INDEXANTHI.GR
Κοινωνία

Στοιχεία παραβατικότητας για την περασμένη χρονιά

Έξαρση παρουσίασαν το 2017 οι κλοπές μοτοσικλετών και Ι.Χ. αυτοκινήτων σε όλη τη χώρα. Η μεγάλη στροφή συμμοριών στις κλοπές οχημάτων αποτυπώνεται από τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., μαζί με μια σειρά από άλλα εξαγόμενα.

Κλοπές οχημάτων

Σε όλη τη χώρα εκλάπησαν 34.026 οχήματα, δηλαδή 7.800 περισσότερα από όσα είχαν κλαπεί το 2.016 (26.180 κλοπές). Στο στόχαστρο συμμοριών βρέθηκαν κυρίως μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα, όπου και σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση σύμφωνα με την εικόνα που δίνουν αναλυτικά τα στοιχεία για την Αττική η οποία και αποτελεί βαρόμετρο για τις εξελίξεις στο μέτωπο της εγκληματικότητας.

Ειδικότερα από τους δρόμους του λεκανοπεδίου το 2017 εκλάπησαν συνολικά 19.714 οχήματα, περίπου 3.395 περισσότερα από αυτά που είχαν κλαπεί τον προηγούμενο χρόνο. Από τα κλαπέντα οχήματα τα 8.365 ήταν μοτοσικλέτες, τα 1.257 μοτοποδήλατα ,ενώ εκλάπησαν 8.913 Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Κλοπές-διαρρήξεις

Ανησυχία προκαλεί και η αυξητική τάση που παρατηρήθηκε στις κλοπές-διαρρήξεις, καθώς σε όλη τη χώρα ο αριθμός τους έφθασε 75.707 (παρουσίασαν αύξηση κατά 0,8%). Οι συμμορίες των διαρρηκτών, όπως δείχνουν τα στοιχεία, έχουν αρχίσει να κάνουν «αποκέντρωση » στη δράση τους και να στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην περιφέρεια, αναζητώντας εκεί εύκολους στόχους. Στην Αττική οι κλοπές-διαρρήξεις παρουσίασαν μικρή διαφοροποίηση 43.715 έναντι 43.270, ενώ αντίθετα μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάσθηκε στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες περιοχές της περιφέρειας.

Ανθρωποκτονίες

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα συγκριτικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν στις ανθρωποκτονίες. Ο αριθμός τους εμφανίζεται μειωμένος, ενώ αύξηση παρουσιάζουν οι απόπειρες ανθρωποκτονιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. το 2017 καταγράφηκαν σε όλη την επικράτεια 78 υποθέσεις ανθρωποκτονιών, από τις οποίες οι 21 έγιναν με κίνητρο τις προσωπικές διαφορές, ενώ το 2016 είχαν καταγραφεί 81 από τις οποίες οι 30 είχαν κίνητρο προσωπικές διαφορές. Επίσης διαπράχθηκαν 150 απόπειρες ανθρωποκτονίας, έναντι 132 που είχαν καταγραφεί το 2016.

Ληστείες

Στροφή στα καταστήματα, στα super markets και στα πρακτορεία του Ο.Π.Α.Π. έχουν κάνει οι συμμορίες που ειδικεύονται στις ληστείες, αναζητώντας εύκολο και σίγουρο χρήμα. Αντίθετα, όπως δείχνει ο χάρτης της εγκληματικότητας της Αττικής, αρχίζουν να παρουσιάζουν κάμψη οι εισβολές σε σπίτια.

Συνολικά σε όλη τη χώρα το 2017 διαπράχθηκαν 453 λιγότερες ληστείες σε σύγκριση με το 2016 (4.271 έναντι 4.724), ενώ μειώσεις καταγράφονται και σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα σημειώθηκαν:

  • 453 λιγότερες ληστείες στην επικράτεια (4.271 ληστείες έναντι 4.724, μείωση σε ποσοστό 9,6%)
  • 254 λιγότερες ληστείες στην Αττική (3.418 ληστείες έναντι 3.672, μείωση σε ποσοστό 6,9 %)
  • 139 λιγότερες ληστείες στη Θεσσαλονίκη (430 ληστείες έναντι 569, μείωση σε ποσοστό 24,4%)

Κλοπές οχημάτων: μια επικερδής επιχείρηση για τις οργανωμένες συμμορίες

Τα χαρακτηριστικά των «επιστημονικών μεθόδων »και της δαιδαλώδους διαδρομής στη δράση των συμμοριών με ειδικότητα στις κλοπές μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, αποτυπώνονται σε δυο μεγάλες υποθέσεις που χειρίστηκαν τον περασμένο χρόνο οι αρχές ασφαλείας.

  • Οι κλοπές πολυτελών μοτοσικλετών μεγάλου κυβισμού αποτελούσαν το αντικείμενο εξειδικευμένης δράσης μιας πολυμελούς συμμορίας, η οποία εξαρθρώθηκε μετά από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση σε περιοχές του κέντρου της Αθήνας και της δυτικής Αττικής. Μέσα σε ένα μόλις χρόνο, τα μέλη της συμμορίας είχαν κλέψει περισσότερες από 23 πολυτελείς μοτοσικλέτες και ο τζίρος των κλοπών υπολογίζεται στα 250.000 ευρώ. Τα αρχηγικά μέλη που κινούσαν τα νήματα της συμμορίας δεν δρούσαν ευκαιριακά και τυχαία, αλλά εκτελούσαν «παραγγελιές » στην κλοπή συγκεκριμένων μοντέλων. Για τον σκοπό αυτό, προκειμένου να μην κινούν υποψίες και λόγω της περιορισμένης εγχώριας αγοράς μεταχειρισμένων-«τρακαρισμένων» μοτοσικλετών, ταξίδευαν σε χώρες του εξωτερικού όπως στην Ολλανδία, τη Γαλλία και τη Σλοβενία, από όπου αγόραζαν και εισήγαγαν στην Ελλάδα τρακαρισμένες μοτοσικλέτες, τις οποίες στη συνέχεια ταξινομούσαν. Η επιλογή των μοτοσικλετών μάλιστα γινόταν με κριτήριο τη χρονολογία του μοντέλου, με την προϋπόθεση να έχει μείνει άθικτος ο «λαιμός», σημείο της μηχανής όπου υπάρχει εντυπωμένος ο αριθμός πλαισίου. Ακολούθως, αφού εισήγαγαν τις τρακαρισμένες μοτοσικλέτες, δινόταν «παραγγελία» στα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης για την ανεύρεση και κλοπή αντίστοιχων μοντέλων, ενώ μετά την παραλαβή των κλεμμένων μοτοσικλετών αφαιρούσαν από αυτές ανταλλακτικά και αντικαθιστούσαν αυτά που έλειπαν ή είχαν καταστραφεί από τις «τρακαρισμένες» μοτοσικλέτες.
  • Σε μια άλλη υπόθεση η δράση πολυμελούς συμμορίας που εξαρθρώθηκε, είχε επικεντρωθεί στις κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων παρακάμπτοντας τα συστήματα ασφαλείας τους. Για αυτό το λόγο είχαν επενδύσει στην απόκτηση ιδιαίτερα προηγμένου τεχνολογικά εξοπλισμού. Στην κατοχή μελών της σπείρας βρέθηκε ηλεκτρονικός εξοπλισμός που έδινε τη δυνατότητα να γίνεται παρέμβαση στο λογισμικό των οχημάτων και να παρακάμπτονται τα συστήματα ασφαλείας που έχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, πρόκειται για εξοπλισμό ο οποίος κατά το μεγαλύτερο μέρος του προέρχεται από το εξωτερικό και δεν κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά. Τα κλεμμένα αυτοκίνητα στη συνέχεια είτε τα αποσυναρμολογούσαν για να τα διαθέσουν σε ανταλλακτικά είτε τα διέθεταν στην αγορά, αφού προηγουμένως είχαν παραποιήσει τους αριθμούς πλαισίου.

πηγή

 

Σχετικά άρθρα

Η φάτνη του ξεριζωμού που ξεχωρίζει σε πλατεία της Καβάλας

Super User

Κείμενο-υπογραφές ενάντια στην επιμήκυνση της στρατιωτικής θητείας

Super User

Το παζάρι αλληλεγγύης στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies