα για τις σχολικές μονάδες που έχουν υποστεί ζημίες, με σοβαρότερη την περίπτωση του Ειδικού Σχολείου Ραφήνας που έχει καταστραφεί. Ο γραμματέας εξέφρασε την εκτίμησή ότι παρά τις τεράστιες καταστροφές, δεν θα μειωθεί ο μαθητικός πληθυσμός
  • Όλα τα ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση των προσφύγων και τα στοιχεία που αφορούν στον αριθμό των προσφυγόπουλων που φοιτούν σε όλες τις δομές καθώς και στον προγραμματισμό για την επόμενη σχολική χρονιά. Ο γραμματέας ενημέρωσε ότι δημιουργούνται νέες Δ.Υ.Ε.Π. για το νέο σχολικό έτος, ενώ θα λειτουργήσουν Δ.Υ.Ε.Π. στη Σάμο και στη Μόρια. Τα παιδιά που έχουν ολοκληρώσει τη φοίτησή τους σε Δ.Υ.Ε.Π. εντάσσονται κανονικά στις σχολικές μονάδες και τα παιδιά που βρίσκονται σε σπίτια προωθούνται σε σχολεία όπου δημιουργούνται Τ.Υ. Συνολικά την περσινή χρονιά συμμετείχαν στην τυπική εκπαίδευση του υπουργείου Παιδείας 8.000 σε σύνολο 10.000 παιδιών (7.300 περίπου σε Δ.Υ.Ε.Π. και σχολεία με Τ.Υ. ενώ τα υπόλοιπα στα πρωινά τμήματα δίχως Τ.Υ.). Αναφορικά με το τι εικόνα έχει το υπουργείο για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα της λειτουργίας των Δ.Υ.Ε.Π., δόθηκε η απάντηση ότι υπάρχουν οι εκθέσεις της επιστημονικής επιτροπής για την εκπαίδευση των προσφύγων (στις οποίες στηρίχτηκαν και οι βελτιωτικές κινήσεις) που αφορούν στη λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π., οι οποίες βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Η Δ.Ο.Ε. τόνισε την ανάγκη της ίδρυσης όλων των αναγκαίων Τ.Υ., ενώ έθιξε και το σοβαρότατο ζήτημα της μη ομαλής κατανομής των παιδιών των προσφύγων στις σχολικές μονάδες, κάτι που έγινε φανερό ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αφού η εξεύρεση κατοικιών για τους προσφυγές έχει εκχωρηθεί στις Μ.Κ.Ο. Η Δ.Ο.Ε. έθεσε επίσης το ζήτημα των ρυθμίσεων που προβλέπονταν σε σχέση με τις Δ.Υ.Ε.Π. στο σχέδιο νόμου για τις υποστηρικτικές δομές (με σοβαρότερη όλων αυτή του άρθρου 80 – παρ. 1 και 4, όπου εισαγόταν νέα κατηγοριοποίηση αναπληρωτών) για τις οποίες ζήτησε να διευκρινιστεί αν υπάρχει πρόθεση επαναφοράς τους. Ο γραμματέας δεσμεύτηκε πως όχι, αν και υπεραμύνθηκε των ρυθμίσεων
  • Την κατάσταση που επικρατεί σε σχέση με τις κτιριακές υποδομές της προσχολικής αγωγής-εκπαίδευσης και τον σχεδιασμό του υπουργείου. Ο γραμματέας απάντησε αόριστα ότι το υπουργείο θα ενισχύσει οικονομικά τους δήμους που το ζητούν για τη σχολική στέγη της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, χωρίς πρόθεση δημοσιοποίησης -όπως είπε- του ύψους αυτής της οικονομικής στήριξης νωρίτερα από το επόμενο δίμηνο, με στόχο την εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε περίπου εκατό ακόμη δήμους από την επόμενη σχολική χρονιά. Πρόκειται για δήμους στους οποίους τα δημοτικά συμβούλια ψήφισαν θετικά ενώ οι δήμαρχοι στις τριμερείς επιτροπές τοποθετήθηκαν αρνητικά, καθώς και γι’ αυτούς όπου υπάρχουν οι υποδομές. Σε σχέση με το πρόβλημα της λήξης των συμβάσεων ενοικίασης κτιρίων νηπιαγωγείων σε κάποιους δήμους, ο γραμματέας απάντησε ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει λύση, χωρίς να ορίσει κανένα απολύτως χρονικό ορίζοντα μέσα στον οποίο θα γίνει η ρύθμιση.

