INDEXANTHI.GR
Κόσμος

Χέρι-χέρι καπιταλισμός και εξαπάτηση

Οι ξύπνιοι οδηγούν Ρενό. Αυτό τουλάχιστον πλασάρει η μεγάλη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και πάνω από τριάντα χρόνια. Τώρα οι ξύπνιοι κινδυνεύουν να πιαστούν κότσοι. Ο λόγος είναι ότι η Ρενό, ακολουθώντας τα χνάρια της VW (με το λογισμικό που παραποιεί τις εκπομπές ρύπων, που αποκαλύφθηκε το 2015 από αμερικάνικο εργαστήριο δοκιμών) έχει μπει στο στόχαστρο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της Απάτης, που ερευνά αν η εταιρία εξαπάτησε τις αρμόδιες περιβαλλοντικές υπηρεσίες με στόχο να εμφανίσει μειωμένους ρύπους σε ορισμένα ντιζελοκίνητα μοντέλα της.

Την είδηση αποκάλυψε η γαλλική “Liberation” (εδώ), υποστηρίζοντας ότι έχει στα χέρια της το 39σέλιδο πόρισμα, που αναφέρει ότι κατόπιν δοκιμών εντοπίστηκε ότι δύο μοντέλα της Ρενό (Clio και Capture) παρουσιάζουν υπερβάσεις στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), κατά 305% για το πρώτο και 377% για το δεύτερο, όταν οι κινητήρες λειτουργούν σε κανονικές συνθήκες! Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι οι υπερβάσεις αυτές γεννούν υπόνοιες για την εγκατάσταση λογισμικού που τροποποιεί τη λειτουργία του κινητήρα στις ειδικές συνθήκες των δοκιμών έτσι ώστε να εμφανίζονται μειωμένες εκπομπές NOx. Αν αποδειχθεί ότι ισχύει αυτό, τότε η Ρενό θα πρέπει να αποσύρει γύρω στα 900.000 αυτοκίνητα αξίας γύρω στα 16.8 δισ. ευρώ, για να τα επισκευάσει.

Εμάς τουλάχιστον το σκάνδαλο αυτό δεν μας εξέπληξε. Το είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή που είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο με τη VW (εδώ και εδώ). Γράφαμε ότι τα καμπανάκια δεν χτυπούσαν μόνο για την VW αλλά και για την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αφού πριν από το σκάνδαλο της VW η βρετανική εφημερίδα “Guardian” είχε αποκαλύψει ότι «εννέα στα δέκα νέα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα σπάνε τα νέα ευρωπαϊκά όρια ρύπων όταν ελεγχθούν στους δρόμους και όχι στα εργαστήρια» (εδώ).

Γι’ αυτό και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, θέλοντας να προστατεύσουν τις εθνικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, εξασφάλισαν ότι οι νέες ευρωπαϊκές δοκιμές σχεδιάστηκαν σε πιο «ρεαλιστικές» συνθήκες, επιτρέποντας από το 2017 τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν τα διπλάσια επίπεδα NOx για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, και 50% πάνω από τα σημερινά για πάντα. Η εξαπάτηση των καταναλωτών αποτελεί εγγενές γνώρισμα του καπιταλισμού ακόμα και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.

πηγή: Κόντρα

 

0 Reviews

Write a Review

Σχετικά άρθρα

Μαζική κατάληψη από άστεγους εργάτες στη Βραζιλία

Super User

Δραματικά τα στοιχεία του Ο.Η.Ε. για τον εκτοπισμό ανθρώπων

Super User

25 χρόνια από την απόπειρα κατά του Wolfgang Schäuble

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies