Από τις 25 Σεπτεμβρίου έχει να διέλθει επιβατηγό τρένο από τους σταθμούς μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης, καθώς αυτό το κομμάτι του σιδηρόδρομου έχει κλείσει για αναβάθμιση ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας και να αποφεύγονται και… οι βραδυπορίες.
Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι δεν έχουμε δει καμία κινητικότητα εργατών στον χώρο, δημιούργησε εύλογες απορίες αναφορικά με το αν το έργο προχωράει ή… κάπου «κόλλησε» στη γραφειοκρατία.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Σ.Ε. Κωνσταντίνο Πετράκη, είχαμε τη δέσμευση ότι οι διαδικασίες κινούνται βάσει προγράμματος και το έργο θα έχει υλοποιηθεί εντός του εννεαμήνου που είχε καθοριστεί ως χρονοδιάγραμμα. «Έχουμε δεσμευτεί δημόσια, όταν έγινε η αναγγελία του κλεισίματος της γραμμής στη Δράμα, ότι μέχρι τέλη Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο. Βεβαίως, προοδευτικά είναι πιθανό να αρχίσουν και νωρίτερα να κυκλοφορούν κάποιες επιβατικές αμαξοστοιχίες. Αυτό δεν σημαίνει πως η γραμμή δεν θα είναι κυκλοφορίσιμη και νωρίτερα, απλώς η κυκλοφορία θα γίνεται πιο αργά» εξηγεί για την πρόοδο του έργου, ενώ για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται αυτό τον καιρό, πληροφορεί ότι οι εργασίες αναμένονται να ξεκινήσουν το συντομότερο λέγοντας «έχουμε βρει τον εργολάβο και η ανάθεση έγινε στις 6 Φεβρουαρίου. Όμως, οι διαδικασίες που επιβάλλει ο νόμος σε οποιαδήποτε δημόσια σύμβαση, δεν είναι μόνο χρονοβόρες αλλά και πολύπλοκες. Αυτό το διάστημα περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ανάθεση και τη νομιμότητα της σύμβασης. Μόλις έρθει, που υποθέτω ότι θα γίνει -με μια μικρή επιφύλαξη- την άλλη εβδομάδα, τότε μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες», λέει ο κ. Πετράκης. Δυστυχώς στην Ελλάδα τα δημόσια έργα περνούν από «χίλια κύματα» γραφειοκρατίας, που τα καθυστερούν χαρακτηριστικά, χωρίς να ευθύνονται οι εταιρίες.
Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες μπορεί να μην κυκλοφορούν, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις εμπορικές, η κίνηση των οποίων γίνεται κανονικά, απλώς με ειδικούς όρους και αρκετά αργή ταχύτητα προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ανατροπή.
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Πετράκη, τελικός στόχος του έργου είναι «η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να κυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες με ασφάλεια και χωρίς βραδυπορίες λόγω κακοτεχνιών ή ρίσκων πάνω στη γραμμή. Όταν η ταχύτητα μελέτης αναφέρει ότι το τρένο θα διέρχεται με ογδόντα χιλιόμετρα, αυτό σημαίνει πως θα διέρχεται με εβδομήντα για λόγους ασφάλειας κι όχι με σαράντα που θα δημιουργούσαν βραδυπορία».
Η σύνδεση από Έβρο μέχρι Δράμα συνεχίζει να γίνεται από την ΤραινΟΣΕ αλλά με λεωφορεία, τα οποία μισθώνει γι’ αυτό τον σκοπό η εταιρία. Τα λεωφορεία έχουν αφετηρία τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, ενώ ένα ταξίδι μακρύτερα από τη Δράμα συνεχίζεται κανονικά με το τρένο.
«Τα λεωφορεία λειτουργούν κανονικά και μέχρι στιγμής δεν έχουμε δεχτεί κάποιο παράπονο από ενδιάμεσο σταθμό ή κάποιον επιβάτη ότι δεν εξυπηρετήθηκε. Δεν έχουμε θαύματα ούτε δισεκατομμύρια, αλλά προσπαθούμε με τα μέσα που έχουμε», καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος.
Τέλος, μπορεί η δέσμευση για το εννεάμηνο να είναι και πάλι ρητή, αλλά από την άλλη, σε τηλεφωνική επικοινωνία με εργαζομένους, οι τελευταίοι κατέθεσαν τη δυσπιστία τους αναφορικά με την τήρηση του χρονοδιαγράμματος…
Διονύσης Βοργιάς – “Χρόνος”