Η συνάντηση με τον υπουργό

  • Στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας που ακολούθησε, το διοικητικό συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. έθεσε για μια ακόμη φορά ως βασικότερο όλων την ανάγκη της άμεσης πραγματοποίησης των χιλιάδων μόνιμων διορισμών που χρειάζονται στη δημόσια εκπαίδευση. Ο υπουργός επανέλαβε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ο αριθμός των διορισμών (που θα αφορούν, αρχικά στο σχολικό έτος 2019-2020). Αυτό στο οποίο αναφέρθηκε τονίζοντας τη σημασία του, ήταν το ενιαίο σύστημα προσλήψεων-διορισμών που -όπως είπε- με βάση την απόφαση του ΣτΕ οφείλει να εναρμονιστεί στο πλαίσιο του Α.Σ.Ε.Π., δίχως όμως να αναφέρει συγκεκριμένη πρόταση του υπουργείου και χωρίς να δεσμευτεί καν ότι θα υπάρξει εισηγητικά κυβερνητική πρόταση. Δήλωσε ότι βούληση του υπουργείου είναι η διαμόρφωση της πρότασης του συστήματος με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, με την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων στη λογική του συστήματος Α.Σ.Ε.Π., με κριτήρια πέραν του πτυχίου και της προϋπηρεσίας, ενώ την πιθανή ή μη πραγματοποίηση γραπτού διαγωνισμού θα την αποφασίσει η κυβέρνηση κεντρικά. Στην ερώτηση αν η κυβέρνηση σκοπεύει να υιοθετήσει προτάσεις του Ο.Ο.Σ.Α. όπως οι πενταετείς συμβάσεις αναπληρωτών, ο υπουργός απάντησε ότι αυτό το έχει αποκλείσει ήδη με δήλωσή του
  • Για τον προγραμματισμό των προσλήψεων αναπληρωτών, ανακοινώθηκε ότι τόσο το χρονοδιάγραμμα όσο και ο αριθμός θα είναι αντίστοιχα του περσινού με κονδύλια από το Ε.Σ.Π.Α. για την πρωτοβάθμια. Η Δ.Ο.Ε. τόνισε την ανάγκη πραγματοποίησης του κύριου όγκου των προσλήψεων σε μία φάση, καθώς επίσης ότι η παράλληλη στήριξη όπου ένας εκπαιδευτικός υποστηρίζει τρεις ή και περισσότερους μαθητές απλά δεν λειτουργεί και δεν ενισχύει τους μαθητές. Η απάντηση ήταν όμως ότι θα λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο και φέτος
  • Για το ζήτημα της εξίσωσης των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών που τέθηκε και πάλι, ο υπουργός επικαλέστηκε ως τροχοπέδη τον τύπο συμβάσεων του Ε.Σ.Π.Α. που δεν είναι δυνατόν να τροποποιηθεί μέχρι και το 2021. Ουσιαστικά δηλαδή απάντησε πως δεν θα υπάρξει καμία θετική εξέλιξη στο θέμα
  • Σε σχέση με το τεράστιο ζήτημα στέγασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η Δ.Ο.Ε. επεσήμανε ότι όχι μόνο δεν έχει δρομολογηθεί καμία λύση αλλά αναμένεται φέτος να είναι ακόμα πιο έντονο. Η μόνη απάντηση του υπουργού ήταν η δέσμευση να επιδιώξει συνάντηση με τη συμμετοχή του ιδίου, της Δ.Ο.Ε., του υπουργού Εσωτερικών και τους δήμους που εμπλέκονται, ώστε να βρεθούν λύσεις. Είναι φανερό ότι μετά την περσινή κατόπιν εορτής αντίστοιχη συνάντηση στο υπουργείο Εσωτερικών, καμία ουσιαστική λύση δεν έχει δρομολογηθεί ενώ δεν υπάρχει κανένα κυβερνητικό σχέδιο για την άμβλυνση του προβλήματος και το υπουργείο συνεχίζει να δηλώνει πως είναι θέμα της τοπικής αυτοδιοίκησης η εξεύρεση λύσης. Η Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό το οποίο παρέχεται από το κράτος. Η εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια των θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων της (ευθύνη υλικοτεχνικής υποδομής, λειτουργία σχολικών επιτροπών κλπ.). Θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς είναι στην αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.
  • Για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, ζητήθηκε από τον υπουργό να παρουσιάσει αναλυτικά τα σχετικά στοιχεία (εγγραφές, προγραμματισμός κλπ.). Ο υπουργός αφού επιβεβαίωσε όσα είχε ανακοινώσει ο γενικός γραμματέας, αναφέρθηκε σε συστηματικό σχεδιασμό με ορίζοντα την τριετία με συνεχή πίεση προς τους δήμους σε σχέση με το κτιριακό, χωρίς να εξηγήσει τι είδους πιέσεις θα ασκηθούν και τι χρήματα θα διατεθούν από το κράτος! Ανέφερε επίσης ότι αυξήθηκε φέτος ο συνολικός αριθμός των vouchers που αφορούν σε παιδιά ηλικίας κάτω των τεσσάρων ετών για εγγραφή τους στους παιδικούς σταθμούς και ότι όχι μόνο δεν υπήρξε πρόβλημα μείωσης παιδιών και απώλειας θέσεων εργασίας (όπως δήλωνε η Π.Ο.Ε. Ο.Τ.Α.) αλλά συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Αυτό επιβεβαιώνει τη θέση που στήριζε η Δ.Ο.Ε., όπως επίσης επιβεβαιώνεται για το σφάλμα της μη εφαρμογής της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Κακώς επίσης δόθηκε από το υπουργείο ρόλος ρυθμιστή για θέματα προσχολικής εκπαίδευσης σε δημάρχους, οι οποίοι υπάκουσαν στα απαράδεκτα κελεύσματα της Κ.Ε.Δ.Ε. ενάντια στο δημόσιο σχολείο
  • Η Δ.Ο.Ε. ζήτησε από τον υπουργό να ξεκαθαρίσει τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τη διαδικασία του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου εν όψει της έκδοσης της σχετικής υπουργικής απόφασης. Τέθηκαν συγκεκριμένα τα ζητήματα των θεματικών αξόνων που δεν πρέπει να έχουν χαρακτηριστικά που θα οδηγούν σε αξιολογικές φόρμες (τη στιγμή που το Ι.Ε.Π. ζητάει τις προτάσεις της Δ.Ο.Ε., κάτι που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αν δεν υπάρξει ξεκάθαρο τοπίο), το θέμα της έλλειψης αρμοδιότητας του σχολικού συμβουλίου για εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και το ζήτημα του ρόλου του συντονιστή σε σχέση με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του συλλόγου διδασκόντων, που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παραπέμπει σε μονοπρόσωπο αξιολογικό όργανο. Ο υπουργός δήλωσε ότι δεν πρόκειται η αυτοαξιολόγηση να συνδεθεί με τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και έτοιμος να δει όλα αυτά τα ζητήματα στη βάση της κατάθεσης προτάσεων εκ μέρους της Δ.Ο.Ε.
  • Τέθηκε η αποδεδειγμένη ανάγκη επαναφοράς του σταθερού υποδιευθυντή-υπεύθυνου ολοήμερου, η οποία προσέκρουσε στην επίκληση δημοσιονομικών περιορισμών. Η συγκεκριμένη απάντηση καταδεικνύει πως δεν υπήρχε καμία παιδαγωγική αναγκαιότητα στην κατάργησή του θεσμού, που αποτελεί ένα ακόμα μεγάλο θύμα των οικονομικών επιλογών της κυβέρνησης
  • Σε σχέση με το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για το οποίο υπήρξε έπειτα από πολλές αντιδράσεις και έντονο διάλογο συμφωνία μεταξύ υπουργείου και Δ.Ο.Ε., ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα αρχίσει η εφαρμογή του με την τήρηση των όρων που συμφωνήθηκαν
  • Τέθηκε το ζήτημα των ανεπαρκών κτιριακών υποδομών που κρατούν ακόμη και σήμερα σχολεία σε λειτουργία βάρδιας πρωί-απόγευμα, καθώς και της ορθής χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων. Πέρα από την έκφραση της επιθυμίας του για επίλυση των παραπάνω, ο υπουργός στην ουσία είπε ότι δεν μπορεί να έχει σαφή εικόνα για τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών (!) και ζήτησε τη συμβολή της Δ.Ο.Ε. για την ανάδειξη και επίλυση των προβλημάτων
  • Η Δ.Ο.Ε. έθεσε και πάλι το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, παίρνοντας την απάντηση δίχως σαφείς λεπτομέρειες ότι υπάρχει προγραμματισμός επιμορφωτικών δράσεων με την πρόθεση να έχουν και διαδραστικό-συμμετοχικό χαρακτήρα. Δηλαδή τίποτα συγκεκριμένο
  • Τέλος, για το θέμα της αναμοριοδότησης ο υπουργός ανακοίνωσε ότι είναι σχεδόν έτοιμη η σχετική απόφαση.

Το διοικητικό συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. εκτιμά πως η συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ήταν, κατά το καθιερωμένο, μια συνάντηση που δεν έδωσε απαντήσεις στα χρόνια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Πέρα από τον διάλογο και τις θετικές πτυχές σε αποφάσεις επί ζητημάτων (π.χ. θεσμοθέτηση δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, κατάργηση Π.Δ. 152, αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων) υπάρχει και μια τεράστια σειρά θεμάτων που επιζητούν λύσεις οι οποίες διαρκώς αναβάλλονται. Επιβάλλεται να δοθούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου άμεσα ξεκάθαρες απαντήσεις στα ζητήματα του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου και της πραγματοποίησης διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών όπως πολλές φορές έχει δεσμευτεί και ποτέ δεν έχει υλοποιήσει, καθώς και άμεσες λύσεις σε θέματα όπως αυτό των δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Θα πρέπει να ικανοποιηθεί όλη η σειρά των αιτημάτων του κλάδου που στοχεύουν σε ένα ισχυρό δημόσιο σχολείο με την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης.

Με υπεύθυνη και δυναμική στάση, το Δ.Σ. η Δ.Ο.Ε. θα προχωρήσει άμεσα σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις για την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και την υπεράσπιση του επιστημονικού ρόλου των εκπαιδευτικών και των δικαιωμάτων τους“, καταλήγει η ανακοίνωση της Δ.Ο.Ε.

 

Σχετικά άρθρα

Κοινό ανακοινωθέν τριών Ε.Λ.Μ.Ε. για την επίσκεψη Λοβέρδου

Super User

Το σχολείο του «Οδυσσέα» υπό διωγμό!

Super User

Ανακοίνωση της Δ.Ο.Ε.

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies