INDEXANTHI.GR
Πολιτική

Δύο ερωτήσεις βουλευτών του ΣυΡιζΑ

Τις ακόλουθες δύο ερωτήσεις που κατατέθηκαν προ δύο εβδομάδων, την πρώτη εκ των οποίων συνυπογράφουν οι βουλευτές Χουσεΐν Ζεϊμπέκ και Στάθης Γιαννακίδης και την άλλη μόνο ο δεύτερος, κοινοποιεί ο ΣυΡιζΑ Ξάνθης:

 

Ερώτηση 3725/4-3-16 με θέμα «Προστασία της Ελληνικής Π.Ο.Π. φέτας στη διεθνή αγορά»

Ένα από τα βασικά εθνικά, παραδοσιακά και εξαγώγιμα προϊόντα είναι η φέτα, η οποία ως γνωστόν παράγεται αποκλειστικά από αιγοπρόβειο γάλα. Η δε φέτα ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) παράγεται από 70% πρόβειο και 30% κατσικίσιο γάλα και απαιτούνται τέσσερα κιλά γάλα για ένα κιλό τυρί. Μετά από πολύχρονους αγώνες στην ΕΕ κατοχυρώθηκε ως Ελληνικό (ΠΟΠ) προϊόν τις 25-10-2005 με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Η παγκόσμια ζήτηση για τη φέτα ανέρχεται σήμερα στους 500.000 τόνους τον χρόνο. Η Ελληνική παραγωγή πλησιάζει τους 96 χιλ. τόνους εκ των οποίων οι 44 χιλ. τόνοι εξάγονται. Το μεγαλύτερο ποσοστό της διεθνούς αγοράς καλύπτεται οπό παντός τύπου λευκά τυριά, Ευρωπαϊκών η τρίτων χωρών, που φέρουν παρανόμως την ένδειξη «φέτα» και παράγονται κυρίως από αγελαδινό γάλα.

Η φέτα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των ελληνικών τυριών, τα οποία κατά 85% παράγονται από αιγοπρόβειο γάλα. Η κτηνοτροφία της χώρας μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αιγοπροβατοτροφία από αρχαιοτάτων χρόνων. Τα παραδοσιακά μας τυριά (ΠΟΠ και ΠΓΕ) οφείλουν την υψηλή διατροφική τους αξία και ποιότητα στο αιγοπρόβειο γάλα και στην βιοποικιλότητα της ελληνικής υπαίθρου, με ότι αυτό συνεπάγεται στην επιβίωση και ανάπτυξη της ελληνικής κτηνοτροφίας, κυρίως αυτής των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, όπως είναι η Ήπειρος.

Η έλλειψη εθνικής στρατηγικής για τη φέτα, η απουσία διεπαγγελματικής του προϊόντος, οι συμφωνίες της ΕΕ με τρίτες χώρες (ΟΕΤΑ, ΤΠΡ) και η ανεξέλεγκτη χρήση λευκών τυριών, ως φέτα, στις τουριστικές μας περιοχές, έχουν αφήσει εντελώς απροστάτευτη  την αυθεντική ελληνική φέτα (ΠΟΠ) με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στην εσωτερική και διεθνή αγορά. Ο κίνδυνος για τα παραδοσιακά μας τυροκομεία και τις Ελληνικές εταιρείες παραγωγής ΠΟΠ φέτας είναι υπαρκτός και υποθηκεύει το μέλλον της Ελληνικής κτηνοτροφίας.

Τα προβλήματα εντοπίζονται στην αυθαίρετη χρήση του ονόματος «ΦΕΤΑ» από εταιρίες παραγωγής λευκών τυριών, Ευρωπαϊκών η τρίτων χωρών, καθώς και στην παράνομη χρήση ελληνικών ονομάτων, τοπωνυμιών, εικόνων και συμβόλων που αγελαδινού γάλακτος στην παραγωγή φέτας μειώνει το κόστος παραγωγής και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στους πραγματικούς παραγωγούς φέτας,

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

– Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν και ποια μέτρα σχεδιάζουν να λάβουν για την προστασία της Ελληνικής (ΠΟΠ) φέτας στην διεθνή αγορά, μέσω των

Ελληνικών φορέων εξωστρέφειας στο εξωτερικό, των ξένων πρεσβειών στην Αθήνα και των ελεγκτικών μηχανισμών στις μονάδες εστίασης τουριστικών περιοχών;

Ερώτηση 3685/3-3-16 με θέμα “Ρύθμιση δανείων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων”

Από την αρχή της κρίσης η μεγαλύτερη πληγή για τους πολίτες της χώρας μας ήταν τα δάνεια και η υπερχρέωση. Μια κατάσταση που δημιουργήθηκε από συντονισμένες προσπάθειες των τραπεζών και των προηγούμενων κυβερνήσεων να προωθήσουν ένα μοντέλο οικονομίας και κατανάλωσης που εκμεταλλευόταν τους πόθους του Ελληνικού λαού για ισότιμη συμμετοχή στο βιοτικό επίπεδο και τα αγαθά των άλλων προηγμένων δυτικών κοινωνιών.

Στην ξέφρενη κούρσα των δανειοδοτήσεων μια ομάδα εργαζομένων στοχοποιήθηκε όσο καμιά άλλη, οι δημόσιοι υπάλληλοι. Η “σιγουριά” των αποδοχών τους, έκανε τους μισθούς τους ιδανική πηγή πληρωμής υποχρεώσεων για τις τράπεζες. Υποχρεώσεις, που πολύ γρήγορα έφτασαν σε μη βιώσιμα επίπεδα. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν μέσα στην κρίση πολλοί δανειολήπτες αναγκάστηκαν να ζητούν επιπλέον δάνεια μόνο και μόνο για να πληρώνουν προηγούμενους τόκους αλλά και για την κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών.

Αυτό όμως που εξελίχθηκε στην μεγαλύτερη παγίδα για τους δημόσιους υπαλλήλους ειδικότερα ήταν τα δάνεια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Αν και επιφανειακά φαινόταν σαν μια προνομιακή πηγή χρηματοδότησης και διευκολύνσεων, στην πράξη ο δανεισμός από το ΤΠΔ είχε και έχει μια πολύ σημαντική διαφορά. Με την λήψη του δανείου παρέχεται η ανέκκλητη και απρόσβλητη δυνατότητα στο Ταμείο να παρακρατεί μέρος του μισθού του εργαζομένου (αρχικά 6/10 που περιορίστηκε μετέπειτα λόγω της κρίσης στα 3/10).

Σήμερα υπάρχει μεγάλος αριθμός δανειοληπτών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων που παραμένει εγκλωβισμένος από τη μια μεριά σε υψηλότατες μηνιαίες δόσεις με ένα υψηλό ποσοστό παρακράτησης των αποδοχών του (όταν άλλοι δανειολήπτες επιτυγχάνουν ακόμη και πλήρη απαλλαγή από καταβολές) και από την άλλη σε υψηλά επιτόκια αποπληρωμής (γύρω στο 5%) τη στιγμή που τα τρέχοντα κυμαινόμενα επιτόκια με τα οποία οι άλλες τράπεζες κάνουν ρυθμίσεις είναι περί το 1 % με 1,5%. Το πρόβλημα κάνει εντονότερο το γεγονός ότι οι υψηλές αυτές καταβολές θεωρούνται και τεκμήριο στην εφορία και έχουν ως αποτέλεσμα να καλούνται να πληρώσουν και υψηλότερο φόρο για εισοδήματα που δεν έχουν.

Ακόμα δε τα δάνεια του ΤΠΔ δεν εντάσσονται στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά παρά μόνο αν υπάρχουν και άλλες παράλληλες ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις σε άλλους φορείς, γεγονός που αποκλείει πολλούς από τους δανειολήπτες αυτούς από μια επιπλέον βαθμίδα προστασίας.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός αν προτίθεται να ενσκήψει πάνω στο πρόβλημα των δανειοληπτών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και:

– να εκδώσει οδηγίες για άμεση μείωση των μηνιαίων δόσεων σε ποσοστό ανάλογο με τη μείωση των μισθών που έχουν υποστεί οι δανειολήπτες, την τελευταία πενταετία, με απλή αίτηση των δανειοληπτών,(και χωρίς επανεξέταση της αίτησης ανά τριετία, όπως ισχύει σήμερα)

– να απελευθερώσει τους δανειολήπτες από την αναγκαστική παρακράτηση του μισθού τους και τη δέσμευση του εφάπαξ.

– να εκδώσει οδηγίες για ρύθμιση των δανείων τους με βάση τα τρέχοντα επιτόκια και τις τυχόν ευνοϊκότερες πρακτικές που ακολουθούν οι εμπορικές τράπεζες

– να προχωρήσει σε διαμόρφωση κατάλληλου πλαισίου, ιδίως ως προς τα ζητήματα του ληξιπροθέσμου και μη εξυπηρετούμενου της οφειλής, ώστε να διευκολύνεται η ένταξη των οφειλών προς το ΤΠΔ στις ρυθμίσεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

 

0 Reviews

Write a Review

Σχετικά άρθρα

Κάλεσμα της Λαϊκής Αντίστασης-Α.Α.Σ. Ξάνθης

Super User

Ανακοίνωση του ΣυΡιζΑ Ξάνθης

Super User

Εκδήλωση του Σ.Ε.Κ. στην Ξάνθη

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies