XanTheater

  • Οι δημότες Ξάνθης έχουν πλέον έξι χώρους για να ξεδίνουν από αυτά που δεν έχουν...
  • Η κακοκαιρία προκλητικά κατά του πολιτισμού...
  • Τελικά δεν συνελήφθη - Παϊδάκια και όχι παιδάκια έτρωγε λόγω τσικνοπέμπτης ο δημοσιογράφος που έσπευσε να το κοινοποιήσει με ανάρτηση. Απλά δεν ήξερε πού μπορεί να βρίσκονται τα διαλυτικά στο πληκτρολόγιο...
  • "Μπαλταφάν" - "Δεν βρίσκεται / λέξη καμία / να 'χει στον ήχο της / τόση αρμονία"
  • Αυτό το κατάπιαν αμάσητο στον Κυνηγετικό Σύλλογο Ξάνθης. Ήρθε όμως και νέο...
  • Οκταήμερη διακοπή ακινησίας επιβλήθηκε στο τουριστικό τρενάκι του δήμου Ξάνθης
  • Για την ιστοσελίδα του δήμου Τοπείρου ο χρόνος σταμάτησε στο 2017...
  • Η βασίλισσα του καρναβαλιού κεντρικό θέμα συζήτησης σε κομμωτήρια και καφενεία
  • Habemus παιδικές χαρές! Η Ξάνθη απολαμβάνει πλέον μέρος των αυτονόητων!

Myblogs.gr

Μία παράπλευρη αλλά πολύ ενδιαφέρουσα είδηση προέκυψε από συνέντευξη της καθηγήτριας Κοινωνικής Ψυχολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών και υπεύθυνης των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης των Μουσουλμανοπαίδων στη Θράκη Θάλειας Δραγώνα.

Ανάμεσα στα άλλα, η κα Δραγώνα είπε ότι εκτός από τα εκατοντάδες παιδιά που συμμετείχαν στα προγράμματα όλα αυτά τα χρόνια που υλοποιούνται, έχουν ωφεληθεί και μητέρες που τα παρακολούθησαν και μάλιστα με σχεδόν θεαματικά αποτελέσματα. Όπως είπε η κα Δραγώνα, το πρόγραμμα ενέταξε αρχικά στους κόλπους του μητέρες οι οποίες ήθελαν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα μαθήματα, όμως εν τέλει αποδείχθηκε ότι ωφελήθηκαν τα μέγιστα και οι ίδιες.

«Πριν από μερικά χρόνια είχαμε ένα αίτημα εκ μέρους των μητέρων να κάνουν ελληνικά. Αυτό ήταν κάτι άγνωστο όταν αρχίσαμε, τώρα είναι ανθηρότατο. Έχουμε μητέρες -κυρίως νέες γυναίκες- πολλές στα Αρριανά, στο Μικρό Πιστό, στην Κομοτηνή, στο Λινό, στα Κιμμέρια, που ενδιαφέρονται να μάθουν ελληνικά. Μητέρες που τα παιδιά τους πηγαίνουν και σε δημόσια σχολεία αλλά και στα μειονοτικά. Οι πρώτες γυναίκες που ήρθαν με αυτό το αίτημα, ήταν για να βοηθήσουν στα μαθήματα τα παιδιά τους που πάνε στο σχολείο. Νομίζω ότι έγινε φανερό ότι δεν ήταν μόνο αυτό, ήταν τελικά και μια πράξη αυτονόμησης για τον εαυτό τους. Στα χρόνια που τις ζήσαμε από κοντά αυτές τις μητέρες, το είδαμε αυτό να εξελίσσεται. Οι μητέρες με σχετική δυσκολία ερχόντουσαν στην αρχή -μέχρι να φύγουν από το σπίτι τους- αλλά φτάσαμε πρόπερσι να τις πάμε εκδρομή και στην Αθήνα. Να φύγουν από το σπίτι τους για τρείς ημέρες, ενώ παλαιότερα τις είχαμε πάει μονοήμερες εκδρομές, στην Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα… Άρα οι γυναίκες αυτές διεκδικούν για τον εαυτό τους. Μια μητέρα έδωσε εξετάσεις για να πάρει την άδεια οδήγησης γιατί δεν μπορούσε να διαβάσει τα σήματα, η άλλη πήγε στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, άλλη έδωσε εξετάσεις για το πιστοποιητικό ελληνομάθειας και πολλά άλλα παραδείγματα. Οι γυναίκες αυτές κάνουν κάτι για τον εαυτό τους, το θεωρώ αυτό πολύ σημαντικό» λέει χαρακτηριστικά η κα Δραγώνα.

