INDEXANTHI.GR
Διάφορα

Το 2017 ανακηρύχθηκε έτος τουρισμού για την Π.Α.Μ.Θ.

Μετά από εισήγηση του περιφερειάρχη, το 2017 ανακηρύχθηκε σε έτος τουρισμού για την Π.Α.Μ.-Θ. Παραθέτουμε (αυτούσιες) την εισήγηση του ίδιου και την παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης που καταψήφισε την πρόταση.

 

Εισήγηση του περιφερειάρχη Γεώργιου Παυλίδη

Έχει ειπωθεί κατ’ επανάληψη ότι η Περιφέρειά μας, επί πολλά έτη, παρουσίαζε αναδιαρθρωτική αναπτυξιακή αδράνεια και βραδύτητα. Άφηνε προνομιακά πεδία ανάπτυξης στο περιθώριο ή έδειχνε χαμηλό ενδιαφέρον .Ένα από τα πεδία αυτά είναι ο τουρισμός, με τεράστιες δυνατότητες, όταν δομηθεί από πλευράς δομών και υποδομών, όπως απαιτούν οι περιστάσεις και η ταυτότητά της περιοχής. Η αναδόμηση αυτή απαιτεί αρκετό χρόνο συνεχούς, αδιάλειπτης και οργανωμένης προσπάθειας. Στην κατεύθυνση αυτή, η Περιφέρειά μας, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, από έτους και πλέον, αποφάσισε και διαμορφώνει με συνδυασμένες κινήσεις μια ισχυρή Τουριστική διακριτή ταυτότητα, ώστε να εισπράττουμε ως κοινωνία ότι μας αντιστοιχεί από την ευρύτερη τουριστική οικονομία. Στοχεύει να καταστεί Τουριστικός προορισμός Αριστείας και να στηρίζεται σ αυτόν ως προς το κ.κ. ΑΕΠ σε μεγάλο βαθμό, αφού έχει τις δυνατότητες και την προνομιακή τουριστικά γεωστρατηγική θέση.

Η επίτευξη του στόχου αυτού προϋποθέτει για την Περιφέρεια τους αυτοδιοικητικούς φορείς της, τους φορείς του τουριστικού χώρου, τους επαγγελματίες της, την κοινωνία της, μακρόχρονη οργανωμένη εργασία και προγραμματισμό, συντονισμένες ενέργειες, επικοινωνιακή ένταση και παρουσίαση των νέων δυνατοτήτων της και δεδομένων, προς όλες τις ομάδες στόχου,  τους φορείς του Τουρισμού στην χώρα και στο εξωτερικό και μια ισχυρή ενδοπεριφερειακή διαδραστικότητα μακράς διάρκειας.

Έχουμε ως χρηματοδοτικά εργαλεία

  • Το ΠΕΠ ΕΣΠΑ 2014-2020
  • Την ΟΧΕ Πολιτισμού επί της Εγνατίας Οδού
  • Τους περιορισμένους εθνικούς πόρους
  • Διάφορα Ευρωπαϊκά προγράμματα, στα οποία πρέπει να προσθέσουμε τις νέες ιδέες, τις συνέργειες και την διαμόρφωση συνείδησης ισχυρού τουριστικού προορισμού.

Η αξία του δικού μας τουριστικού προορισμού  συγκροτείται με την προσφορά ενός μοναδικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το οποίο αναφέρεται στην  προνομιακή του τοποθεσία σε σχέση με 60 εκ. εν δυνάμει τουριστών σε απόσταση 500 χ/τρων, καλοδιατηρημένη αυθεντικότητα περιβάλλοντος και πολιτισμού, υψηλό επίπεδο παραλιών,  προηγμένες υπηρεσίες, παραδοσιακή άριστη φιλοξενία και ασφάλεια.

Η ΠΑΜΘ πρέπει να κρατήσει το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” και ταυτόχρονα να αναπτύξει μια ισχυρή ανταγωνιστική προσφορά στους άλλους τομείς, όπως η φύση, η περιπέτεια, οι συναντήσεις και ιδιαίτερα η ιστορική κληρονομιά και ο πολιτισμός. Κάνουμε το λάθος να χρησιμοποιούμε υπερβολικά το παραδοσιακό μάρκετινγκ (πιθανότατα υπό την πίεση του κατεστημένου συστήματος) το οποίο δεν προσελκύει πια πελάτες.  Παλιά εργαλεία, όπως φυλλάδια, εκθέσεις κ.λ.π. συνεχίζουν να καταναλώνουν ένα σημαντικό μέρος των προϋπολογισμών μάρκετινγκ. Η προφανής τάση τώρα είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ, το οποίο σαγηνεύει, πουλά,  προσφέρει υπηρεσία και χτίζει την εμπιστοσύνη των πελατών μέσω του Διαδικτύου, καθώς οι ηγέτες της βιομηχανίας παραδέχονται πλέον ότι οι προορισμοί που στερούνται  μιας έξυπνης ψηφιακής στρατηγικής δεν θα επιβιώσουν στο εγγύς μέλλον.

Χρειαζόμαστε ανάπτυξη εξαιρετικού ψηφιακού μάρκετινγκ, εκτεταμένη καμπάνια «Media Relations» , σημαντικές συμφωνίες με τους καλύτερους διαμορφωτές τουριστικών πακέτων ειδικού ενδιαφέροντος στον γεωγραφικό χώρο στόχευσης μας, δημιουργία μιας μοναδικής πρότασης που να αντικατοπτρίζει την ταυτότητά μας, με επιλογή συνδυασμού των νησιών με την εξαίρετη ενδοχώρα μας και εφαρμογή ενός αυστηρού προγράμματος ποιοτικού ελέγχου.

Όλο και περισσότεροι προορισμοί προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα μοναδικό σύστημα εμπειριών. Να το κάνουμε και εμείς πράξη. Να επιλέξει η κάθε Περιφερειακή Ενότητα την καλύτερη εμπειρία με την οποία θα φεύγει ο επισκέπτης.

Επιβάλλεται να διορθώσουμε σταδιακά τον κύκλο εμμονής στη μάζα, στο χαμηλής κερδοφορίας μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” και να αξιοποιήσουμε τις μεγάλες ευκαιρίες που έχουμε σε άλλα πεδία. Αυτό απαιτεί μια σαφή περιφερειακή πολιτική, μια βιομηχανία η οποία είναι πιο ανοιχτή στην καινοτομία και εντελώς διαφορετικό μάρκετινγκ.

Τα πέντε σημεία αναφοράς που συμβάλλουν περισσότερο στην επιτυχία ενός προορισμού είναι η ασφάλεια, η φιλοξενία και η αίσθηση του ευπρόσδεκτου, οι  εμπειρίες και τα θετικά συναισθήματα, η ποιότητα των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών και η ισχυρή ηγεσία και διαχείριση σε επίπεδο προορισμού.

Όμως απαιτείται στρατηγική, επιχειρησιακά μοντέλα και έξυπνος σχεδιασμός, συμμετοχή και ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών, ώστε ένας  προορισμός ή μια δέσμη προορισμών να αναδειχθούν και επιτύχουν. Σημαντικό μέρος των εμπειριών και των θετικών συναισθημάτων προέρχεται από την αισθητική ποιότητα του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος του προορισμού. Οι τετριμμένοι, βρώμικοι, υπερβολικά θορυβώδεις προορισμοί, με χαμηλή αισθητική ποιότητα, δεν είναι πλέον σε θέση να προσελκύσουν πελατεία με υψηλό κέρδος και θα είναι ακόμη λιγότερο σε θέση να το πράξουν στο μέλλον.

Πέραν των στοχευμένων δράσεων ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης, της ανάγκης να αναδομηθεί η Περιφέρεια, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη νέων άμεσων εισροών, στην αναπτυξιακή της στρατηγική 2015-2020, η Περιφέρεια ΑΜ-Θ έχει στον πυρήνα του περιφερειακού αναπτυξιακού στρατηγικού της σχεδιασμού, ως δομικό στοιχείο, τον τουρισμό 12μηνης βάσης σε όλες τις εναλλακτικές του μορφές, με σταθερή υποστήριξη και του μαζικού θερινού τουρισμού, με πυλώνες τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, το άθικτο περιβάλλον, τον πολιτισμό και την καλά διατηρημένη παράδοσή της.

Η Περιφέρεια , προσβλέποντας σ αυτή την στρατηγική πρόβλεψη, προχώρησε στην σύνταξη Στρατηγικού Σχεδίου για τον Τουρισμό που θα αποτελέσει τον οδηγό για τις περαιτέρω δράσεις με κυρίαρχη στόχευση να γίνει η ΠΑΜ-Θ, «Τουριστικός Προορισμός Αριστείας». Στόχος που εμπεριέχει τα 3 κυρίαρχα σημεία στα οποία, με βάση τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, πρέπει να επενδύσουμε στο τρίπτυχο: Φύση, Πολιτισμός, Τόπος. Τα στοιχεία μοναδικότητας που έχουμε, θα διαμορφώσουν μία ισχυρή τουριστική ταυτότητα ελκυστικότητας, ως βασική εικόνα αλλά και ως έμβλημα υπεραξίας. Αυτή η υπεραξία θα πρέπει προβληθεί ως αυθεντική, διαφοροποιημένη ανάλογα με τις εποχές του χρόνου με στοιχεία και σημεία από ιστορία, πολιτισμό, παράδοση, προϊόντα, γαστρονομία, δρώμενα, εκδηλώσεις να αποτελούν πόλους έλξης. Σημαντικό οπωσδήποτε να προβληθούν και οι ‘’κρυμμένοι θησαυροί’’ της ΑΜΘ ως σύνθεση, ως αντίληψη των επισκεπτών, να προταχθεί και να γίνει προϊόν ολοκληρωμένων εμπειριών ως μια συμπαγής, συνολική, ταυτότητα (περιβάλλον, τοπία, εικόνες).

Αυτό ξεκινήσαμε να υλοποιούμε το 2015, προτάσσοντας πλέον το ψηφιδωτό της ΑΜΘ που αποτελείται από επί μέρους διακριτές ψηφίδες – προορισμούς. Η ΠΑΜΘ είναι η ομπρέλα που θα αναδείξει την περιοχή συνολικά αλλά κάτω από την οποία ο κάθε διακριτός προορισμός πρέπει να έχει τη δική του ιδιαίτερη προβολή. Τα παραπάνω εντάχθηκαν στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο ήδη είναι σε εξέλιξη με την πρώτη δράση «VIA Egnatia – OXE ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» να  βρίσκεται σε διαβούλευση και τη σύγχρονη εξειδίκευση να αποτελεί τον πιλότο σχεδιασμού για όλη την Ευρώπη.

Είναι δεδομένο λοιπόν, ότι ο Τουρισμός για την ΠΑΜΘ δεν είναι και δεν τελειώνει μόνο σε δράσεις προβολής. Προχωράμε σε βάθος για μία σαφή πολυδιάστατη τουριστική πολιτική, κατάλληλη για να υπάρξει αειφόρος και αποδοτική ωφέλεια για το σύνολο της κοινωνίας και την εμπλοκή περισσότερων επαγγελματικών και παραγωγικών τάξεων αλλά και την ενίσχυση τεχνικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών υποδομών που έμμεσα βοηθούν αλλά και είναι αναγκαίες για την τουριστική ανάπτυξη.

Στα πλαίσια των παραπάνω σκέψεων και του προγραμματισμού ήδη δημιουργήσαμε

Νέα εργαλεία για την προώθηση του τουρισμού

ΛΟΓΟΤΥΠΟ

Δημιουργήθηκε νέο τουριστικό γεωγραφικό λογότυπο. Ο σχηματικός συνδυασμός του νέου λογότυπου απεικονίζεται  μέσα σε ένα ακανόνιστο κύκλο (σχήμα κλειστό -ολότητα) που θυμίζει βότσαλο ή αρχαίο νόμισμα και περικλείει μέσα του τα αρχικά Μ από το Μακεδονία και Θ από τη Θράκη αποτυπώνοντας την περιφερειακή ενοποίηση των δύο περιοχών και την κοινή τους πορεία στο χρόνο. Το logo αναπαριστά την οροσειρά της Περιφέρειας, τον ήλιο και τη θάλασσα, το σπάνιο ορεινό μας όγκο, τη δαντελένια ακτογραμμή, δίνοντας λιτά και ξεκάθαρα  το στίγμα της και αποτυπώνουν μεταφορικά το χάρτη της περιοχής. Το χρώμα του επιλέχθηκε το γαλάζιο που αποδίδει το βασικό στοιχείο του νερού που κυριαρχεί στην ΠΑΜ-Θ. Η χρήση του λογότυπου είναι ελεύθερη από όλους τους φορείς και επιχειρηματίες εμπλέκονται στον τουρισμό όπου και τους διανεμήθηκε για να το αποτυπώσουν στα έντυπα και τα προϊόντα τους ώστε να γίνει ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name που θα αγκαλιάζει τόπους, αξιοθέατα, επιχειρήσεις, προϊόντα σαν μια ολότητα.

ΕΝΤΥΠΑ

Εκτυπώθηκαν νέα τουριστικά έντυπα: ένα φωτογραφικό Λεύκωμα, ένας Χάρτης δίγλωσσος, το Γενικό Έντυπο σε έξη γλώσσες, τρία πολυσέλιδα σε τρεις γλώσσες: Μνημεία, Φύση, Παραλίες. Έξη τετράπτυχα δίγλωσσα: Φύση, Πολιτισμός – Ιστορία, Παραλίες, Γαστρονομία, Δραστηριότητες-Περιπέτεια, Προσκυνήματα. Από αυτό το σύνδεσμο μπορείτε να δείτε αλλά και να κατεβάσετε τα νέα ενημερωτικά φυλλάδια μας: http://www.emtgreece.com/en/downloads

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

Κατασκευάστηκε τουριστικός διαδικτυακός ιστότοπος www.emtgreece.com (Eastern Macedonia Thrace Greece), ενώ για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και IOS (apple) δημιουργήθηκε εφαρμογή (application) τουριστικός οδηγός που μπορείτε να την κατεβάσετε με τον τίτλο ”emtgreece”. επίσης στο δυκτυακό κανάλι Youtube υπάρχουν ανηρτημένα σε ικανό αριθμό βίντεο.

JTI Οδηγός ταξιδιώτη: http://www.jti-rhodope.eu/index1.php?area=1&lang=en

ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Δημιουργήθηκε η αποθήκη τουριστικού υλικού, στην οποία συγκεντρώνεται όλο το φωτογραφικό και λοιπό υλικό που έχει δημιουργηθεί κατά το παρελθόν, ώστε μαζί με το νέο που παράγεται να υπάρχει καταχωρημένο και αρχειοθετημένο για χρήση, χωρίς να χάνονται τα δικαιώματα και κατά συνέπεια πόροι που έχουν δαπανηθεί αρκετά χρήματα κατά το παρελθόν.

Με συντονισμένες, στοχευμένες ενέργειες, δράσεις και προσπάθειες, στο εξωτερικό και στο εσωτερικό ,τις οποίες δεν θα απαριθμήσουμε σήμερα, προσβλέποντας , κυρίως, στην μεγάλη μάζα των γειτονικών χωρών,  η Περιφέρειά μας έχει να παρουσιάσει έναν πρωτοφανή αριθμό εισερχόμενων τουριστών, τους οποίους κατά ένα μόλις μέρος μπορεί να υποδεχθεί. Παρουσίασε το 2015 την περίοδο αιχμής του μαζικού τουρισμού μεγάλες πιέσεις  σε αριθμούς, με πασιφανή αύξηση των επισκεπτών, προς όφελος όλων των επαγγελματικών χώρων.

Ένα θέμα μεγάλο είναι η εσωτερική έλξη των αστικών πόλεων, με επιλεγμένες δράσεις των Δήμων ,ώστε να εξέρχονται της Εγνατίας Οδού και να δημιουργού περαιτέρω εισροές.

Το 2017 ανακηρύσσεται έτος Τουρισμού. Ένα νέο εργαλείο στην επίτευξη προώθηση του στόχου. Υπάρχουν πλείονες λόγοι για να δημιουργήσουμε μια εκρηκτική προβολή εντός του 2017:

  • Να διευρύνουμε, να ενεργοποιήσουμε και να μεγιστοποιήσουμε τον αριθμό των πολιτών και των φορέων που πιστεύουν στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
  • Να έλξουμε το ενδιαφέρον των κύριων αγορών στόχευσης στις γύρω Χώρες, με στοχευμένα Event.
  • Να προσδιορίσουμε και να  τραβήξουμε το ενδιαφέρον των ειδικών ομάδων στόχευσης, με επιλεγμένες ενέργειες.
  • Να συγκροτήσουμε lobby και ισχυρές επαφές στους επαγγελματίες του Τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή και όχι μόνον.

Τα μέσα που θα επιλέξουμε είναι πολλά, κάθε φορά όμως το κάθε ευρώ που θα δαπανάται πρέπει να αποδίδει υπερπολλαπλάσια στην κοινωνία και οικονομία της Περιφέρειας. Τέτοια εργαλεία ενδεικτικά είναι :

  • Ημερήσιες Συναντήσεις εργασίας με τους εθνικές ενώσεις Τουρισμού των εγγύς ευρισκομένων Χωρών , με στόχο την ανάδειξη της περιοχής και του εξαιρετικού προϊόντος μας.
  • Ημερήσιες συναντήσεις εργασίας με τους εθνικές μας ενώσεις επαγγελματιών Τουρισμού (τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους, εκπροσώπους ξένων οργανισμών, αεροπορικών εταιριών κλπ.)
  • Φιλοξενία και ξενάγηση στον Χώρο οργανωμένων ομάδων διαμορφωτών της κοινής γνώμης.
  • Χρηματοδότηση και στόχευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εκτεταμένη καμπάνια «Media Relations» , επιδίωξη σημαντικών  συμφωνιών με τους καλύτερους διαμορφωτές τουριστικών πακέτων ειδικού ενδιαφέροντος.
  • Προσδιορισμό και ανάδειξη των τοπικών  μοναδικών «εμπειριών», που θα βρει σ ένα τόπο ο επισκέπτης και θα τις πάρει μαζί του ως εντυπωσιακό στοιχείο, που θα σημαδέψει την μνήμη του.
  • Προώθηση της Δράσης Τουριστικός Προορισμός Αριστείας, με την συγκρότηση  Οργανισμού Τοπικού Προορισμού της ΑΜΘ και όσες ενέργειες απαιτούνται.

Τέλος εισηγούμαι

Α. Την ανακήρυξη του έτους 2017 ως «2017: Έτος Τουρισμού για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης».

Β. Τον προγραμματισμό όλων δράσεων, αναλόγως κατανεμημένων στην Περιφέρεια καθώς και την έγκαιρη ένταξη σε προγράμματα χρηματοδότησης.

Παρέμβαση του περιφερειακού συμβούλου Χρήστου Τρέλλη

Ο τουρισμός, σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς οικονομικής ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια στη Περιφέρειά  μας. Η εκμετάλλευση της φυσικής ομορφιάς της περιφέρειας για τη δήθεν «προσέλκυση επενδύσεων», είναι ένας από τους κύριους πολιτικούς και οικονομικούς στόχους. Δεν είναι τυχαίο, συνεπώς, ότι δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη αυτού του τομέα.

Σε αυτή την κατεύθυνση η Περιφερειακή Διοίκηση κατέθεσε την πρόταση ανακήρυξης του έτους 2017 ως έτος τουρισμού για την Περιφέρεια

Εκείνο, όμως, που δεν αναφέρει είναι: τουριστική ανάπτυξη για ποιον, με ποιο σκοπό και σε ποια κατεύθυνση. Σε τελική ανάλυση, το ερώτημα που τίθεται είναι: τι είναι τουρισμός και πώς τον αντιμετωπίζουμε;

Δεν πρόκειται, απλά για μια «δραστηριότητα». Ο τουρισμός προέκυψε από την ανθρώπινη ανάπτυξη, την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνατοτήτων της κοινωνικής εργασίας και της βιομηχανικής παραγωγής, η οποία οδήγησε στη μείωση του κοινωνικά αναγκαίου χρόνου εργασίας, μείωσε το χρόνο μετακίνησης και αύξησε τις δυνατότητες επικοινωνίας διαφορετικών λαών και πολιτισμών.

Συνεπώς, ο τουρισμός, δεν είναι μια «χάρη» που κάνει η άρχουσα τάξη στα εργατικά λαϊκά στρώματα. Αντιθέτως, είναι δικαίωμα των τελευταίων που κατακτήθηκε με αγώνες και αντικατοπτρίζει – σε ένα βαθμό – την κοινωνική εξέλιξη και την εξέλιξη της κοινωνικοποίησης της εργασίας.

Ο τουρισμός στην χώρα αλλα και στην Περιφέρειά μας στηρίχτηκε παραδοσιακά,  στην οικογενειακή επιχείρηση, μέσα από την αξιοποίηση της ιδιοκτησίας και της χρήσης γης. Το αποτέλεσμα ήταν να αναπτυχθεί πληθώρα μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Κοινή συνισταμένη των παρατάξεων της αστικής διαχείρισης αποτελεί το γεγονός ότι ο τουριστικός κλάδος αποτελεί κλάδο στρατηγικής σημασίας για την ανάκαμψη της οικονομίας και στηρίζετε ολόπλευρα την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων.

Έτσι την τελευταία δεκαετία ενισχύθηκε η τάση ισχυροποίησης των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό τομέα, η τάση συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου. Τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες πληρότητες, συγκεντρώνουν συνολικά το μεγαλύτερο κομμάτι των εισπράξεων, ενισχύουν τη θέση τους στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού. Αντίθετα, τα μικρότερης κατηγορίας βλέπουν τη θέση τους να επιδεινώνεται, να υπολειτουργούν και να απαξιώνονται.

Το δε «τέλος» διανυκτέρευσης που ψηφίστηκε πρόσφατα με το 4ο Μνημόνιο αποτελεί ένα ακόμα χτύπημα στις  μικρομεσαίες επιχειρήσεις καταλυμάτων και ξενοδοχείων

Οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι επέκτειναν τη δράση τους σε νέους τομείς, δημιουργούν φάρμες, ελαιώνες, αμπελώνες, συγκεντρώνουν τη γη, συμμετέχουν ή δημιουργούν εταιρείες εστίασης, βιομηχανίες παραγωγής τροφίμων, στο “real estate”, σε εταιρείες διαχείρισης υποδομών (π.χ. μαρίνες). Προχωρούν σε επενδύσεις σε ανταγωνιστικές για την τουριστική δραστηριότητα χώρες στα Βαλκάνια, στην Τουρκία κ.α.

Ενισχύεται ο ρόλος των tour operators, η διασύνδεσή τους με τους μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους αλλά και η άμεση διαχείριση ξενοδοχειακών μονάδων απ’ αυτούς.

Ταυτόχρονα, επιδεινώνεται η θέση των μικρών, οικογενειακού χαρακτήρα επιχειρήσεων, αλλά και των αυτοαπασχολουμένων, στα ξενοδοχεία, στην εστίαση και σε άλλες δραστηριότητες τουριστικού ενδιαφέροντος, λόγω του γεγονότος ότι είναι αποκλεισμένοι από το σύστημα ελέγχου των τουριστικών ροών από τους tour operators, αλλά και εξαιτίας της γενίκευσης του “all inclusive”. Σ’ αυτές τις αρνητικές επιδράσεις πρέπει να προσθέσουμε και τη σημαντική μείωση του εσωτερικού τουρισμού, εξαιτίας της επιδείνωσης της θέσης της λαϊκής οικογένειας.

Εντάθηκε ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Μειώσεις στους μισθούς, μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων, ατομικές και ημερήσιες συμβάσεις εργασίας, καταστρατήγηση του ωραρίου και εντατικοποίηση της εργασίας. Ακόμη, μεγαλύτερη αξιοποίηση της μαθητείας με την οποία υποκαθιστούν τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Συνεχίστηκε και δυνάμωσε η άναρχη και ανισόμετρη ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας με τη μεγάλη συγκέντρωση ξενοδοχειακών κλινών σε λίγες περιοχές .

Διευρύνεται η κρατική στήριξη της τουριστικής δραστηριότητας, η οποία απορροφά ένα ιδιαίτερα σημαντικό μέρος των κονδυλίων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και του ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για μία πολύπλευρη κρατική στήριξη που αφορά τόσο την ανάγκη διαφοροποίησης του τουριστικού πακέτου και την ανάδειξη νέων μορφών (ιατρικός, ιαματικός, συνεδριακός, πολιτιστικός κ.α.) στο όνομα της ποιοτικής αναβάθμισής του, όσο και τη διεύρυνση του τουριστικού ρεύματος από νέες αναδυόμενες περιοχές όπως της Ρωσίας, Κίνας κ.τ.λ.

Οι αλλαγές στη χρήση της γης σε συνδυασμό αλλαγές  που έγιναν στο χωροταξικό σχεδιασμό οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση της γης σε όλο και λιγότερα χέρια.

Μια στήριξη που ολοκληρώνεται με τις ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών (λιμανιών, μαρίνων, αεροδρομίων) και την εκποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας σε επιχειρηματικούς ομίλους.

Όλα, ο ήλιος, η θάλασσα, το περιβάλλον κλπ., έχουν μετατραπεί σε εμπόρευμα. Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν μπορεί να κάνει διακοπές

Άνοιξε ακόμα περισσότερο η ψαλίδα ανάμεσα στις αντικειμενικές δυνατότητες που συνεχώς διευρύνονται και στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για ξεκούραση, διακοπές και αναψυχή. Με αποτέλεσμα οι διακοπές να μετατρέπονται σε είδος πολυτελείας για τη λαϊκή οικογένεια, για τη νεολαία των λαϊκών στρωμάτων.

Οι εργασιακές άδειες και η δυνατότητα τουριστικής αξιοποίησής τους, είναι δικαίωμα των εργαζομένων και όχι προνόμιο και αγαθό της αστικής τάξης και ορισμένων καλοπληρωμένων μεσαίων στρωμάτων.

Η απόκρουση της αντιλαϊκής επίθεσης, η διεκδίκηση στόχων πάλης για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, όπως είναι το δικαίωμα στις διακοπές, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάγκη αμφισβήτησης του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της συμμετοχής της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.

Η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού είναι απαραίτητος όρος για την αξιοποίηση του συνόλου των παραγωγικών δυνατοτήτων, για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας σε αναλογία με τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας, για μια ανάπτυξη με στόχο την λαϊκή ευημερία.

Για όλους αυτούς τους λόγους η Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζει.

 

Σχετικά άρθρα

Ορθή χρήση γεωργικών φαρμάκων

Super User

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. δεν δημοσιεύει τα ονόματα των παραβατών

Super User

Συνδικαλιστικός τουρισμός

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies