XanTheater

  • Όχι μόνο κλείνουν λες κι είναι... "εδώδιμα-αποικιακά", αδιαφορώντας για το "λειτούργημα", τις "επάλξεις" και τα άλλα στομφώδη, αλλά μερικοί ούτε καν το αναγγέλλουν!
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Συνεχίζεται η... επένδυση στον πολιτισμό στην Ξάνθη: 31.500 ευρώ για Ξαρχάκο-Πρωτοψάλτη, 15.000 για Περίδη-Καλημέρη. Και έπεται συνέχεια...
  • Μπορούν να εξηγήσουν στον κόσμο όλοι οι φορείς (του "κόμματος της εργατιάς" μη εξαιρουμένου) και όλα τα Μ.Μ.Ε. της Ξάνθης, γιατί αυθαίρετα αναφέρουν πάντα και μόνο ως "εργατικό" το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ξάνθης; Ακόμη και η επιγραφή στην είσοδό του, το φωνάζει!
  • Τόσα χρόνια δεν το έμαθε κι ας επιμένει να το γράφει πολύ συχνά: Λοβέρδος λέγεται. Λοβέρδος. Χωρίς "μ". Ο Λομβάρδος που κάπου άκουσε στα τσαλαβουτήματά του, ήταν άλλος
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Τα "πασαλείμματα" που μεταφράζονται σε εντεκάχρονη απάθεια και χάδια προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία, μπήκαν σε νέα φάση. Με τον παραπάνω τίτλο, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ "Sea Diamond" κοινοποίησε το ακόλουθο "δελτίο τύπου – διαμαρτυρία":

Εδώ και έντεκα χρόνια από το ναυάγιο του "Sea Diamond" στη Σαντορίνη, λίγες εκατοντάδες μέτρα από το λιμάνι του Αθηνιού και μέσα στη μοναδική από άποψη φυσικού κάλλους καλντέρα του νησιού, βρίσκεται ακόμη το κουφάρι του "Sea Diamond" φορτωμένο με εκατοντάδες τόνους μαζούτ αλλά και πολλά χημικά και τοξικά υλικά στο εσωτερικό του. Ως μέτρο προστασίας μας από αυτό το τοξικό μίγμα, το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος έχουν επιβάλει στην πλοιοκτήτρια εταιρεία "Louis Cruises" και στην συνδιαχειρίστρια "Core Marine" Ltd την πόντιση ενός επιφανειακού φράγματος ανάσχεσης πετρελαιοειδών, προκειμένου να περιορίζει τη ρύπανση που προκαλείται καθημερινά από το βυθισμένο πλοίο.

Πάρα πολλές φορές οι κάτοικοι της Σαντορίνης έχουμε διαμαρτυρηθεί για την ανεπάρκεια της «λύσης» που έχει επιβάλει η πολιτεία στην πλοιοκτήτρια για το ναυάγιο του "Sea Diamond". Επιστημονικές μελέτες και μετρήσεις από το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης έχουν αναδείξει το πρόβλημα της ανεπαρκούς προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και της ανθρώπινης υγείας. Η επιβάρυνση της θαλάσσιας στήλης, των ιζημάτων, αλλά και των ζωντανών οργανισμών που αλιεύθηκαν στην περιοχή του ναυαγίου, είναι ιδιαίτερα ανησυχητική. Οι συγκεντρώσεις ρύπων που αφορούν σε βαρέα μέταλλα αλλά και πετρελαϊκά και οργανικά υπολείμματα (TPHs, PAHs), έχουν σε πολλές περιπτώσεις υπερβεί κατά πολύ τα ανώτατα επιτρεπτά όρια για την ανθρώπινη υγεία. Η διάβρωση των μεταλλικών μερών του ναυαγίου έχει ξεκινήσει προ πολλού και είναι σίγουρο ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση, οι απομένουσες στο ναυάγιο ποσότητες πετρελαιοειδών και βαρέων ελαίων θα διαρρεύσουν κάποια στιγμή ανεξέλεγκτα στο θαλάσσιο περιβάλλον, ενώ η διάβρωση -και η συνακόλουθη αποδέσμευση τοξικών μετάλλων- θα γίνει εντονότερη. Και όλα αυτά είναι διαπιστώσεις που έχει κάνει και η ελληνική δικαιοσύνη στον ανώτατο βαθμό της, όταν με την τελεσίδικη απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου αναγνωρίστηκε η ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση η ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου. Παρά όμως τις αποφάσεις των δικαστηρίων, τις διαμαρτυρίες των κατοίκων, αλλά και τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων, η πολιτεία αδρανεί και το κουφάρι του "Sea Diamond" παραμένει στο βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης.

Τα ξημερώματα της Κυριακής 10/6/2018 και χωρίς δυσμενείς καιρικές συνθήκες, το μεγαλύτερο μέρος του φράγματος ανάσχεσης βυθίστηκε και οι ρύποι που διαρρέουν από το ναυάγιο διαχέονται ελεύθερα στη θαλάσσια περιοχή. Η ανεπάρκεια της πολιτείας όλα αυτά τα χρόνια να αντιμετωπίσει άλλη μία περιβαλλοντική καταστροφή, είναι χαρακτηριστική. Η έλλειψη πολιτικής βούλησης να εφαρμοστεί ο νόμος 2881/2001 περί ανέλκυσης ναυαγίων και να αποκατασταθεί η τάξη, είναι εμφανής. Παρά την πρόσφατη εντολή ανέλκυσης από τον υπουργό περιβάλλοντος κ. Κουρουμπλή, παρά την τελεσίδικη απόφαση της δικαιοσύνης για τις ποινικές ευθύνες του ναυαγίου εις βάρος της πλοιοκτήτριας "Louis Cruises", παρά τις υποσχέσεις των πολιτικών όλα αυτά τα χρόνια, τίποτε δεν δείχνει ότι υπάρχει θέληση να ανελκυθεί το ναυάγιο, να επανέλθει το φυσικό περιβάλλον στην προηγούμενη κατάστασή του και να προστατεύσουμε την ανθρώπινη υγεία, την πολιτιστική μας κληρονομιά και την τουριστική βιομηχανία της χώρας μας.

Φαίνεται πως η περίοδος των διαπλεκόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων και της κρατικής αδράνειας που είχε αναφέρει και ο σημερινός πρωθυπουργός κ. Τσίπρας το 2009, ακόμη καλά κρατεί. Φαίνεται πως η νομοθεσία και τα άρθρα του συντάγματος δεν μπορούν να έχουν την ίδια εφαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις των παραβάσεων και των εγκλημάτων κατά του περιβάλλοντος αλλά και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής. Για άλλη μία φορά καλούμε την πολιτεία να αναλάβει το ρόλο που της αναλογεί και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, προστατεύοντας το δίκαιο, τους πολίτες της χώρας και την ίδια την κληρονομιά της από τους επίδοξους κερδοσκόπους και την καταστροφή που φέρουν αυτοί στο βωμό του χρήματος.

Απαιτούμε την ανέλκυση του ναυαγίου του "Sea Diamond", ανεξαρτήτως του οικονομικού κόστους που θα επιφέρει αυτό στην πλοιοκτήτρια και τον αλληλοασφαλιστικό της οργανισμό, όπως γίνεται σε όλα τα ευνομούμενα και πολιτισμένα κράτη του πλανήτη. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλο εμπαιγμό και κοροϊδία! Έντεκα χρόνια είναι ήδη πολλά!