Όσο αφορά το πρόγραμμα, στην πορεία του χρόνου έχει υποστεί διάφορες μεταβολές όπως εξηγεί η κα Δραγώνα, αλλά η σημαντικότητά του είναι δεδομένη γι’ αυτό και συνεχίζει να «τρέχει». Το υφιστάμενο θα συνεχιστεί μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2018, ενώ η χρηματοδότησή του ανέρχεται στα τρία εκατομμύρια ευρώ για τρία χρόνια. Όμως, σύμφωνα με τα ισχύοντα δεδομένα, τώρα δεν υπάρχουν οι δομές -τα λεγόμενα ΚεΣΠΕΜ- και το πρόγραμμα υλοποιείται στα σχολικά κτίρια.  Αλλά και αυτό ακόμα δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, λέει η υπεύθυνη: «Όταν ήμασταν στα ΚεΣΠΕΜ ήμασταν στατικοί, τώρα που δεν τα έχουμε είμαστε πιο κινητικοί. Δηλαδή τώρα πηγαίνουμε σε περιοχές που δεν πηγαίναμε παλιά και δεν έρχονταν και τα παιδιά. Τώρα στα Αρριανά έχουμε ανθηρή μαθητική προσέλευση. Από τα Αρριανά και τον Άρατο επίσης τα παιδιά δεν πήγαιναν εύκολα στις Σάπες ή στην Κομοτηνή, ενώ τώρα πηγαίνουμε εμείς στο σχολείο τους και αυτό είναι πολύ πιο εύκολο για τα παιδιά που μένουν εκεί. Επίσης στον Κένταυρο, στην Ξάνθη, είχαμε πάντα όπως και τώρα ανθηρή προσέλευση. Κάνουμε επίσης μαθήματα στη δευτεροβάθμια στον Κένταυρο, ενώ τα παιδιά δεν μετακινούνται. Λειτουργούμε ακόμα σε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό σχολείων και πολλά τα χρησιμοποιούμε σαν σχολικά κέντρα και έρχονται σε αυτά και από άλλα σχολεία. Έχουμε πάνω από δώδεκα σχολεία όπου διακινούνται μαθητές, που άλλες φορές είναι κέντρα και άλλοτε μόνα τους».

Στη δεδομένη χρονική στιγμή και με βάση τα στοιχεία που διέθεσε η κα Δραγώνα, το πρόγραμμα παρακολουθούν 1.870 παιδιά (1.335 της πρωτοβάθμιας και 535 της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) και 173 ενήλικες. Σε αυτό δουλεύουν 59 εκπαιδευτικοί (32 στην πρωτοβάθμια και 26 στη δευτεροβάθμια) και τα σχολεία που συμμετέχουν κατανέμονται ως εξής: έντεκα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (που τροφοδοτούνται με παιδιά από άλλα έξι δημοτικά σχολεία) και 42 που επισκέπτονται οι κινητές μονάδες. Σύνολο: 53. Επίσης οκτώ σχολεία στη δευτεροβάθμια που δουλεύουν ως σχολικά κέντρα και τροφοδοτούνται από άλλα δώδεκα σχολεία.

πηγή