XanTheater

  • Δεν έχουμε τίποτε εναντίον του Αντώνη Μουσαδέ, αλλά λίγο μετά από αυτό τι είναι αυτό;
  • Βία, τρομοκρατία και επιστροφή της δεξιάς στα μετεμφυλιακά ήθη της
  • Δυστυχώς το να γνωρίζεις πώς να γράψεις πέντε αράδες στα ελληνικά, δεν αποτελεί προαπαιτούμενο για να γίνεις δήμαρχος ελληνικής πόλης
  • 3.220 ευρώ για μία εμφάνιση τοπικού σχήματος στην Ξάνθη!
  • Ανακριβείς οι φήμες ότι θα μπει στον κόμβο της Σάρδεων μηχάνημα έκδοσης αριθμών προτεραιότητας για όσους κυνηγάνε τα αδέσποτα
  • Αποκαλύφτηκε ποιος έκανε τη δωρεά για την περιβόητη "μεγάλη σημαία" στην Ξάνθη κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών...
  • Επίκαιρο
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Η Εκπαιδευτική Διεθνής στηρίζει το αίτημα της Δ.Ο.Ε. για τουλάχιστον δίχρονη, δωρεάν, δημόσια και υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλους, με την ακόλουθη επιστολή της (σε ελληνικά και αγγλικά):

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Με την επιστολή αυτή, η Εκπαιδευτική Διεθνής εκφράζει την αλληλεγγύη και την πλήρη υποστήριξή της στο αίτημα της Δ.Ο.Ε. για τουλάχιστον δίχρονη, δωρεάν, δημόσια και υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά στην Ελλάδα.

Η ποιοτική εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης και της προσχολικής, είναι δημόσιο αγαθό και βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, όπως ξεκάθαρα τονίζεται και σε πολλές συνθήκες των Ηνωμένων Εθνών, στην Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στη Σύμβαση κατά των Διακρίσεων στην Εκπαίδευση, στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και στο Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα.

Μέσω των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης (SGDs) που έγιναν δεκτοί από τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών το 2015, οι κυβερνήσεις έχουν δεσμευτεί «να εξασφαλίσουν ότι όλα τα κορίτσια και αγόρια έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή και φροντίδα και προσχολική εκπαίδευση». Το στρατηγικό πλαίσιο «ΕΤ2020», που έγινε αποδεκτό από όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., δηλώνει ότι "τουλάχιστον το 95% των παιδιών ηλικίας μεταξύ τεσσάρων ετών και της ηλικίας έναρξης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο δημοτικό σχολείο, πρέπει να ενταχθούν στην προσχολική εκπαίδευση". Παρά τις δεσμεύσεις αυτές, η Εκπαιδευτική Διεθνής επισημαίνει, με ανησυχία ότι χιλιάδες μικρά παιδιά παραμένουν αποκλεισμένα από την προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν με σαφήνεια ότι η προσχολική εκπαίδευση συμβάλλει στη γνωστική, κοινωνική, σωματική, συναισθηματική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Δημιουργεί μια σταθερή βάση για την εκπαίδευσή τους και αποτελεί σημαντικό παράγοντα εξισορρόπησης των ευκαιριών για τα παιδιά που βρίσκονται σε πιο μειονεκτική θέση.

Καλούμε, λοιπόν, την κυβέρνηση της Ελλάδας να κάνει συγκεκριμένα και άμεσα βήματα, συμπεριλαμβανομένων νομοθετικών και οικονομικών μέτρων, ώστε να εξασφαλιστεί η παροχή της δωρεάν ποιοτικής προσχολικής εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία. Η Εκπαιδευτική Διεθνής με τα 32,5 εκατομμύρια μέλη, τα οποία εκπροσωπούνται από περισσότερα από 400 σωματεία σε 178 χώρες, στέκεται αλληλέγγυα στο διοικητικό συμβούλιο και τα μέλη της Δ.Ο.Ε.

Η Εκπαιδευτική Διεθνής θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση και να στηρίζει τη Δ.Ο.Ε. προς την κατεύθυνση της ικανοποίησης του αιτήματός της για το θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών στην Ελλάδα.

Με αλληλεγγύη

Fred van Leeuwen

Γενικός Γραμματέας

Dear colleagues,

Education International (E.I.) writes this letter to express its solidarity and total support for D.O.E.’s demand for at least two years of free, public and compulsory early childhood education for all young children in Greece.

Quality education, including early childhood education, is a public good and a basic human right, as clearly stated in various United Nations (U.N.) treaties, including the Universal Declaration of Human Rights, the Convention against Discrimination in Education, the Convention on the Rights of the Child and the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights.

Through the Sustainable Development Goals (S.D.G.s), adopted by U.N. member states in 2015, governments committed to “ensure that all girls and boys have access to quality early childhood development, care and pre-primary education…”. The ET2020 Strategic Framework, adopted by all E.U. member states, declares that “at least 95% of children between the age of four and the age of starting compulsory primary education should participate in early childhood education”. Despite these commitments, EI notes with great concern that thousands of young children remain excluded from early childhood education in Greece.

Research evidence clearly shows that early childhood education contributes to children’s cognitive, social, physical, emotional and linguistic development. It lays a solid foundation for children’s education and is the greatest equalizer of opportunities for disadvantaged children.

We therefore call upon the Government of Greece to take concrete and immediate steps, including legislative and financing measures, to ensure the provision of free quality early childhood education in public schools, kindergarten and nurseries. Education International’s over 32,5 million members, represented by over 400 national education trade unions in 178 countries, stand in solidarity with the leadership and members of D.O.E.

Education International will continue to closely monitor the situation and support D.O.E. in demanding the fulfillment of this fundamental right for all young children in Greece.

In solidarity

Fred van Leeuwen

General Secretary