INDEXANTHI.GR
Κοινωνία

Το 6% των Ελλήνων δεν αγοράζει φρέσκο ψωμί και το 3% κρέας

Έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε ό,τι αφορά στα είδη αρτοποιίας και κρεοπωλείου που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, κατέδειξε ότι το 6% του πληθυσμού δεν αγοράζει φρέσκο ψωμί, ενώ το 3% δεν καταναλώνει κρέας. Σε ό,τι αφορά στις τιμές, η πλειονότητα των καταναλωτών δηλώνει ότι τα προϊόντα αυτά πωλούνται φθηνότερα στο super market, αλλά προτιμά να τα αγοράζει από τα αρτοποιεία και τα κρεοπωλεία.

Αρτοποιεία

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, η αγορά των ειδών αρτοποιίας εκτιμάται σε περίπου ενάμισι δισεκατομμύριο ευρώ πωλήσεις ετησίως. Από τις διάφορες κατηγορίες που υπάγονται στη συγκεκριμένη αγορά, η μεγαλύτερη με διαφορά είναι η αγορά του φρέσκου ψωμιού ημέρας, με πωλήσεις που ανέρχονται σε 950 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στην έρευνα του Ι.Ε.Λ.Κ.Α., με δείγμα 750 καταναλωτών από όλη τη χώρα, καταγράφεται ότι το 66% από αυτούς αγοράζει φρέσκο ψωμί από τον συνοικιακό φούρνο-αρτοπωλείο, ακολουθεί το super market με ποσοστό 17% και το κατάστημα αλυσίδας αρτοποιείων με 4%. Ποσοστό 11% δηλώνει ότι δεν έχει συνηθισμένο σημείο αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, υπάρχει και ένα ποσοστό 6% του πληθυσμού που δηλώνει ότι δεν αγοράζει φρέσκο ψωμί.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές, η πλειονότητα του αγοραστικού κοινού θεωρεί ότι το φρέσκο ψωμί της ημέρας είναι φθηνότερο στις αλυσίδες super market σε ποσοστό 42%, το 30% του κοινού θεωρεί ότι είναι φθηνότερο στους συνοικιακούς φούρνους και το 4% στα καταστήματα αλυσίδας αρτοποιών. Για το 24% του κοινού δεν υπάρχει διαφορά στην τιμή ανάμεσα στα διάφορα κανάλια πώλησης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η ανάπτυξη του bake-off εντός των super markets, μετά και από τη σαφή βελτίωση της νομοθεσίας, οδηγεί τόσο σε φθηνότερες ποιοτικές επιλογές για τον καταναλωτή, αλλά και σε διείσδυση των αλυσίδων super market σε μία σημαντική αγορά. Πρόκειται άλλωστε για μία επένδυση η οποία απευθύνεται πέρα από την προφανή και σημαντική αγορά του ψωμιού, στην αγορά των έτοιμων αρτοσκευασμάτων.

Κρεοπωλεία

Η αγορά των ειδών κρεοπωλείου είναι ακόμα μεγαλύτερη και υπολογίζεται σε περίπου 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ, με σημαντικές διακυμάνσεις και διαφορές στις περισσότερες υποκατηγορίες.

Στην έρευνα καταναλωτών του Ι.Ε.Λ.Κ.Α. καταγράφεται ότι το 47% του κοινού προτιμάει το κρεοπωλείο, το 39% το super market και το 14% δηλώνει ότι δεν έχει συνηθισμένο σημείο αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχει και ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού 3% που δηλώνει ότι δεν αγοράζει κρέας.

Παρά το συνολικά μεγαλύτερο ποσοστό του κρεοπωλείου, στις επιμέρους κατηγορίες υπάρχει διακύμανση με το super market να έχει μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά του κοτόπουλου, ενώ το κρεοπωλείο μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά του μοσχαριού και του αρνιού.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές, μόλις το 12% των καταναλωτών θεωρεί ότι το κρέας είναι φθηνότερο στο κρεοπωλείο, ενώ ποσοστό 55% θεωρεί ότι είναι φθηνότερο στο super market. Για το 27% των ερωτώμενων δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο σημεία πώλησης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν -σύμφωνα με το Ι.Ε.Λ.Κ.Α.- οι συνήθειες των καταναλωτών σε σχέση με τις αγορές τους, αλλά και οι απόψεις τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 74% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει κρέας μόνο από συγκεκριμένο κρεοπώλη, ενώ το 29% δηλώνει ότι αγοράζει συσκευασμένο κρέας. Φαίνεται λοιπόν ότι η σχέση ανάμεσα στον κρεοπώλη και τον καταναλωτή καταγράφεται ιδιαίτερα δυνατή, ενώ παράλληλα αναγνωρίζονται από το κοινό οι προσπάθειες του οργανωμένου λιανεμπορίου για εναλλακτικές επιλογές, καταδεικνύοντας μία υπάρχουσα βάση για μελλοντική ανάπτυξη.

 

Σχετικά άρθρα

Αλλαγές στα διόδια – χρέωση με το χιλιόμετρο και με e-banking

Super User

Γκρέμισαν το σπίτι του Μενέλαου Λουντέμη!

Super User

Στην Ειδομένη μόλις έσβησαν τα φώτα της δημοσιότητας υψώθηκαν σημαίες της χούντας!

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies