Ημερίδα με θέμα “Η εκπαίδευση στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες – Ζητήματα μάθησης και διδασκαλίας”, πραγματοποιείται το πρωί (09.30) του Σαββάτου 2 Μαρτίου στο αμφιθέατρο “Καραθεοδωρή” του Δ.Π.Θ.
Το πρόγραμμα
09.00-09.30: Προσέλευση
09.30-09.40: Έναρξη και χαιρετισμοί, Χαράλαμπος Σακονίδης, καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Δ.Π.Θ., διευθυντής Π.Μ.Σ.
09.40-10.30: Κεντρικές ομιλίες
- Μαριάννα Τζεκάκη, ομότιμη καθηγήτρια Τ.Ε.Π.Α.Ε, Α.Π.Θ. “Διδακτικές θεωρήσεις: αλλάζοντας την τάξη των μαθηματικών“
- Μαρία Καλδρυμίδου, καθηγήτρια Π.Τ.Ν., Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – “Η οργάνωση του μαθηματικού περιεχομένου στο Α.Π. και την τάξη των μαθηματικών: διδακτικός μετασχηματισμός και εννοιολογικές αλλοιώσεις“
10.30-11.50: Συνεδρία Α – Θωμάς Βουγιουκλής, Άννα Κλώθου – Παρουσιάσεις μεταπτυχιακών εργασιών ειδίκευσης
- Ελπίδα Χαραλαμπίδου: “Η μάθηση της γεωμετρίας στην πρώτη σχολική ηλικία μέσα από παιγνιώδη περιβάλλοντα μάθησης“
- Κυριακή Νάτσου: “Αναγνώριση και κατασκευή αξονικής συμμετρίας: Οι στρατηγικές που αξιοποιούν οι μαθητές σε σύνδεση με τις τυπικές και άτυπες μαθηματικές γνώσεις τους“
- Αθανασία Ρουσίδου: “Διερεύνηση της στατιστικής σκέψης μαθητών δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου κατά τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων“
- Βάγια Αρσενίδου: “Η αξιοποίηση των τροχιών μάθησης στη διδασκαλία των κλασμάτων στην ε’ τάξη του δημοτικού σχολείου“
- Παναγιώτα Κωνσταντινίδου: “Μελέτη της νοηματοδότησης των γεωμετρικών μετασχηματισμών από μαθητές των ε’ και στ’ τάξεων δημοτικού“
- Ειρήνη Ιωσηφίδου: “Μαθηματικά στον χώρο εργασίας: Η μαθηματική δραστηριότητα των μηχανικών δομικών κατασκευών“
- Αικατερίνη Μανωλοπούλου (skype): “Μεταγνώση και επίλυση μαθηματικών έργων κατά τη σχολική ηλικία“
- Μαγδαληνή Καλαϊτζίδου (skype): “Ανθεκτικοί μαθητές στα μαθηματικά στο πλαίσιο των ερευνών PISA (2003 και 2012) για την Ελλάδα: δευτερογενείς αναλύσεις με δέντρα αποφάσεων“
Σχολιασμός
11.50-12.20: Διάλειμμα
12.20-12.50: Πέτρος Καριώτογλου, ομότιμος καθηγητής Π.Τ.Ν., Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας – “Ο διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου ως στοιχείο της παιδαγωγικής γνώσης περιεχομένου και του διδακτικού σχεδιασμού φυσικών επιστημών“
12.50-14.00: Συνεδρία Β – Γεώργιος Παπαγεωργίου, Αθανάσιος Μόγιας, Θεοδώρα Μπουμπόναρη – Παρουσιάσεις μεταπτυχιακών εργασιών ειδίκευσης
- Αναστασία Αγγελούδη: “Διερεύνηση της επιχειρηματολογίας μαθητών ε’ τάξης δημοτικού σχολείου σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διάλυση“
- Σταυρούλα Παπαθανασίου (skype): “Σχεδιασμός, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής σειράς για την ερμηνεία της τήξης από μαθητές δημοτικού με χρήση της σωματιδιακής θεωρίας της ύλης“
- Νιόβη-Δέσποινα Παπάζογλου: “Η επίδραση διδακτικής παρέμβασης σχετικά με τον κύκλο του άνθρακα και την οξίνιση των ωκεανών στις γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορά μαθητών ε’ δημοτικού“
- Θεόδωρος Καζαντζής (skype): “Συμβολή στην κατανόηση εννοιών της κινηματικής μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής“
Συνεδρία Γ – Άγγελος Μάρκος, Σοφία Χατζηλεοντιάδου
- Χρήστος Τερτίκας: “Διδασκαλία της έννοιας της παραγώγου συνάρτησης σε σημείο με τη χρήση νέων τεχνολογιών“
- Παρασκευή Καμπορούδη: “Η χρήση λογισμικού στη σύνδεση διαφορετικών αναπαραστάσεων της έννοιας της συνάρτησης από μαθητές της α’ λυκείου“
- Απόστολος Τζιτζούδης: “Αξιοποίηση της ανάλυσης κοινωνικών δικτύων στην εκπαιδευτική έρευνα“
14.00-14.30: Διάλειμμα
14.30-15.30: “Η πρακτική άσκηση στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ.: οργάνωση, υλοποίηση και αξιολόγηση (panel)” – Χαράλαμπος Σακονίδης, Γεώργιος Παπαγεωργίου, Άγγελος Μάρκος
15.30-15.45: Συμπεράσματα και λήξη εργασιών ημερίδας.