XanTheater

  • Οι δημότες Ξάνθης έχουν πλέον έξι χώρους για να ξεδίνουν από αυτά που δεν έχουν...
  • Η κακοκαιρία προκλητικά κατά του πολιτισμού...
  • Τελικά δεν συνελήφθη - Παϊδάκια και όχι παιδάκια έτρωγε λόγω τσικνοπέμπτης ο δημοσιογράφος που έσπευσε να το κοινοποιήσει με ανάρτηση. Απλά δεν ήξερε πού μπορεί να βρίσκονται τα διαλυτικά στο πληκτρολόγιο...
  • "Μπαλταφάν" - "Δεν βρίσκεται / λέξη καμία / να 'χει στον ήχο της / τόση αρμονία"
  • Αυτό το κατάπιαν αμάσητο στον Κυνηγετικό Σύλλογο Ξάνθης. Ήρθε όμως και νέο...
  • Οκταήμερη διακοπή ακινησίας επιβλήθηκε στο τουριστικό τρενάκι του δήμου Ξάνθης
  • Για την ιστοσελίδα του δήμου Τοπείρου ο χρόνος σταμάτησε στο 2017...
  • Η βασίλισσα του καρναβαλιού κεντρικό θέμα συζήτησης σε κομμωτήρια και καφενεία
  • Habemus παιδικές χαρές! Η Ξάνθη απολαμβάνει πλέον μέρος των αυτονόητων!

Myblogs.gr

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, που θα εντάσσεται στη μεταρρύθμιση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- αλλαγές στις ποινές που θα επιβάλλονται στους παραβάτες οδηγούς και στις διαδικασίες έκδοσης άδειας οδήγησης.

Όπως έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο νέος Κ.Ο.Κ. θα δίνει τη δυνατότητα αύξηση των ορίων ταχύτητας από τα 130 –κάτι που ισχύει σήμερα- στα 150 χιλιόμετρα την ώρα, μετά από έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιών. Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης δεν ανέφερε τη χρησιμότητα μιας τέτοιας αλλαγής, την ώρα που η Ελλάδα συνεχίζει να μετρά θύματα στην άσφαλτο.

Τα ευρωπαϊκά παραδείγματα

Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης εφαρμόζεται το όριο που έχει μέχρι σήμερα και η Ελλάδα, τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα. Μικρότερο είναι το όριο (120 χλμ/ώρα) σε Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, ενώ Βουλγαρία και Πολωνία έχουν το μεγαλύτερο όριο, στα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Τα μικρότερα όρια ταχύτητας εφαρμόζονται στη Λετονία με 90 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ ακολουθούν Κύπρος και Νορβηγία με 100 χλμ/ώρα. Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν υπάρχει καθορισμένο όριο ταχύτητας είναι η Γερμανία, ωστόσο εκεί ο νόμος ορίζει ως «προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ/ώρα».

Αντίθετη με την οδική ασφάλεια

Όπως σημειώνουν συγκοινωνιολόγοι, η πρόταση του υπουργείου για αύξηση του ορίου ταχύτητας είναι εντελώς αντίθετη με τις προσπάθειες για ελάττωση των τροχαίων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Η αύξηση του ορίου ταχύτητας δίνει λανθασμένα μηνύματα στους οδηγούς και θα οδηγήσει σε ταχύτητες αρκετά πιο αυξημένες σε σχέση με σήμερα. Όπως εξηγούν οι συγκοινωνιολόγοι, οι οδηγοί συνηθίζουν να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Αν αυτά είναι στα 130 χλμ/ώρα, αρκετοί θα είναι εκείνοι που θα οδηγήσουν με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 150 χλμ/ώρα. Ωστόσο, αν το όριο αυξηθεί κατά είκοσι χιλιόμετρα ανά ώρα, τότε οι παραβάτες θα οδηγούν με 170-180 χλμ/ώρα…

Καταλήγοντας, υπογραμμίζουν πως κάθε αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τον βαθμό επικινδυνότητας για σοβαρά τροχαία ατυχήματα και τον αριθμό των θυμάτων.