INDEXANTHI.GR
Κοινωνία

Προσφορές αναζητούν στα super markets οι καταναλωτές

Με το βλέμμα στραμμένο στις προσφορές των super markets κάνουν τις αγορές τους εννιά στους δέκα καταναλωτές, όπως προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 90% των καταναλωτών προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα μέσω προσφορών, κουπονιών και δωροεπιταγών των super markets και προμηθευτών των προϊόντων. Ποσοστό 69% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 41% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 11,2%.

Σύμφωνα με το Ι.Ε.Λ.Κ.Α., η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 25 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 300 ευρώ ετησίως. Αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010, εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, αλλά και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά. Το 2010 η μέση μηνιαία δαπάνη στο super market υπολογίζεται σε 250 ευρώ, με το 32% των αγορών να αφορούν σε προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 15 ευρώ. Το 2015 η μέση δαπάνη εκτιμάται σε 220 ευρώ, με το 42% των αγορών να αφορούν σε προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 25 ευρώ.

Η έρευνα καταναλωτών του Ι.Ε.Λ.Κ.Α. καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Έτσι, μία στις πέντε επισκέψεις στο super market έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι περίπου μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων super markets πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών, καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Συγκεκριμένα, το 83% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο super market και το 64% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξει το κατάστημα που θα επισκεφτεί. Το 78% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν.

 

Σχετικά άρθρα

Συμβολαιογράφοι: Τελικά έπεσαν οι μάσκες!

Super User

Εργαζόμενοι που δεν πληρώνονται δικαιούνται επίδομα ανεργίας

Super User

Εργοδοτικών εγκλημάτων συνέχεια

Super User

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies