Την Τετάρτη παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της Όθρυος που παρέχει τη δυνατότητα στα τρένα να αναπτύξουν ταχύτητες έως και 160 χιλιόμετρων την ώρα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, με την παράδοση του έργου σε κυκλοφορία, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές.
Το έργο της Όθρυος, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που κατασκευάστηκαν περιλαμβάνει:
- Την κατασκευή δίδυμης σήραγγας (ΣΣ6) με υπόγεια διάνοιξη μήκους 6,4 χιλιομέτρων, με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής (slab track) ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500 μέτρα κατά μήκος της σήραγγας για λόγους ασφαλείας. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.
- Την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μέρτων, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση. Κατασκευάστηκαν με τα πλέον σύγχρονα συστήματα σεισμικής απόκρισης τεχνικών έργων.
- Την κατασκευή τεχνικού σήραγγας (ΣΣ5) με υπόγεια διάνοιξη συνολικού μήκους 432,50 μέτρων. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
- Την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της σήραγγας (ΣΣ6) μήκους εκάστου κλάδου 630 μέτρων.
- Την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του επαρχιακού δικτύου.
- Την κατασκευή υδραυλικών έργων αποστράγγισης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την κατασκευή επιχωμάτων-ορυγμάτων στο ανοιχτό έργο και εργασίες προς ικανοποίηση των υφισταμένων περιβαλλοντικών όρων του έργου.
πηγή: alfavita.gr