XanTheater

  • Όχι μόνο κλείνουν λες κι είναι... "εδώδιμα-αποικιακά", αδιαφορώντας για το "λειτούργημα", τις "επάλξεις" και τα άλλα στομφώδη, αλλά μερικοί ούτε καν το αναγγέλλουν!
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Συνεχίζεται η... επένδυση στον πολιτισμό στην Ξάνθη: 31.500 ευρώ για Ξαρχάκο-Πρωτοψάλτη, 15.000 για Περίδη-Καλημέρη. Και έπεται συνέχεια...
  • Μπορούν να εξηγήσουν στον κόσμο όλοι οι φορείς (του "κόμματος της εργατιάς" μη εξαιρουμένου) και όλα τα Μ.Μ.Ε. της Ξάνθης, γιατί αυθαίρετα αναφέρουν πάντα και μόνο ως "εργατικό" το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ξάνθης; Ακόμη και η επιγραφή στην είσοδό του, το φωνάζει!
  • Τόσα χρόνια δεν το έμαθε κι ας επιμένει να το γράφει πολύ συχνά: Λοβέρδος λέγεται. Λοβέρδος. Χωρίς "μ". Ο Λομβάρδος που κάπου άκουσε στα τσαλαβουτήματά του, ήταν άλλος
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Ομιλία-παρουσίαση με το παραπάνω θέμα του ψυχολόγου - γνωσιακού ψυχοθεραπευτού στο N.H.S. (βρετανικό Ε.Σ.Υ.) - Barnet IAPT βορείου Λονδίνου Γεωργίου Βαρβατσούλια, διοργανώνει το βράδυ (21.00) της Δευτέρας 13 Αυγούστου στην αυλή με τα χαμάμ του Λαογραφικού και Ιστορικού Μουσείου Ξάνθης η Φ.Ε.Ξ.

Η παρουσίαση θέτει ως σκοπό της την υπογράμμιση της αριστοτελικής λογικής σύμφωνα με την ερμηνεία της στα συγγράμματα του Βιζυηνού, αλλά και πώς η θεώρησή της δύναται μέσω ενός δημιουργικού διαλόγου να παραλληλιστεί με τη γνωσιακή-συμπεριφορική προσέγγιση της σύγχρονης ψυχολογίας.

Στους περισσοτέρους από εμάς, το όνομα Γεώργιος Βιζυηνός φέρνει στο νου το γνωστό λογοτέχνημα «Το αμάρτημα της μητρός μου» ή το γεγονός πως σε ηλικία 47 ετών πέθανε στο "Δρομοκαΐτειο" ψυχιατρείο ως "τρελός". Ο Γεώργιος Βιζυηνός ήταν μία προσωπικότητα ιδιαίτερη. Αντισυμβατικός ως λογοτέχνης και ποιητής, αναφερόταν στα πράγματα με το όνομά τους, δεν ενδιαφερόταν να ωραιοποιεί πρόσωπα και καταστάσεις, δεν προσωποληπτούσε. Δημιουργικός και πρωτοποριακός -έκανε διδακτορικό στη Λειψία της Γερμανίας στην αναπτυξιακή ψυχολογία, έχοντας ως καθηγητή τον Wilhelm Wundt ο οποίος ίδρυσε το πρώτο εργαστήριο πειραματικής ψυχολογίας στον κόσμο- δεν παρέμεινε όμως νομοτελειακά στις σπουδές που ολοκλήρωσε ούτε και δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για να κατοχυρωθεί ως ακαδημαϊκός διδάσκαλος. Λειτούργησε τα χαρίσματά του ερμηνεύοντας την αριστοτελική φιλοσοφία και λογική μέσα σε μία σύγχρονη θέαση της ψυχολογίας και πώς η θέαση αυτή μπορεί να ωφελήσει πρακτικά τον άνθρωπο.

Η αριστοτελική λογική για τον γεώργιο Βιζυηνό ήταν η γνώση που παρέχει τα εχέγγυα όχι μόνο για την οξυδέρκεια του πνεύματος, αλλά κατά πόσο η εφαρμογή της στην καθημερινότητα μπορεί να προάγει και να ισορροπεί τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, την ανάπτυξη της κοινωνικότητας, τη λειτουργία της αμοιβαιότητας, την εμβάθυνση και ειλικρινή σχέση απέναντι στα πράγματα. η θεώρηση της αριστοτελικής λογικής που μας παρέχει αναφέρεται παράλληλα στη σχέση του ανθρώπου με γεγονότα της πραγματικότητας που έμμεσα ή άμεσα τον επηρεάζουν, την υιοθέτηση σκέψεων και συναισθημάτων που αντίκεινται στα γεγονότα της πραγματικότητας καθεαυτά, τη δρομολόγηση πράξεων που δεν οικοδομούν αλλά παρεξηγούν την πραγματικότητα ή/και πώς μπορεί ο άνθρωπος να ωφεληθεί από αυτή.