XanTheater

  • Η ρήση "δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται" βρήκε εφαρμογή (και) στον ΣυΡιζΑ Ξάνθης
  • Το καλό είναι ότι μετά τις εκλογές θα εξαφανιστούν από τα γραμματοκιβώτια, όπως πριν από λίγο καιρό χάθηκαν και οι επίδοξοι δήμαρχοι και σύμβουλοι...
  • Νέες μέρες δόξας για ηλεκτρονικά -και όχι μόνο- γραμματοκιβώτια που λαμβάνουν καθημερινά πλέον την αγάπη άγνωστων μέχρι χθες θαυμαστών τους...
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Παραθέτουμε το πρόγραμμα του 62ου Φεστιβάλ Φιλίππων, που φέτος έχει θεματική "Ομήρου Οδύσσεια - Η τέχνη της επιβίωσης" και –εκτός από το αρχαίο θέατρο και το φρούριο- θα απλωθεί σε πολλά μέρη.

Αρχαίο θέατρο

  • 12 και 13 Ιουλίου: "Νεφέλες" του Αριστοφάνη. Το έργο αφηγείται την ιστορία ενός καθημερινού ανθρώπου, του Στρεψιάδη, που προσπαθεί να απαλλαγεί από τα χρέη του. Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται για πρώτη φορά με το αριστοφανικό έργο και με τη σύμπραξη σημαντικών ηθοποιών όπως ο Γιώργος Γάλλος, ο Νίκος Καραθάνος, ο Χρήστος Λούλης και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, χρίζει πρωταγωνίστριες της παράστασης τις ίδιες τις Νεφέλες, που έρχονται να κηρύξουν την αμφισβήτηση της παντοδυναμίας της λογικής
  • 14 Ιουλίου: Ορχήστρα Κυκλάδων - Χορωδία "ΣυνΩΔΗπόροι" – "Στον μυστικό κήπο του Νίκου Κυπουργού". Οι ευφάνταστες μελωδίες του Νίκου Κυπουργού, ερμηνευμένες από τη δεκαπενταμελή ορχήστρα του, θα πλεχθούν αρμονικά με τις φωνές των πενήντα "ΣυνΩΔΗπόρων", ταξιδεύοντας τους ακροατές πίσω στον χρόνο, μέσα από ένα υπέροχο μουσικό μονοπάτι υπό τη διεύθυνση του Νίκου Κυπουργού! Στο πιάνο ο μαέστρος της χορωδίας Γιάννης Κανάκης
  • 20 και 21 Ιουλίου: Αθηναϊκά θέατρα – "Οιδίπους τύραννος" του Σοφοκλή. Μετά τις ερμηνείες του στους ρόλους του Οιδίποδα, της Ιοκάστης, του Τειρεσία και του βοσκού σε παλαιότερα ανεβάσματα, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης καταπιάνεται για πρώτη φορά σκηνοθετικά με το τελειότερο, ίσως, έργο αρχαίου δράματος. Η Θήβα πλήττεται από λοιμό και ο βασιλιάς Οιδίποδας ζητά να εξακριβώσει τον λόγο. Ο χρησμός του Απόλλωνα παραγγέλνει ότι για να καθαρίσει η πόλη πρέπει πρώτα να τιμωρηθεί ο φόνος του Λάιου. Ο βασιλιάς αποφασίζει να εξιχνιάσει το αίνιγμα και ξετυλίγει ένα κουβάρι φρικτών αποκαλύψεων. Στον ρόλο του Οιδίποδα ο Δημήτρης Λιγνάδης. Στον ρόλο της Ιοκάστης η Αμαλία Μουτούση
  • 27 και 28 Ιουλίου: "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Ένα από τα πιο ερωτικά και ποιητικά έργα του Σαίξπηρ σκηνοθετούν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας σε νέα μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και με πρωτότυπη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα. Στους κεντρικούς ρόλους ο Αιμίλιος Χειλάκης που αναλαμβάνει τον διπλό ρόλο του Θησέα και του βασιλιά των ξωτικών Όμπερον και ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης που θα ερμηνεύσει τον Πάτο, έναν από τους πιο αξιαγάπητους και κωμικούς χαρακτήρες του παγκόσμιου δραματολογίου. Τον ρόλο της βασίλισσας των ξωτικών Τιτάνιας θα ερμηνεύσει η Αθηνά Μαξίμου και τον εμβληματικό Πουκ ο Μιχάλης Σαράντης
  • 31 Ιουλίου: "Ο κατά φαντασίαν ασθενής" του Μολιέρου. Το τελευταίο έργο του κορυφαίου Γάλλου δραματουργού σκηνοθετεί ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο οποίος υπογράφει τη μετάφραση μαζί με τον Δημήτρη Φιλιππίδη, κρατώντας παράλληλα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με έναν θίασο εξαιρετικών ηθοποιών, μεταξύ των οποίων η Μυρτώ Αλικάκη, ο Τάκης Παπαματθαίου, ο Αντίνοος Αλμπάνης και ο Λαέρτης Μαλκότσης. Η κωμωδία του Μολιέρου αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα θεατρικά κείμενα και γοητεύει αιώνες το κοινό, καθώς αγγίζει την ανθρώπινη ψυχή προσπαθώντας να ξορκίσει μέσα από το γέλιο, φόβους και αμφιβολίες
  • 2 Αυγούστου: Εθνικό θέατρο – "Αγαμέμνων" του Αισχύλου. Μια καινοτόμα πρόταση: Τρεις σκηνοθέτιδες παρουσιάζουν σε ενιαία παράσταση την "Ορέστεια", τη μοναδική σωζόμενη τριλογία του αρχαίου δράματος, με την ίδια δημιουργική ομάδα συντελεστών. Η παράσταση θα παίξει στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων μοιρασμένη σε δύο μέρες. Το πρώτο μέρος της τριλογίας ("Αγαμέμνονα") σκηνοθετεί η Ιώ Βουλγαράκη, με τον Αργύρη Ξάφη, τη Δέσποινα Κούρτη και την Εύη Σαουλίδου στους κεντρικούς ρόλους.
  • 3 Αυγούστου: Εθνικό θέατρο – "Χοηφόρες" και "Ευμενίδες" του Αισχύλου. Η συνέχεια, με το δεύτερο μέρος της "Ορέστειας" να παρουσιάζεται με τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Λίλλυς Μελεμέ και ηθοποιούς όπως η Φιλαρέτη Κομνηνού, ο Γιώργος Χρυσοστόμου και η Μαρία Κίτσου, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί το τελευταίο μέρος της τριλογίας, από τη Γεωργία Μαυραγάνη με ένα καστ νέων και ταλαντούχων ερμηνευτών
  • 9 Αυγούστου: 5η Εποχή Τέχνης – "Δον Ζουάν" του Μολιέρου. Το έργο πραγματεύεται έναν από τους μεγαλύτερους σύγχρονους μύθους, οδηγώντας στα άκρα το προφίλ του ακόλαστου ήρωα. Ο Θέμης Μουμουλίδης σκηνοθετεί τον Νίκο Κουρή, τον Μάκη Παπαδημητρίου και τη Ζέτα Μακρυπούλια, σε ένα από τα πιο γοητευτικά όσο και αινιγματικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας
  • 18 Αυγούστου: ΔηΠεΘε Πάτρας – "Προμηθέας δεσμώτης" του Αισχύλου. Σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή τού ΔηΠεΘε Πάτρας Σταύρου Τσακίρη και μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη. Στον ρόλο του ομώνυμου ήρωα η διεθνούς φήμης ηθοποιός Κάθρυν Χάντερ. Τον θίασο συμπληρώνουν -μεταξύ άλλων- ο Νικήτας Τσακίρογλου, ο Δημήτρης Πιατάς και ο Γεράσιμος Γενατάς
  • 24 Αυγούστου: Κ.Θ.Β.Ε. – "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" του Ευριπίδη. Σε νέα μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού. Η νικήτρια του 11ου Θεατρικού Βραβείου "Μελίνα Μερκούρη" Ανθή Ευστρατιάδου θα ερμηνεύσει τον ρόλο της Ιφιγένειας, ενώ ο Γιώργος Γλάστρας και η Μαρία Τσιμά κρατούν τους ρόλους του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας αντίστοιχα
  • 25 Αυγούστου: "Το βαλς με τα παραμύθια" της Κάρμεν Ρουγγέρη. Μια παράσταση από έξι παραμύθια, που μεταφέρει μικρούς και μεγάλους σε ονειρεμένες παραμυθοχώρες με πολύχρωμα κοστούμια, παραμυθένια σκηνικά, με μελωδίες και τραγούδια του πατέρα του βαλς Γιόχαν Στράους
  • 31 Αυγούστου: Αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου - Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης. Μια συναυλία με τα ωραιότερα τραγούδια του Μάνου Ελευθερίου, που μελοποιήθηκαν από τους σημαντικότερους συνθέτες των τελευταίων πενήντα χρόνων. Τους ερμηνευτές συνοδεύουν εννιά εξαιρετικοί μουσικοί που «ντύνουν» τα τραγούδια με τη δεξιοτεχνία και το μεράκι τους.

Φρούριο Καβάλας

  • 4 Αυγούστου: "Οδυσσεβάχ" της Ξένιας Καλογεροπούλου. Η παιδική σκηνή του Φώτη Σπύρου παρουσιάζει το εμβληματικό έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου, ένα από τα πιο σημαντικά κείμενα του θεάτρου για παιδιά, βασισμένο στους μύθους, στα λαϊκά παραμύθια και την επική λογοτεχνία. Ένα γοητευτικό μαγικό ταξίδι σε χώρες ονειρικές, με αλλόκοτους ήρωες, ένα παραμύθι όπου τα πάντα είναι δυνατά και αδύνατα. Ο Φώτης Σπύρος σκηνοθετεί και συμμετέχει στην παράσταση, ενώ η μουσική είναι του Διονύση Σαββόπουλου.
  • 7 και 8 Αυγούστου: "Λωξάντρα" της Μαρίας Ιορδανίδου. Σε θεατρική απόδοση του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη. Μια γοητευτική παράσταση-ταξίδι στον χρόνο, μέσα από τα μάτια και τις συνταγές μιας χαρισματικής γυναίκας. Στον ομώνυμο ρόλο η Ελένη Κοκκίδου
  • 26 Αυγούστου: 5η Εποχή Τέχνης – "Μαρία Πενταγιώτισσα" του Μποστ. Ένα από πιο αστεία, σχεδόν σπαρταριστά έργα του ελληνικού ρεπερτορίου, μια ξεκαρδιστική παρωδία ηθών βασισμένη σε ένα από τα γνωστά παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας, εμπνευσμένο από αληθινά περιστατικά. Σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης, με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μαζί του η Ελένη Καστάνη, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος, ο Αργύρης Αγγέλου και ο Ηλίας Μελέτης.

Εκδηλώσεις σε διάφορα σημεία

29 Ιουλίου - 23 Αυγούστου: 3ο Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος. Μετά τις δύο πρώτες επιτυχημένες χρονιές, το Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος ως μέλος του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος επανέρχεται για τρίτη χρονιά, εμπνευσμένο από την "Οδύσσεια" του Ομήρου και μεταφέρει τη δράση του στην Καβάλα. Στις παραλίες και τα λιμανάκια της, στον παλιό ταρσανά, τον λιμενοβραχίονα, τον φάρο και άλλους απρόσμενους χώρους. Με προσκεκλημένους σημαντικούς καλλιτέχνες, ηθοποιούς, μουσικούς, συγγραφείς, ποιητές, το φετινό εργαστήριο περιλαμβάνει πλήθος εκδηλώσεων αφιερωμένων στην "Οδύσσεια", ερευνώντας και αναδεικνύοντας διαφορετικές μεταφράσεις, διαλέκτους, προσεγγίσεις.

  • 29 και 30 Ιουλίου - καρνάγιο: "Βάρδα Mπένε - μια ιστορία που μάλλον δεν θέλεις να ακούσεις", της Εύας Οικονόμου-Βαμβακά. Η επιτυχημένη παράσταση του Φεστιβάλ Φιλίππων, σκηνοθετημένη από την Εύα Οικονόμου-Βαμβακά με τους Παύλο Σταυρόπουλο και Κυριακή Μακέδου, που την περασμένη χρονιά εγκαινίασε θεατρικά τον χώρο του καρνάγιου, επαναλαμβάνεται και φέτος στον ίδιο χώρο μετά από «απαίτηση» των θεατών. 671 ναυτικά μίλια νότια του λιμανιού της Καβάλας, στις όχθες του Νείλου συναντάμε το Ezbet El Borg. Μια πόλη που μοιάζει με τη δική μας. Τα παιδιά της μεταναστεύουν βόρεια. Στα ελληνικά καΐκια. Ζουν εν πλω. Σχεδόν αόρατοι για τις πόλεις που τους φιλοξενούν, πάντα απασχολημένοι με τις δεκάδες εργασίες που απαιτεί το ψάρεμα, στοιβαγμένοι για να μπορέσουν να χωρέσουν. Δεκαπενταύγουστος 2006. Η Ε.Ε. δημοσιεύει κανονισμό με τον οποίο επαναφέρει τη ρύθμιση βάσει της οποίας προσφέρονται μεγάλες επιδοτήσεις για την καταστροφή αλιευτικών σκαφών. Κυρίως παλιών. Συνήθως ξύλινων. Κι έτσι αρχίζουμε να συναντάμε εδώ κι εκεί νεκροταφεία πλοίων. Τη θέση των καρνάγιων παίρνουν οι μπουλντόζες αλλά οι παλιοί ναυτικοί το ξέρουν, το πλοίο έχει ψυχή, τα ξύλα του ζωή και εσύ δεν μπορείς να το αγνοήσεις χωρίς συνέπειες.
  • 5 Αυγούστου - λιμενοβραχίονας: "The Golden Odyssey" του Θεόδωρου Γρηγοριάδη. Αφηγητής είναι ένας συγγραφέας που του ανατίθεται να γράψει κάτι εμπνευσμένο από την "Οδύσσεια". Θυμάται ότι πριν από καιρό ένας φίλος του σκηνογράφος, συμμετείχε σε μια θεματική κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά με θέμα την "Οδύσσεια", φτιάχνοντας τα σκηνικά, κοστούμια, κοσμήματα. Έτσι ανακαλεί σαν σύγχρονος ραψωδός, τις διηγήσεις του σκηνογράφου και τις συζητήσεις τους. Ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης, μετά από παραγγελία του Φεστιβάλ Φιλίππων, γράφει τη "Χρυσή Οδύσσεια" με αφορμή το ομηρικό έπος.
  • 6 Αυγούστου – ο χώρος θα ανακοινωθεί: "Οδυσσέα, κάνε μου like" του Κωνσταντίνου Παπαχαράλαμπου. Η αναζήτηση και ο νόστος του Οδυσσέα της διπλανής πόρτας στη σημερινή εποχή των social media, σε μια εναλλακτική εκδοχή της "Οδύσσειας". Ο άνθρωπος που αναζητεί και αναζητείται, ζωντανεύει στη σκηνή μέσα από στίχους. Η performance είναι βασισμένη στο τρίτο βιβλίο ποίησης του Κωνσταντίνου Παπαχαράλαμπου "3: Ανθρώπων Ιστορία, το υβριδικό pop project για την επανάληψη του εγώ στα social media"
  • 11 Αυγούστου – αρχαίο θέατρο Φιλίππων: "Ομήρου Οδύσσεια στην ποντιακή διάλεκτο". Μια διαφορετική "Οδύσσεια" στην ποντιακή διάλεκτο, μεταφρασμένη από τον Πόντιο συγγραφέα Παύλο Κοτανίδη θα παρουσιαστεί από τον γιο του, ηθοποιό Γιώργο Κοτανίδη. Ο Παύλος Κοτανίδης χρειάστηκε πολλά χρόνια δουλειάς για να μεταφέρει το συγκλονιστικό έπος του Ομήρου στην ποντιακή διάλεκτο, τη συγγενέστερη με την ιωνική στην οποία είναι γραμμένα τα Ομηρικά έπη. Μια παράσταση θεατρικού αναλόγιου όπου ο ηθοποιός θα διαβάσει χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την "Οδύσσεια" με συνοδεία ποντιακής λύρας από τον κορυφαίο λυράρη Παναγιώτη Κογκαλίδη
  • 17 Αυγούστου - 7ο δημοτικό σχολείο, φάρος: Δραματική Σχολή Κ.Θ.Β.Ε. - «Παιχνίδια επιβίωσης». Στη θάλασσα ή στη στεριά; Στη θάλασσα, αν μπορείς να πατήσεις στέρεα στα σανίδια της βάρκας σου, αν μπορείς να ισορροπήσεις στους ανέμους. Στη στεριά, αν καταφέρεις να μη πνιγείς με την πρώτη βροχούλα, αν ξέρεις να οργώνεις τη γη. Στη θάλασσα τελικά. Γιατί μοιάζει απροσδόκητη, γιατί -όπως και να το δεις- μας είναι άγνωστη, απειλητική, αστείρευτη, μαζί της δεν χωρούν συναισθήματα, θα γλιστρά πάντα μέσα από τα χέρια μας. Κοντά της νομίζω μεγαλώνεις καλύτερα. Το ταξίδι μαζί της κρύβει απειλή και απρόσμενες συναντήσεις. Η Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε. επιχειρεί να συναντήσει τα δύσκολα και τα σπουδαία. Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας. Παίρνουν μέρος οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.
  • 19-21 Αυγούστου - καρνάγιο: ΔηΠεΘε Καβάλας – "Ο Οδυσσέας ποιητής και ραψωδός". Στην "Οδύσσεια", η "Ιλιάδα" έχει γίνει ποίηση. Την τραγουδούν οι Σειρήνες. Την τραγουδάει ο τυφλός αοιδός Δημόδοκος στη χώρα των Φαιάκων, μπροστά στον ναυαγό Οδυσσέα και η ιστορία του η ίδια, τα παθήματά του και τα κατορθώματά του, τον αναγκάζουν να αποκαλυφθεί, να ξεσκεπαστεί, να φανερωθεί, να πει το όνομά του. Ο πόλεμος στο βάθος της εικόνας, οι ενάντιοι άνεμοι, τα βάσανα του γυρισμού, ο θυμός ενός μεγάλου θεού, όλα αυτά περασμένα αλλά όχι ξεχασμένα, ρίχνουν ακόμα τη σκιά τους στο παρόν, τη διήγηση, τον πόθο για ακρόαση. Ακούει τη φήμη του, τα έργα του τα δοξασμένα να τέρπουν τους ανθρώπους. Δεν αντέχει πια να κρύβεται. Η δόξα του έχει φτάσει στα ουράνια. Ο Οδυσσέας παίρνει τη ράβδο, το «κατευθυντήριο νήμα» από το χέρι του Δημόδοκου και γίνεται ο ίδιος αφηγητής, αοιδός, ραψωδός και τέλος, ο Όμηρος. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης. Σκηνικά: Ανδρέας Γεωργιάδης. Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα. Κίνηση: Δημήτρης Σωτηρίου. Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας. Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Οικονόμου-Βαμβακά. Ερμηνεία: Άρης Λεμπεσόπουλος
  • 22 Αυγούστου - 7ο δημοτικό σχολείο, φάρος: "Γιατί ο Όμηρος σήμερα;" - Γιώργης Γιατρομανωλάκης, Κώστας Ακρίβος. Δύο συγγραφείς και ερευνητές του έργου του Ομήρου, ο Γιώργης Γιατρομανωλάκης μέσα από τη μελέτη του για τις γυναίκες της "Οδύσσειας", τη δράση τους και τη σχέση τους με τον Οδυσσέα και ο Κώστας Ακρίβος μέσω του βιβλίου του "Τελευταία νέα από την Ιθάκη" και ειδικότερα του διηγήματος "Οδυσσέας, the one", απαντούν στο ερώτημα γιατί επιβάλλεται να διαβάζουμε τα ομηρικά έπη στις μέρες μας
  • 23 Αυγούστου - 7ο δημοτικό σχολείο, φάρος: "Ραψωδία Ι / Ο Κανένας - Η ιστορία ενός ανθρώπου που ήξερε να διηγείται". Η Ραψωδία Ι μεταφρασμένη από τον Γιώργο Ψυχουντάκη στην κρητική διάλεκτο το 1979 από τις «Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης», προσφέρει ένα ξεχωριστό άρωμα στις αφηγήσεις του Οδυσσέα με το ρυθμό του δεκαπεντασύλλαβου να κατευθύνει τη μελοποίηση των αδελφών Καλογεράκη, φωτίζοντας τη σημασία της ευφυΐας του δίκαιου, της ύβρης και του αναπόφευκτου της μοίρας, μέσα από την ενάργεια ενός αριστουργήματος. Μετά από παραγγελία του Φεστιβάλ Φιλίππων, οι Κρήτες Μιχάλης και Παντελής Καλογεράκης –με τη συνοδεία του Αλέξη Στενάκη στο σαξόφωνο– επέλεξαν τη συγκεκριμένη ραψωδία για να αφηγηθούν μουσικά το ταξίδι ενός ανθρώπου που ζητούσε επί της ουσίας να δει όλο τον κόσμο πριν φτάσει στον προορισμό του. Παρά τις τόσες περιπέτειες που πέρασε ταξιδεύοντας, οι πράξεις του δηλώνουν ξεκάθαρα την υποταγή στη μοίρα του.

Παράλληλες εκδηλώσεις

  • 10 Ιουλίου - Θερινός κινηματογράφος «Ζέφυρος»: "Η ανατολή έδυσε" του Αλέξανδρου Παπαηλιού - Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών, Κινηματογραφική Λέσχη Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας. Πώς, πότε και γιατί κόπηκε ο ομφάλιος λώρος μας με την Ανατολή; Το ντοκιμαντέρ είναι βασισμένο στις ανταποκρίσεις του δημοσιογράφου Κώστα Μισαηλίδη για τη μικρασιατική εκστρατεία (1919-1922). Η τραγωδία ξετυλίγεται μέσα από τον λόγο του μικρασιάτη πολεμικού ανταποκριτή, δημοσιογράφου και ποιητή. Από τα σκληρά πεδία των μαχών και τα ερείπια, αναδύεται το ανθρώπινο δράμα. Την ταινία θα προλογίσει η ιστορική σύμβουλος Ειρήνη Σαρίογλου
  • 21–26 Ιουλίου, 28 Ιουλίου – 2 Αυγούστου, 4–9 Αυγούστου - Θερινός κινηματογράφος «Ζέφυρος»: "Το φεστιβάλ πάει σινεμά" - Κινηματογραφική Λέσχη Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας. Αφιέρωμα στις βραβευμένες ταινίες από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, «10 χρόνια, 10+1 πόλεις»: "Xenia" του Πάνου Κούτρα, "Τετάρτη 04.45" του Αλέξη Αλεξίου, "Μικρά Αγγλία" του Παντελή Βούλγαρη, "Μαχαιροβγάλτης" του Γιάννη Οικονομίδη, "Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού" του Έκτορα Λυγίζου, "Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά" της Ελίνας Ψύκου. Ακολουθούν, η βραβευμένη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου "Η ευνοούμενη" και το αφιέρωμα "Εκατό χρόνια Ίνγκμαρ Μπέργκμαν"
  • 10 Αυγούστου – Παλιά Μουσική: "Περιπλάνηση - γραφή – κατοίκηση". Η αρχιτεκτονική, μητέρα των τεχνών, ικανοποιεί τη βαθύτερη ανάγκη του ανθρώπου για τη δημιουργία εστίας. Στη δημιουργική γραφή μιλάμε για την αρχιτεκτονική του λόγου. Κατ' ουσία τον τρόπο με τον οποίο οικοδομείται μια ιστορία. Η συγγραφέας του βιβλίου «Μικροκατοικία – Άτλαντας για αρχιτέκτονες» αρχιτέκτων Σοφία Βυζοβίτη, συνεργάζεται με τη διδάσκουσα του τμήματος Δημιουργικής Γραφής της Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας Μάρτζη Κοντέσσα, για τη δημιουργία ενός εργαστηρίου δημιουργικής γραφής ανοιχτού στο κοινό
  • 28 Αυγούστου – Φρούριο: "Από το σμυρναίικο στο ρεμπέτικο - Μια μουσική περιδιάβαση στο ελληνικό αστικό τραγούδι" – Σύλλογος Μικρασιατών Καβάλας. Το μουσικό οδοιπορικό ξεκινάει από τα στενά της Σμύρνης, εκεί όπου έσμιγαν ποικίλες μουσικές παραδόσεις. Θα συναντήσουμε τις εστουντιαντίνες, τα “Πολιτάκια” και τον Γιοβανίκα, θα δούμε πώς ενώθηκαν οι μουσικοί δρόμοι της Δύσης και της Ανατολής και πώς γεννήθηκε το σμυρναίικο τραγούδι. Μετά ο δρόμος θα μας βγάλει στις γειτονιές των προσφύγων. Θα αφουγκραστούμε την ψυχή ενός λαού που συμφιλιώθηκε γρήγορα με την τραγική του μοίρα και αναζήτησε τις χαρές της ζωής στο τραγούδι και στο γλέντι, με τρόπους γνώριμους, που θύμιζαν τις χαμένες πατρίδες. Θα μπούμε στις δισκογραφικές εταιρείες και στα καφενεία με τους φωνόγραφους για να ακούσουμε εκείνους που γεφύρωσαν το παραδοσιακό μικρασιάτικο και πολίτικο τραγούδι με την παράδοση του ρεμπέτικου: Τον Βαγγέλη Παπάζογλου, τον Πάνο Τούντα, τον Σπύρο Περιστέρη, τον Γιάννη Δραγάτση-Ογδοντάκη, τον Δημήτρη Σέμση, τον Απόστολο Χατζηχρήστο, τον Κώστα Σκαρβέλη και τον Αντώνη Διαμαντίδη-Νταλγκά. Κείμενα: Κυριάκος Λυκουρίνος. Επιμέλεια χορωδίας: Απόστολος Αθιανός. Τραγούδι: Χορωδία Συλλόγου Μικρασιατών Καβάλας
  • 29 Αυγούστου - 7ο δημοτικό σχολείο, φάρος: "Επιστροφή του τμήματος Δημιουργικής Γραφής Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας". Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα της Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας, θα παρουσιάσει στο κοινό της πόλης μια παράσταση με τα κείμενα που γράφτηκαν από τους μαθητές του τμήματος δημιουργικής γραφής με θέμα την επιστροφή. Η διδάσκουσα του τμήματος δημιουργικής γραφής Μάρτζη Κοντέσσα, παρακίνησε τους μαθητές να γράψουν κείμενα που να δίνεται ένα προσωπικό αποτύπωμα στην έννοια «οι δικές μας προσωπικές επιστροφές, τα ταξίδια, ο γυρισμός σε τόπους και καταστάσεις, συνθέτουν μια συλλογή κειμένων με κεντρικό θέμα την επιστροφή». Διασκευή-σκηνοθεσία: Μαρία Κολτσακίδου.

 

Καλαϊδόπουλος
Vatzip