XanTheater

  • Έσπασε το ξανθιώτικο μονοπώλιο - Συνελήφθη 64χρονος στην Ελασσόνα που αυνανιζόταν δημόσια
  • Κόμβος αδέσποτων και όχι Σάρδεων - Παντού... σκυλάδικα στην πόλη
  • ...και την τρίτη μέρα παντελούς αδράνειας "κατά τας γραφάς", ξεκίνησαν μετρήσεις για τα δηλητήρια της πυρκαγιάς στον Χ.Υ.Τ.Α.!
  • Όλοι οι δρόμοι των διακινητών προσφύγων περνάνε πλέον από την Ξάνθη...
  • "Πουσταριά", φασισταριά και άλλες θλιβερές ιστορίες...
  • Ε, από τις 14 Δεκεμβρίου του 2015 μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου του 2055, δεν το λες και... "κρατικό" το αεροδρόμιο της Καβάλας, όπως γράφουν κάποιοι στις ανακοινώσεις τους
  • Γιατί ο Σύλλογος Γυναικών Ξάνθης δεν έχει γράψει ποτέ (ούτε μία φορά!) το όνομά του χωρίς να ακολουθείται από τον προσδιορισμό "μέλος της Ο.Γ.Ε.";
  • Επίκαιρο
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Τη βραβευμένη ταινία «Περιμένοντας τα σύννεφα» της σκηνοθέτιδας Γιεσίμ Ουστάογλου παρουσιάζει το απόγευμα (19.00) του Σαββάτου 17 Μαρτίου το Κοινωνικό Κέντρο «Σταύρος Χαλιορής».

Το σενάριο της ταινίας βασίζεται στο μυθιστόρημα «Ταμάμα - Η αγνοούμενη του Πόντου» του Γιώργου Ανδρεάδη, για το οποίο και θα γίνει εκτενέστερη αναφορά πριν την προβολή. Προλογίζουν και συντονίζουν την εκδήλωση ο ιστορικός τέχνης Βασίλειος Μακέδος και ο πολιτισμικός ερευνητής Αντώνης Βαρβατσούλιας.

Το 1975 η εξηντάχρονη Αϊσέ ζει σε ένα τουρκικό χωριό στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, δυτικά της Τραπεζούντας. Μετά το θάνατο της μεγάλης αδερφής της, απομονώνεται όλο και περισσότερο. Συνδέεται φιλικά με τον 8χρονο Μεχμέτ, ο οποίος προσπαθεί να την παρηγορήσει. Ο ερχομός του Θανάση στο χωριό αλλάζει τη ζωή της. Αποσύρεται σε μια ξύλινη καλύβα στα βουνά, στα σύννεφα, και αρνείται να επιστρέψει στο χωριό. Η συμπεριφορά της μένει ανεξήγητη για τους χωριανούς και τον Μεχμέτ, αφού κανείς δε γνωρίζει το μυστικό της Αϊσέ που κρύβει για πέντε δεκαετίες τώρα: Πριν από την υιοθέτησή της από τουρκική οικογένεια ήταν κόρη Ελλήνων ορθόδοξων Ποντίων και λεγόταν Ελένη.

Αν το ζήτημα του ξεριζωμού των Ποντίων από τους Τούρκους είναι ένα μεγάλο και πολύπλευρο συμφωνικό έργο, η ταινία «Περιμένοντας τα σύννεφα» είναι απλώς το πρελούντιο αυτού του έργου. Γιατί απλώς σε βάζει στο θέμα. Και σε βάζει μάλιστα πολύ μαλακά, για να μην πω άχρωμα. Σε βάζει με το συναίσθημα, και αυτό ελεγχόμενο, και όχι με τη λογική. Η οποία λογική σε οδηγεί σε σωστές αναλύσεις και σε σωστά συμπεράσματα. Το «Περιμένοντας τα σύννεφα» οπωσδήποτε σου προκαλεί μια μελαγχολία. Βοηθάει σε αυτό η θαυμάσια φωτογραφία του Jecek Petrycki, τα καταπληκτικά τοπία, τα πρόσωπα και τα κοστούμια. Αλλά και η ίδια η ιστορία της Αϊσέ, που για περισσότερα από πενήντα χρόνια, από φόβο έκρυβε την ελληνική της καταγωγή.

H Γιεσίμ Ουστάογλου (Yeşim Ustaoğlu, 18 Νοεμβρίου 1960) είναι Τουρκάλα σκηνοθέτρια κινηματογράφου. Γεννήθηκε στο Σαρικαμίς της ανατολικής Τουρκίας και μεγάλωσε στην Τραπεζούντα, στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Γιλντίζ στην Κωνσταντινούπολη, εργάστηκε ως αρχιτέκτονας, κατόπιν ως δημοσιογράφος και σε διάφορα τηλεοπτικά εργαστήρια. Μετά από διάφορες βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες, η Ουστάογλου γύρισε το 1994 την πρώτη της μεγάλου μήκους κινηματογραφική ταινία («The trace»), η οποία παρουσιάστηκε σε πολυάριθμα διεθνή φεστιβάλ ταινιών, μεταξύ άλλων στη Μόσχα και στο Γκέτεμποργκ. Διεθνή αναγνώριση απέκτησε με την ταινία «Journey to the sun» (1999), η οποία μεταξύ άλλων πήρε και το βραβείο «Γαλάζιος Άγγελος» για την καλύτερη ευρωπαϊκή ταινία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου (Μπερλινάλε). Το 2004 ακολούθησε η ταινία «Waiting for the clouds», η οποία επίσης πήρε διάφορα βραβεία.