INDEXANTHI.GR
Κοινωνία

Τετραήμερο «έμφραγμα» στην καρδιά της Ξάνθης

Για μία ακόμη φορά η ενοποιημένη κεντρική πλατεία της πόλης θα δημιουργήσει όχληση, αφού οι εργασίες πεζοδρόμησης που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν στο ανατολικό τμήμα της θα προκαλέσουν ένα τετραήμερο «έμφραγμα» στον εμπορικό ιστό του κέντρου της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, από την Τρίτη 26 Μαΐου και για περίπου τέσσερις ημέρες η οδός 28ης Οκτωβρίου από το ύψος της διασταύρωσής της με την οδό Τσιμισκή μέχρι και την κεντρική πλατεία θα παραμείνει κλειστή. Το αν τα έργα αυτά θα βλάψουν ή θα ωφελήσουν τα καταστήματα του εμπορικού κέντρου, αποτελεί αντικείμενο αμφισβήτησης αφού για αρκετά από αυτά, όπως σημειώνει και ο γνωστός χρυσοχόος και πρώην αντιδήμαρχος Ξάνθης Νίκος Παπαδόπουλος: «Η διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων μπορεί να αποβεί και επωφελής για συγκεκριμένα είδη καταστημάτων». Όσο για το αν αποτελούν πηγή όχλησης ο σχεδιασμός της πλατείας και οι καθυστερημένες εργασίες σε αυτή, επέλεξε να θέσει το ζήτημα ευρύτερα τονίζοντας ότι: «Το έργο αυτό είχε σχεδιαστεί επί του αείμνηστου Φίλιππου Αμοιρίδη, το 1995. Λογικό είναι να χρειάζεται πλέον να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις που να διευκολύνουν τον κόσμο, την κυκλοφορία και να αυξάνουν την λειτουργικότητά του».

Κ. Μανά: «Τα έργα δεν είναι συνέπεια κακού συντονισμού»

Για την προϊσταμένη της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Ξάνθης Κατερίνα Μανά, ισχύει ότι: «Οι εργασίες αυτές δεν θα μπορούσαν να είχαν γίνει όταν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της ενοποίησης της κεντρικής πλατείας, γιατί δεν υπήρχαν ποσότητες και τιμές γι’ αυτές. Θα προσπαθήσουμε πάντως να τελειώσουν μέσα στο προδιαγεγραμμένο τους χρονοδιάγραμμα για να μην υπάρξει μεγαλύτερη όχληση». Όσο για το αν αυτή η κίνηση αποτελεί κι ένα είδος πρόβας… «νυφικού» για μελλοντική πεζοδρόμηση του τμήματος αυτού της 28ης Οκτωβρίου, σύμφωνα και με σχετική πρόταση της μελετητικής ομάδας που έχει αναλάβει την εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης για τον δήμο Ξάνθης, η ίδια ήταν κατηγορηματική: «Αυτό αποκλείεται, διότι ήδη η αρμόδια επιτροπή του δήμου αποφάσισε να μην πεζοδρομηθεί τελικά αυτό το τμήμα της οδού, αλλά να μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας».

Αναφορικά με το αν αποτελούν οι εργασίες πεζοδρόμησης και το κλείσιμο της 28ηςΟκτωβρίου στα συγκεκριμένα σημεία ένα είδος πρόβας «νυφικού», σε συνδυασμό και με την πρόταση της μελετητικής ομάδας που έχει αναλάβει την κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου Ξάνθης να πεζοδρομηθεί το τμήμα αυτό της κεντρικής οδού της πόλης, η κα Μανά ήταν κατηγορηματική τονίζοντας ότι: «Δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα, δεδομένου ότι μπορεί οι μελετητές να έκαναν αυτή την πρόταση, όμως η επιτροπή ποιότητας ζωής του δήμου Ξάνθης την απέρριψε, επιλέγοντας τελικά σε αυτό το τμήμα να κατασκευαστεί οδός ήπιας κυκλοφορίας των οχημάτων».

Ν. Παπαδόπουλος: «Χρειάζεται παρεμβάσεις το έργο της ενοποίησης»

Από την δική του πλευρά, μιλώντας τόσο σαν καταστηματάρχης αφού διατηρεί χρυσοχοείο στο συγκεκριμένο τμήμα της οδού, όσο και σαν πρώην αυτοδιοικητικός αφού διετέλεσε για ικανό διάστημα πρόεδρος του οργανισμού άθλησης του δήμου Ξάνθης, ερωτηθείς για τις συνέπειες που θα έχουν για τα καταστήματα και την κίνησή τους οι εργασίες αυτές, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι: «Η δική μου άποψη, που μπορεί να διαφέρει από αυτήν που έχουν άλλοι συνάδελφοι, είναι ότι για τα καταστήματα είναι καλύτερα να μην υπάρχει διέλευση οχημάτων στο κέντρο της πόλης. Είναι μία άποψη που την υποστηρίζω καιρό τώρα και η οποία πάντως είναι πιθανό να βρίσκει αντίθετους συναδέλφους που έχουν διαφορετικού είδους καταστήματα, όπως π.χ. καφέ, ζαχαροπλαστεία κλπ., που κάποιος μπορεί να σταματήσει με το όχημά του για ένα λεπτό και να ψωνίσει. Για άλλα είδη καταστημάτων, όπως είναι και το δικό μου, νομίζω ότι αυτό το μέτρο τα ευνοεί -κατά τη γνώμη μου πάντα».

Όσον αφορά στις εργασίες που ακόμη γίνονται στην πολυσυζητημένη ενοποιημένη κεντρική πλατεία, ο ίδιος ανέφερε: «Το μεγάλο αυτό έργο που έγινε στην κεντρική πλατεία και που ξεκίνησε με τα σχέδια που έκανε το 1995 ο αείμνηστος δήμαρχός μας Φίλιππος Αμοιρίδης, χρειάζεται κατά τη γνώμη μου κάποιες βελτιώσεις πλέον που τις έχουν προτείνει ήδη άνθρωποι της αγοράς, θα εξυπηρετήσουν καλύτερα την κυκλοφορία στην πόλη και τις έχω συζητήσει προσωπικά και με τον νέο δήμαρχο κ. Δημαρχόπουλο. Τις απόψεις που του έθεσα τις συζητάει πολύς κόσμος, με πιο απλό παράδειγμα -που και κατασκευαστικά μπορεί πολύ εύκολα να γίνει- τη διάνοιξη του δρόμου μπροστά από την Πανελλήνια Τράπεζα, που να καταλήγει στα ΕλΤα και στην οδό Βενιζέλου. Ήδη άλλωστε πολλά μηχανάκια κάνουν αυτή την διέλευση για να μην κάνουν κύκλους κι αν διανοιχθεί θα βοηθήσει πάρα πολύ. Χωρίς να θέλω να μιλήσω πιο εξειδικευμένα αφού δεν είμαι και ειδικός για το θέμα, πιστεύω ότι μερικές τέτοιες ή και άλλες ακόμη παρεμβάσεις χρειάζονται πια να γίνουν σε αυτό το έργο, βελτιώνοντάς το».

πηγή: Θράκη

 

Σχετικά άρθρα

Αιμοδοσία για τους πυρόπληκτους

Super User

Συγκέντρωση ειδών για την Ειδομένη από τον Ερυθρό Σταυρό Ξάνθης

Super User

Ε.Ε.Δ.Υ.Ε. και Ο.Γ.Ε. συγκεντρώνουν χρήματα και φάρμακα για τη Γάζα στις Γιορτές Παλιάς Ξάνθης

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies