XanTheater

  • Αφού ανίχνευσε την πιάτσα, αποφάσισε να μη στηρίξει τα τοπικά μέσα και να διαφημιστεί δωρεάν μέσω ανακοινώσεων που οι... πρόθυμοι άκριτα αναπαράγουν! 
  • Τη δάγκωσε αδέσποτο αλλά το νοσοκομείο δεν είχε αντιλυσσικό! Πήγε και το αγόρασε μόνη και επέστρεψε...
  • Μετά την τρίμηνη -και βάλε- εξαφάνιση (τα μπάνια του λαού γαρ), επέστρεψαν έμπλεοι... αγωνιστικότητας και με παντελώς αταίριαστα με το κλίμα της ήττας παχιά λόγια
  • Διαχειριστής του Ε.Σ.Π.Α. λίγο πριν από δημοτικές και περιφερειακές εκλογές! Δεν θα πλήξουμε...
  • Νύχτα "κατέβηκε" και εξαφανίστηκε η "είδηση" για τους... τζιχαντιστές στη Γλαύκη
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι του iosifsk από τις 5 Ιουλίου. Το φορτηγό του εργολάβου της "Eldorado" έχει μεταφέρει ένα φορτίο από απόβλητα εμπλουτισμού στον (μη αδειοδοτημένο) Χώρο Απόθεσης Επικινδύνων Αποβλήτων Κοκκινόλακκα και φεύγει για να επιστρέψει στην Ολυμπιάδα και να ξαναφορτώσει. Ακριβώς πριν τη διασταύρωση, κάποιο άλλο φορτηγό έχει ρίξει στο δρόμο ποσότητα απόβλητων που έχουν ήδη πατηθεί και διασκορπιστεί. Πρόκειται για τον κεντρικό δρόμο που ενώνει την Εγνατία οδό με την τουριστική περιοχή της βορειοανατολικής Χαλκιδικής: Ιερισσός, Νέα Ρόδα, Ουρανούπολη, Αμμουλιανή, περίπου τριάντα ξενοδοχειακές μονάδες και το Άγιο Όρος.

Και δεν είναι μόνο το συγκεκριμένο σημείο: κάθε μερικές στροφές στην -τουριστική κατά τα άλλα- διαδρομή Στρατωνίου-Ολυμπιάδας, υπάρχουν χυμένα απόβλητα της "Eldorado". Πριν από λίγο καιρό ένα τέτοιο φορτηγό είχε ανατραπεί πάνω στο δρόμο και από θαύμα δεν είχαμε θύματα. Και δεν ξεχνάμε φυσικά τα απανωτά ατυχήματα με τα φορτηγά της εταιρείας το διάστημα 2012-2013. Τι συμβαίνει, είναι ατζαμήδες οι οδηγοί, είναι σαράβαλα τα φορτηγά ή τα υπερφορτώνουν για να λιγοστέψουν τα δρομολόγια; Ή όλα αυτά μαζί;

Οι φωτογραφίες αφιερώνονται στον κ. Φάμελλο που διεξοδικά και με μπόλικες «σάλτσες» ανέλυσε ενώπιον της βουλής πόσο «αυστηροί» είναι στο ΥΠΕν με την "Eldorado Gold" σε θέματα ασφάλειας και δημόσιας υγείας. Μάλιστα. Η «αυστηρότητα» του ΥΠΕν είναι ένα ανέκδοτο δεδομένου ότι μιλάμε για απόβλητα που:

  • Το υπουργείο, δια του κ. Φάμελλου, επισήμως δηλώνει ότι δεν γνωρίζει αν είναι επικίνδυνα ή όχι!
  • Οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος και το Γενικό Χημείο του Κράτους λένε ότι είναι τοξικά για τον άνθρωπο και επικίνδυνα για το περιβάλλον
  • Η εταιρεία κάνει την πάπια, αγνοώντας επιδεικτικά την εντολή του υπουργείου να προβεί στον περιβαλλοντικό χαρακτηρισμό τους, μάλλον επειδή γνωρίζει ότι ΕΙΝΑΙ επικίνδυνα
  • Κατά τους επιθεωρητές, μέχρι να αποδειχθεί -αν αποδειχθεί- η εκδοχή της εταιρείας περί μη επικινδυνότητας, τα απόβλητα πρέπει να μεταφέρονται ως επικίνδυνα, δηλαδή σε κλειστά containers με την απαραίτητη σήμανση, τεκμηρίωση, μέτρα ασφαλείας, πιστοποίηση μεταφορέα κλπ.

Είναι λοιπόν τόσο «αυστηρό» το ΥΠΕν που ανέχεται και επικροτεί να τίθεται σε κίνδυνο ο τόπος από τα επικίνδυνα φορτηγά με τα χύμα επικίνδυνα φορτία που κυκλοφορούν χωρίς κανένα απολύτως μέτρο ασφαλείας. Είναι τόσο «αυστηρό» το ΥΠΕν που επιτρέπει να αποτίθενται αυτά τα επικίνδυνα απόβλητα στον Χ.Υ.Τ.Ε.Α. Κοκκινόλακκα που το ίδιο δηλώνει ότι δεν γνωρίζει αν έχει στεγανοποιηθεί σωστά. Για να μην επαναλαμβανόμαστε, διαβάστε εδώ τα επτά κρίσιμα ερωτήματα που απευθύναμε στον κ. Φάμελλο. Φυσικά δεν περιμένουμε απαντήσεις.

Η υποβάθμιση της περιοχής μας από την υποτιθέμενη «επένδυση» συνεχίζεται. Η κατάσταση αυτή με τα απόβλητα της εταιρείας δεν πρόκειται να βελτιωθεί, παρά μόνο θα χειροτερέψει καθώς η εταιρεία σχεδιάζει αύξηση της παραγωγής από την Ολυμπιάδα, πέραν των εγκεκριμένων 400.000 τόνων το χρόνο. Αντίστοιχα θα αυξηθούν τα απόβλητα και η κίνηση των φορτηγών. Η συνδετήρια στοά Ολυμπιάδας-Μαντέμ Λάκκου, που υποτίθεται θα έπαιρνε όλη την κυκλοφορία των φορτηγών της εταιρείας ώστε να απελευθερωθεί πλήρως ο δημόσιος δρόμος, θα έπρεπε σύμφωνα με τα εγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα να τεθεί σε λειτουργία το 2019-2020. Αλλά ενώ ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2013, είναι σταματημένη εδώ και χρόνια και φαίνεται ότι δεν υπάρχει από την εταιρεία η πρόθεση να ολοκληρωθεί. Πάει και αυτό «πακέτο» με το πραγματικό σχέδιο της εταιρείας που δεν περιλαμβάνει εργοστάσιο μεταλλουργίας στο Μαντέμ Λάκκο, λιμάνι στο Στρατώνι και τις άλλες συναφείς υποδομές της Φάσης ΙΙΙ, αλλά μόνο εξόρυξη και εξαγωγή συμπυκνωμάτων.

Εμείς τα λέμε εδώ και χρόνια, τώρα πλέον το ομολογεί και η "Eldorado", όχι στα διαιτητικά πάνελ προφανώς αλλά στις ανακοινώσεις της προς τα χρηματιστήρια. Το υπουργείο, όπως και σε τόσα άλλα θέματα, ποιεί την νήσσαν.

Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων

 

Medi help