INDEXANTHI.GR
Κοινωνία

Έτσι ψωνίζουν οι Έλληνες

Τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο marketing του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μέσω τηλεφωνικής δημοσκόπησης σε πανελλαδικό δείγμα 758 νοικοκυριών, υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 48,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα super market, ενώ το 51,3% χρησιμοποιεί περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές. Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχει μέση τιμή 6,3 φορές τον μήνα. Το 66,4% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι έξι φορές μηνιαίως. Αναφορικά με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη, το 61,5% των ερωτηθέντων αφήνει ως πενήντα ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, ποσοστό 31,4% δαπανά από 51 ως εκατό ευρώ και μόνο το 7,1% υπερβαίνει τα εκατό ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο super market. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη εκτιμάται σε 56,91 ευρώ. Η μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα super markets εκτιμήθηκε κατά μέσο όρο στα 305,84 ευρώ.

Το 93% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο super market. Αναφορικά με τη μάρκα του κάθε προϊόντος, προαποφασισμένο εμφανίζεται το 51% των ερωτηθέντων. Αυτό σημαίνει ότι το 49% επιλέγει μάρκα μέσα στο κατάστημα, συγκρίνοντας τις επιλογές που του δίνει.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα ελληνικά προϊόντα κατά τις αγορές τους. Συγκεκριμένα, ποσοστό 86,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο super market ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής. Διευκρινίζεται ότι αυτή η ερώτηση αφορά στην πρόθεση του καταναλωτή και δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές κτλ). Ειδικότερα:

  • 84,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής
  • 93,8% δηλώνει ότι θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής
  • 59,1% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα
  • 91,9% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας
  • 82,1%πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας.

Αναφορικά με τις αλλαγές που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, προέκυψαν τα εξής:

  • Το 31,4% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα
  • Το 40,4% αγοράζει λιγότερα προϊόντα
  • Το 72,4% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα
  • Το 37,6% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

Ποσοστό 37,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η οικονομική κατάστασή του έγινε χειρότερη εντός του 2018, το 53,4% δήλωσε ότι παρέμεινε αμετάβλητη και το 8,8% δήλωσε ότι βελτιώθηκε. Επίσης, το 28% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η οικονομική κατάστασή του θα επιδεινωθεί εντός του 2019, το 58,8% πιστεύει ότι θα μείνει αμετάβλητη και το 13,2% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί.

Τέλος, το 26,1% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι αγορές του θα είναι λιγότερες στο 2018, το 67,7% πιστεύει ότι θα είναι αμετάβλητες και το 6,2% εκτιμά ότι θα είναι περισσότερες.

 

Σχετικά άρθρα

Θλίψη. Και οργή

Super User

“Δεν αξίζει τον κόπο” η ανακύκλωση για το 11% των κατοίκων των ελληνικών μεγαλουπόλεων!

Super User

Απεργία στο εμπόριο την Κυριακή 19 Ιούλη

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies