Άφωνοι ή με μικρές ανήμπορες φωνούλες, οι δημοκρατικοί πολίτες παρακολουθούν το τόξο της κεντρικής Ευρώπης –που περιλαμβάνει και χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ- να γίνεται όλο και πιο απροσχημάτιστα στυλοβάτης του (νέο)φασισμού. Το νέο “χτύπημα” έρχεται από τη Ρουμανία, η γερουσία της οποίας ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία την πραγματοποίηση δημοψηφίσματος για να εγγραφεί στο σύνταγμα η ρητή απαγόρευση των γάμων ομόφυλων ζευγαριών.
Η πρόταση για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος προέρχεται από τον «Συνασπισμό για την οικογένεια», μια ομάδα από ενώσεις προσκείμενες στην ισχυρή ορθόδοξη Εκκλησία, οι οποίες υποστηρίζουν πως έχουν συγκεντρώσει τρία εκατομμύρια υπογραφές (σας θυμίζει κάτι;) υπέρ της διεξαγωγής του. Στόχος αυτών των ενώσεων είναι να τροποποιηθεί ο όρος του γάμου στο ρουμάνικο σύνταγμα ως “μία ένωση αυστηρά ενός άνδρα και μίας γυναίκας“, αντί για το μέχρι σήμερα ουδέτερο “σύζυγοι“.
Η πρόταση έγινε το 2016 και ένα χρόνο αργότερα η βουλή της χώρας έδωσε το πρώτο πράσινο φως για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, το οποίο ενδέχεται να πραγματοποιηθεί στις 7 Οκτωβρίου…


