INDEXANTHI.GR
Κοινωνία

Ι.Ε.Λ.Κ.Α.: Καθημερινή πλέον η επίσκεψη στο super market

Η πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών με δείγμα 2.400 ατόμων από όλη τη χώρα, αναδεικνύει τις σημαντικές και βαθιές αλλαγές από τις οποίες διέρχεται ο Έλληνας καταναλωτής, καταγράφοντας τις αντιλήψεις του σε σημαντικά θέματα γύρω από τις αγορές και τον λόγο επίσκεψης στα super markets.

Τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έχει αλλάξει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή. Συχνά γίνεται αναφορά στην ένταση των προσφορών, τη χρήση λίστας, τη σύγκριση τιμών και λοιπές συνήθειες που έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό ο καταναλωτής, χωρίς όμως να συνδυάζονται αυτά τα ευρήματα με το πώς επηρεάζουν βασικές παραμέτρους της αγοραστικής συμπεριφοράς, όπως η συμπεριφορά επισκέψεων. Για παράδειγμα, η αύξηση και ένταση των προσφορών, εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση που προσφέρει στον καταναλωτή συγχρόνως τον ωθεί να γίνει πιο κινητικός, να επισκεφθεί πιο συχνά και περισσότερα καταστήματα για να βρει προσφορές και ανταγωνιστικές τιμές, όπως συζητείται παρακάτω. Επιπλέον οι αγορές γίνονται πιο έξυπνες και στοχευμένες, περισσότερες σε αριθμό και με μικρότερο αριθμό προϊόντων ανά επίσκεψη.

Όσον αφορά στις συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του Ι.Ε.Λ.Κ.Α. η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων, περιλαμβάνει πλέον από τρεις έως πέντε επισκέψεις στο super market (4,0 Μ.Ο.), τέσσερις έως επτά φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο (4,4 Μ.Ο.), μία φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά (1,5 Μ.Ο.) και ίσως δύο φορές ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης (π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο ή μίνι μάρκετ/περίπτερο). Σημειώνεται ότι αυτή είναι η μέση τυπική συμπεριφορά, καθώς υπάρχουν και αρκετά πιο κινητικοί καταναλωτές.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το super market είναι το σημείο πώλησης το οποίο επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως το 99% των καταναλωτών, ενώ υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, σχεδόν 25% (ένας στους τέσσερις), που μπορεί να επισκεφθεί κατάστημα super market και δύο φορές μέσα στην ίδια ημέρα . Το 45% των καταναλωτών δηλώνει άλλωστε ότι εν γνώσει του επισκέπτεται περισσότερα καταστήματα για σύγκριση τιμών και αγορές. Παράλληλα ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών 60% είναι πιστό σε κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα και το χρησιμοποιεί προκειμένου να κάνει πιο εύκολα και άνετα τις αγορές του.

Όπως προαναφέρθηκε αυτή η αυξημένη επισκεψιμότητα σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό και με τη έντονη αύξηση των προσφορών και παρεχόμενων εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες super markets. Πλέον οι καταναλωτές «κυνηγούν» πολύ περισσότερο τις προσφορές και έχουν σαφή εικόνα για το πόσα χρήματα εξοικονομούν πραγματοποιώντας «έξυπνες αγορές». Σημειώνεται ότι οι καταναλωτές θεωρούν ότι εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών, κουπονιών, δωροεπιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες super markets και προμηθευτές των προϊόντων 11,2% της αξίας των αγορών τους, με ένα στους πέντε καταναλωτές να εξοικονομεί πάνω από 20% και ένα στους πέντε τουλάχιστον 20%.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών 60% επισκέπτεται το super market μεν για να ικανοποιήσει τις εβδομαδιαίες της ανάγκες σε προϊόντα, αλλά πλέον το 50% είναι στοχευμένες επισκέψεις, 20% επισκέπτεται το κατάστημα συγκεκριμένα για να αγοράσει μία προσφορά που είδε, ενώ το 30% των καταναλωτών θα ξεκινήσει την επίσκεψη στο super market με αφορμή την έκτακτη ανάγκη για κάποιο προϊόν, ενώ άλλοι λόγοι επίσκεψης περιλαμβάνουν την αγορά έτοιμου φαγητού ή καφέ, την πληρωμή λογαριασμών κ.α.

Ένα σημαντικό επίσης ποσοστό 12% θεωρεί επίσης την επίσκεψη στο super market ευκαιρία για βόλτα-διασκέδαση, άλλωστε η πλειονότητα του κοινού σε ποσοστό 62% θεωρεί την επίσκεψη στο super market αγαπημένη οικογενειακή συνήθεια. Παράλληλα το 64% των καταναλωτών επιλέγει το κατάστημα που θα επισκεφθεί με βάση τις προσφορές και εκπτώσεις του καταστήματος.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι η δαπάνη των νοικοκυριών δεν σχετίζεται αναλογικά με τον αριθμό επισκέψεων. Δηλαδή δεν σημαίνει ότι όσο πιο πολλές επισκέψεις κάνει ο καταναλωτής στο super market ή στα διάφορα σημεία πώλησης, τόσο περισσότερο αγοράζει, επιβεβαιώνοντας έτσι και τη συσχέτιση περισσότερων επισκέψεων με τις «έξυπνες αγορές».

πηγή: Ύπαιθρος

 

0 Reviews

Write a Review

Σχετικά άρθρα

Στη Σούδα μεταφέρονται οι κινητοποιήσεις ενάντια στα χημικά

Super User

Παρέμβαση αλληλεγγύης στην Κομοτηνή

Super User

Μόνο ένας με φιλότιμο!

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies