XanTheater

  • Απέραντος σκουπιδότοπος είσοδοι πολυκατοικιών, καταστήματα και δρόμοι, από εκείνους που θέλουν να... νοικοκυρέψουν την πόλη
  • Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι εκδηλώσεις με τίτλο "Σκίζομαι για την πόλη μου", στο πλαίσιο του πανελλαδικού προγράμματος "Εκλογές είναι, θα περάσουν"
  • Ένα εξαίσιο κείμενο ξανθιώτισσας προς υποψήφιους των δημοτικών εκλογών
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Tα πρώτα δέκα χρόνια της λειτουργίας του προγράμματος o σχεδιασμός προέβλεπε μεγάλο αριθμό επιμορφώσεων -υποχρεωτικών και προαιρετικών- για τους/τις εκπαιδευτικούς των μειονοτικών σχολείων (του ελληνόγλωσσου και του τουρκόγλωσσου προγράμματος από κοινού), καθώς και των δημόσιων σχολείων.

Στη συνέχεια, με την ανάπτυξη των Κέντρων Στήριξης του Προγράμματος (ΚεΣΠΕΜ), η επιμόρφωση επικεντρώθηκε στους εκπαιδευτικούς και στα στελέχη που δούλευαν για το πρόγραμμα, καθώς την επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών της Θράκης ανέλαβαν οι αρμόδιοι θεσμοί του υπουργείου Παιδείας. Τη φετινή χρονιά, το Πρόγραμμα για την Ένταξη και την Εκπαίδευση των Μουσουλμανοπαίδων (Π.Ε.Μ.) σχεδίασε μια σειρά επιμορφωτικών δράσεων που απευθύνονται στον γενικό πληθυσμό των εκπαιδευτικών, απαντώντας σε αίτημα των εκπαιδευτικών, των σχολικών συμβούλων, των στελεχών της εκπαίδευσης και του υπουργείου Παιδείας.

Ο πρώτος επιμορφωτικός κύκλος (Οκτώβριος και Νοέμβριος 2017) αφορούσε στη δευτεροβάθμια και οργανώθηκε από το υπουργείο Παιδείας αξιοποιώντας ως επιμορφωτές τους συγγραφείς/συνεργάτες των διδακτικών υλικών του προγράμματος που αναπτύχθηκαν σε προηγούμενη φάση του Π.Ε.Μ., εγκρίθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τυπώθηκαν από τον «Διόφαντο» και διανεμήθηκαν στα γυμνάσια της Θράκης για το σχολικό έτος 2016-17. Στόχος των επιμορφωτικών σεμιναρίων ήταν η εξοικείωση με το υλικό των εκπαιδευτικών που διδάσκουν τα μαθήματα γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες σε γυμνάσια της Θράκης με μουσουλμάνους μαθητές.

Ειδικότεροι σκοποί της επιμόρφωσης ήταν η παρουσίαση των διδακτικών υλικών και των παιδαγωγικών αρχών στις οποίες βασίζονται και η παρουσίαση τρόπων αξιοποίησής τους ως συμπληρωματικών προς τα χρησιμοποιούμενα βιβλία, με συγκεκριμένα παραδείγματα από την πλούσια εμπειρία των συνεργατών του προγράμματος κατά την περίοδο πιλοτικής εφαρμογής τους. Η επιμόρφωση οργανώθηκε από τους σχολικούς συμβούλους φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών των Περιφερειακών Ενοτήτων Ξάνθης και Ροδόπης. Η επιμόρφωση φιλοξενήθηκε σε γυμνάσια της Ξάνθης και της Κομοτηνής και την παρακολούθησαν 180 εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί ήταν στην πλειονότητά τους νέοι, έδειξαν ενδιαφέρον για τα προτεινόμενα υλικά αλλά και διάθεση να τα αξιοποιήσουν. Όλοι ωστόσο, επιμορφωτές και επιμορφούμενοι, συμφώνησαν ότι απαιτείται συμπληρωματική επιμόρφωση ώστε να μπορέσουν πραγματικά να εντάξουν τα διδακτικά υλικά στην καθημερινή τους πρακτική.

Για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας σχεδιάζεται ένας επιμορφωτικός κύκλος εστιασμένος στα γλωσσικά μαθήματα. Περιλαμβάνει τρεις θεματικούς άξονες με θεωρητικό και βιωματικό περιεχόμενο, απευθύνεται σε δασκάλους και νηπιαγωγούς και θα πραγματοποιηθεί εκ περιτροπής και στις δύο περιφερειακές ενότητες, με τη συνεργασία των σχολικών συμβούλων και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και Ξάνθης.

Ο πρώτος θεματικός άξονας αφορά στις «Νέες τάσεις στη διδασκαλία της γλώσσας: Στρατηγικές εκμάθησης της δεύτερης/ξένης γλώσσας», ξεκινά στην Κομοτηνή στις 24 Ιανουαρίου για τους εκπαιδευτικούς των μειονοτικών σχολείων και στις 28 Φεβρουαρίου για τους εκπαιδευτικούς των δημοσίων σχολείων. Θα επαναληφθεί στην Ξάνθη στις 14 και 15 Φεβρουαρίου για όλους τους εκπαιδευτικούς. Την επιστημονική ευθύνη αυτών των πρώτων επιμορφωτικών συναντήσεων έχει η συνεργάτρια του Π.Ε.Μ. καθηγήτρια στο Δ.Π.Θ. Ζωή Γαβριηλίδου. Θα ακολουθήσει η θεματική «Πρώτη ανάγνωση και γραφή: ανιχνεύοντας την εμβέλεια διδακτικών πρακτικών για την προώθηση του γραμματισμού όλων των παιδιών», στις 2 Μαρτίου στην Ξάνθη και στις 10 Μαρτίου στην Κομοτηνή, με επιστημονική ευθύνη της επίκουρης καθηγήτριας στο Ε.Κ.Π.Α., συνεργάτριας του Π.Ε.Μ. Χαράς Δαφέρμου. Η τρίτη επιμόρφωση αφορά «Το παιδικό βιβλίο στο δημοτικό σχολείο: κριτήρια επιλογής, παιδαγωγική αξιοποίηση, δραστηριότητες για τους μαθητές», θα διεξαχθεί με ευθύνη των συνεργάτιδων του Π.Ε.Μ. καθηγητριών στο Α.Π.Θ. Βενετίας Αποστολίδου και Ελένης Χοντολίδου, στις 22 Μαρτίου στην Ξάνθη και στις 23 Μαρτίου στην Κομοτηνή.

Τέλος, όπως πάντα, εξακολουθεί η συνεχής επιμορφωτική διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει τα μαθήματα του Π.Ε.Μ. στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια και θα ξεκινήσουν άμεσα για όσους θα εργαστούν στις τέσσερις κινητές μονάδες.

Βασική επιδίωξη όλων των παραπάνω επιμορφωτικών συναντήσεων είναι να παράσχουν στους εκπαιδευτικούς που θα τις παρακολουθήσουν, θεωρητικά και μεθοδολογικά εργαλεία, αλλά και παραδείγματα διδακτικών πρακτικών για την υποστήριξη της μαθησιακής εξέλιξης όλων των παιδιών.

 

Καλαϊδόπουλος